מצד אחד חשוב מאד שמותג יהיה מבוקש וטרנדי, אבל חשוב לא
פחות שתהיה לו השפעה ארוכת טווח. החל מהשקות פורצות דרך ועד קמפיינים שהובילו
שינוי חברתי, להלן רשימת המותגים שהצליחו לחבר אותנו הכי טוב לרגעים משמעותיים
וזכו במקום הראשון בטוויטר 2021.
להלן רשימת הקטגוריות והזוכים:
המותג ששמו הוזכר הכי הרבה בציוצים השנה
@disneyplus
למרות שנה מאתגרת נוספת שעברה על התעשייה, +Disney הביאו קסם ודמיון לבתים שלנו
ולטוויטר כשהכי היינו צריכים אותם. הם טיפסו בקלות בסולם הדירוגים כמותג ששמו
הוזכר הכי הרבה בציוצים השנה. בעזרת העמקת החיבור שלהם עם האוהדים דרך כותרות
חדשותיות מרגשות וסרטים קלאסיים שהוציאו מהמחסן, מעולם לא היה קל יותר לברוח לעולם
המופלא של דיסני. וטוויטר היתה כאן בשביל זה.
סוכנות: PublicisGroupe
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/disneyplus/status/1459143944877469701?s=21
הקמפיין המוצלח ביותר של השנה עם
ההשקה המחשמלת
@Ford,
#F150Lightning
מה צריך כדי להיות הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב? התשובה,
כפי שחשפה פורד השנה, היא להתאים עצמך לדרישות המשתנות כל הזמן של הצרכנים. אחרי
שחשפה את ה- F150Lightning EV# שלה
באירוע לייב בטוויטר, הטנדר "הקשוח מתמיד והחכם מכולם" הפך להיות ה- EV המדובר ביותר בשוק ובטוויטר.
הקמפיין המחשמל של פורד נתן לאנשים ביטחון לעבור לדגם החדש והציג את פורד כמובילה
בתחומה, מה שהוביל לעליה של 33% ב- share of voice של רכבי EV בהשוואה
לשנה קודמת. זה מה שנקרא קשוח וחכם.
סוכנויות: WiedenKennedy,
VMLYR, mindshare
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/Ford/status/1395189844012376064
המותג עם הציוץ הכי מפורסם השנה
@nickjr
בציוץ החיובי והויראלי הזה, ערוץ ניקולודיאון ג'וניור (.Nick Jr) התחבר לנוסטלגיה של דור ה- Y בכל העולם ושלף את הדמות של
סטיב מהתוכנית Blue’s Clues שחגגה
השנה את שנת ה- 25 שלה. למרות שחזרתו הייתה קצרה, הוא העביר מסר חשוב לילדים שגדלו
עליו. המחווה הקטנה בה הוא אמר "מעולם לא שכחתי אתכם" הציתה את הרגש של
משתמשים רבים בטוויטר.
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/nickjr/status/1435332689532440579
המותג עם הנוכחות הבולטת ביותר השנה
@McDonalds
החל מההתחלה הצנועה של המותגר בשנות ה-40 עד לאימפריה המשרתת
מיליארדים היום, מקדונלדס ממשיכה להמציא עצמה מחדש. בצעדי ענק, מקדונלדס ממשיכה
לפרוץ את התקרות והתפתחה לדמות המדברת לדור המגוון והגדול ביותר באמריקה עד היום.
החל מקמפיינים של ארוחות סלב עם Saweetie ועם
להקת הבנים BTS עד להשקת תוכנית נאמנות, מקדונלדס
ממשיכה להיות במרכז השיחה. וכן, טוויטר עדיין ממתינה בתור לקבלת 59.6 מיליון מקנאגטס.
סוכנויות: WiedenKennedy,
OMD_USA
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/McDonalds/status/1388149385192747015?s=20
המותג עם ההאשטאג שצוייץ הכי הרבה השנה
@NintendoAmerica,
#NintendoSwitch
תנו כבוד ל- 91 מיליון המעריצים שלהם בטוויטר שהביאו את
ההאשטאג NintendoSwitch# להיות
זה שהוביל השנה בקרב המותגים. קהילת המשתמשים של נינטנדו משתמשת בהאשטאג בתדירות
כדי להתחבר אחד עם השני ולשתף מידע על השקות משחקים ועדכונים וכך הביאו את המותג
להיות חוד החנית בשיחות גיימינג ונראה שזה רק ממשיך.
סוכנויות: wethetweet,
RepriseDigital
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/NintendoAmerica/status/1440677268041338897
הקמפיין הטוב ביותר בהנעה לפעולה
@Oreo #OREOscope
מי לא חיפש קצת ניקוי ראש ומזל השנה? בין אם אתם מחפשים מזל
בכוכבים או לא, אין כמו שביל החלב והעוגיות שהציעה אוריאו השנה כדי לגרום לאנשים
להרגיש שרואים אותם וזה בזכות קמפיין האוריאוסקופ (OREOscope#) של החברה. כאשר אוהדים אהבו ציוץ של אוריאו, חברת העוגיות ניתחה
את הציוצים האחרונים שלהם כדי לשתף הורוסקופ אוריאו מותאם אישית עבורם עם תובנות
טעימות – זו בדיוק הדרך לעורר השראה.
סוכנויות: VaynerMedia,
MartinAgency, 360i
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/Oreo/status/1394322953068744704
מותגים ישראליים בטוויטר
ב- 2021
המותגים הישראליים התחברו גם הם לטוויטר כדי להשיק קמפיינים ולהתחבר עם מה שקורה
בעולם בדרכים יצירתיות. להלן 2 מותגים מהשוק הישראלי:
שיחות בנושא crypto# תמיד היו
פופולריות בטוויטר, אך השנה הנושא המריא עם צמיחה של 42% בציוצים אודות מטבעות
קריפטוגרפיים לעומת שנה שעברה. פלטפורמת המסחר הישראלית @eToro התחברה לטוויטר
כדי להשיק קמפיין התקנה של האפליקציה שלה והעלתה את המודעות לכך ש- Dogecoin זמין כעת לרכישה ומכירה בזירת המסחר של eToro. בעזרת תוכן חכם
ויצירתי, התחברה eToro לשיחה העולמית הדינמית סביב מטבעות קריפטו ועודדה אנשים להוריד
ולהתקין את האפליקציה שלה ישירות ממודעת הפרסום.
ציוץ מפורסם:
https://twitter.com/eToro/status/1415764215726493698
@Wix השתמשה בטוויטר להשקת קמפיין You Deserve Better אשר בחר
בגישה הומוריסטית כדי לבדל אותה מהמתחרה WordPress והבליטה את הפתרונות שמציעה Wix למקצוענים ולסוכנויות. בעזרת קהילת המפתחים ומעצבי הרשת הפעילה
שלה, טוויטר היתה פלטפורמה אידיאלית כדי להגיע לקהל היעד הזה. לפני השקת הקמפיין, Wix שלחו לנציגי WordPress זוג אוזניות כדי
"להזהיר" אותם על הקמפיין הגדול המתקרב – ובכך יצרה באז בטוויטר עוד
לפני ההשקה. עם למעלה מ- 2.7 מיליון תגובות בטוויטר, הקמפיין עודד אנשים לדבר על Wix, במיוחד בתוך הקהילה של WordPress.
ציוץ מפורסם
https://twitter.com/Wix/status/1379418614177001477