סקר לקראת חגי מכירות: מודאגים משיבושים בשרשרת האספקה

חברת אנודות ( Anodot) הישראלית המתמחה
בניטור עסקי אוטונומי, מפרסמת את תוצאותיו של
סקר צרכנים וקמעונאים בלתי תלוי, שערכה חברת המחקר Researchscape . הסקר
חושף שלאור הציפיות שהוצאות הצרכנים השנה יעלו משמעותית על שיאי המכירות של השנה
שעברה, הקמעונאים נמצאים בלחץ עצום לספק חוויית קניות חלקה. זאת חרף חששות הולכים וגוברים
משיבושים בשרשרת האספקה אשר השפיעו, ועוד צפויים להשפיע על המלאים. למרות הציפיה למכירות
גבוהות השנה, מתוך 85% מהמשיבים הסבורים שהיקפי המכירות השנה יעלו על השנה שעברה,
42% עדיין מודאגים מהשפעת שיבושי שרשרת האספקה על מלאי המוצרים וזמני המשלוחים
ללקוחות.


קרוב למחצית מהמשיבים לסקר
ציינו שהם מוטרדים מבעיות לוגיסטיות, אחרי שצווארי הבקבוק של השנה
שעברה
גרמו לצמצום המלאים ולאיחורים באספקה, ועקב כך פגעו בהכנסות המוכרים. חששות אלה
גרמו לקמעונאים להציע את הנחות בלאק פריידי מוקדם מתמיד השנה.


בסביבה של תחרות הולכת וגוברת, קמעונאים נדרשים להציע
חוויית קנייה חלקה כדי שלא יפסידו לקוחות למתחרים. הצרכנים של היום נהנים ממגוון
אפשרויות קנייה, וקמעונאים קטנים ובינוניים שאינם יכולים להעניק חווית קנייה מעולה
לא יזכו להזדמנות שנייה. למעשה, 82% מהצרכנים שהשיבו לסקר אמרו שחוויית קנייה
שלילית באתר מקוון תרתיע אותם מאוד או לחלוטין מקנייה חוזרת באותו עסק, וככל הנראה
תעודד אותם לקנות באמזון המוכרת. בשנה שעברה, אמזון בלעה
51.2% מכל
המכירות המקוונות
.
לכן, אין זה מפתיע
ש-55% מהצרכנים נקבו באמזון כקמעונאית המועדפת עליהם.
48% מהקמעונאים שנסקרו ציינו שאמזון היא המתחרה הגדולה ביותר שלהם. המלאי של
אמזון, שהינו בלתי נדלה לכאורה, כמו גם אתר האינטרנט שלה המציע חוויית ניווט קלה,
מנוע המלצות ויכולת לבצע את הרכישה בקליק אחד, מאפשרים לאמזון להציב רף גבוה מאוד
לחוויית קניה צרכנית.


"רמת אי-הוודאות בחגי סוף
השנה של 2021 גבוהה במיוחד ומדאיגה קמעונאים וצרכנים,
החל
משיבושים בשרשרת האספקה שכבר עכשיו פוגעים במלאי, דרך וריאנטים של נגיף הקורונה
ועד לתחזיות כלכליות לא ברורות" אמר דויד דריי, מנכ"ל ומייסד אנודות.
"עם זאת, לפי התחזיות, צרכנים וסוחרים נרגשים מאוד מחגי סוף השנה. על מנת
לשמור על רמת ההתלהבות ולממש את היתרונות הכלכליים שבה, בתי עסק זקוקים לבינה
מלאכותית שתיצור עבורם חוויית קניה מושלמת. בכל מצב אחר, הצרכנים פשוט יעברו לענקי
הקמעונאות המקוונים וירכשו שם את המתנה המיוחדת שחיפשו או את הצעצוע שמככב בראש
רשימת הלהיטים השנה."


כיצד בינה מלאכותית (AI) יכולה לעזור?

אחד הממצאים העיקריים של הסקר
הוא שקמעונאים מקוונים למדו לתעדף את הבעיות אשר צרכנים מציינים כגורמים קריטיים
בחוויית הקניות שלהם. הסקר מדגיש את העובדה שסוחרים וצרכנים מסכימים לגבי ההיבטים
החשובים ביותר של חוויית הקניה אשר
בהם בינה מלאכותית (AI) יכולה
לסייע במידה רבה. ארבעת המרכזיים שבהם:



אתר אינטרנט קל לשימוש


81% מהקמעונאים המקוונים


53% מהצרכנים



זמינות המוצר המבוקש במלאי


65% מהקמעונאים המקוונים


50% מהצרכנים



מחיר תחרותי


74% מהקמעונאים המקוונים


57% מהצרכנים



תהליך מהיר של הזמנה ותשלום


67%
מהקמעונאים
המקוונים


46% מהצרכנים


בתי העסק המקוונים המשיכו להשקיע רבות בבינה מלאכותית,
כאשר 81% מהם דיווחו שב-2021 תקציב ה-
AI שלהם גדל. מלבד איתור אנומליות עסקיות, סוחרים מקוונים משתמשים ב-AI כדי להגדיל את המכירות ברוטו. קרוב לשליש מהמשיבים אמרו שלדעתם,
בינה מלאכותית יכולה להניב גידול של 40% בהכנסות.


"בתחילת הדרך, עסקים השתמשו בבינה מלאכותית כדי
לאתר אנומליות בתחומים מבודדים (
silos) כדי לחשוף בעיות הנסתרות מהעין העלולות
להוביל להפסד הכנסות או חוויית לקוח גרועה," אמר דריי. "אך הסקר מראה
שעסקים המחפשים דרכים להגדיל את ההכנסות בתקופה קריטית ותחרותית כגון חגי סוף
השנה, פונים לכלי בינה מלאכותית גם כדי לצמצם את תחלופת הלקוחות ולנצל הזדמנויות
להגדלת ההכנסות נוספות."


עסקים הרחיבו את השימוש שלהם
ב-
AI לניטור עסקי כדי להגדיל את ההכנסות באופן
יזום. במקום לעקוב פסיבית אחר זמינות הרשת, עסקים משתמשים ב-
AI לשיפור
חוויית הלקוח והגדלת המכירות עם אנליטיקה משופרת של פעולות השיווק. על פי הסקר,
אלה הם התחומים שעסקים מקצים להם תקציבי
AI מוגדלים כדי לשפר את התוצאות בשורה התחתונה:


·
איתור הונאות -81%

·
שיפור שימור הלקוחות – 55%

·
בניית קמפיינים ממוקדים (טרגוט) – 22%

·
יצירת תמחור דינמי – 20%

·
זיהוי השבתות בשרתים – 19%

·
אוטומציה של השיווק (marketing
automation)
– 19%

·
יכולת לצפות מגמות מכירות באזורים גיאוגרפיים שונים. 18%

###

אודות הסקר

חברת המחקר Researchscape ערכה
מחקרים בלתי תלויים בקרב צרכנים וקמעונאים כדי להבין את חששותיהם וציפיותיהם מעונת
החגים של סוף 2021. הסקר הצרכני נערך מה-10 עד ה-13 בספטמבר, 2021. 1,057 משיבים
מארה"ב השיבו לשאלון הסקר המלא. הסקר בקרב הסוחרים המקוונים נערך מה-11 עד
ה-17 בספטמבר, 2021 בקרב 106 משיבים.

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח