ספר חדש: "מקצוען מעשי"

הקמת עסק מצליח היא דרך מעשית להתחזקות כלכלית ולהגשמה עצמית, אבל האמת המכאיבה היא, שמרבית בעלי העסקים מחטיאים בגדול את שתי המטרות. בפועל, רוב אלה שנכנסים לעולם העסקי לא מצליחים להמיר את העיסוק האישי שלהם בעסק קטן רווחי וגם לא לעלות מדרגה בהמשך לחברה עסקית בינונית או גדולה.


ספר ניהול חדש יוצא לאור ומציג גישות חדשות לניהול ופיתוח עסקים. הספר מקצוען מעשי הוא ספר ניהול ומדריך לחשיבה עסקית וניהול עסקים מצליחים בכל תחום. הספר מציג את שיטת "מקצוען מעשי" שפיתח המחבר, הכוללת מספר מודלים חדשניים בהקמת עסקים וניהולם שפיתח המחבר ואשר הוכיחה את עצמה במאות חברות. ייחודו של הספר הוא מהצגת תובנות ומודלים יישומיים בכל שלב של ניהול עסק עבור בעלי תפקידים שונים בארגון, מהשלב של הקמת העסק ועד ניהול תחומים שונים בחברה גדולה.


המחבר – עוזי בציר – מומחה באבחון, ניהול ובפיתוח עסקים, פיתח את שיטת "מקצוען מעשי" על בסיס 30 שנות ניסיונו בניהול בכיר ובייעוץ לעסקים ולחברות בתחומי המסחר, התעשייה, השירותים, ההיי-טק ועוד שבהן שימש כמנהל חיצוני, כיועץ, כמוביל מהלכי מיזוג ורכישות, כיושב ראש וכדירקטור. לעוזי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בפסיכולוגיה ניהולית ועסקית שאותם סיים בהצטיינות. הוא מרבה לתרום מהידע שלו למיזמים שונים בחברה ובקהילה וחבר בחוג הידידים של האוניברסיטה הפתוחה.


הספר חושף דרך פעולה וחשיבה עסקית שצמחה מתוך האתגרים שחווה המחבר כאנדרדוג מובהק בעולם העסקי, ונועד לתת לעצמאים ולבעלי עסקים עוצמה חדשה שתאפשר להם לנהל את העסק שלהם בקלות ובהצלחה רבות מאי-פעם. הוא כתוב בצורה ברורה וקלה להבנה ומספק כלים ותובנות יישומיות. הוא כולל תרשימים וגרפיים הבנויים בצורה אינטואיטבית וזכירה המסייעים להבנת המודלים וזכירתם.


בין היתר מציג המחבר בספר מודלים מלווים בתרשימים וגרפים כגון: מודל להבנת נקודת ההפעלה הכי רווחית של החברה; מודל הבודק האם להמשיך להפעלה הנוכחית של העסק או לשקול מהלך של מיזוג או מכירה (או אפילו סגירה) ומה ניתן לעשות על מנת להגדיל שווי של עסק או חברה; מודל תקשורת באמצעותו ניתן להבין איך להניע עובדי באמצעות בקשות, הנחיות והוראות (ומתי משתמשים בכל צורת פניה); מודל המערכת העסקית המסביר כיצד נראית המערכת כולה כאשר היא בריאה, כאמצעי לאבחון חברות ותפניות עסקיות.


הספר מתאים לקריאה עבור עסקים קטנים ועד גדולים. הוא מציג הסתכלות חדשה על ניהול העסק השוברת כמה דפוסי מחשבה קיימים. קורא הספר יוכל להבין מהן הפעולות הנדרשות ברמה הניהולית בכל שלב בחיי העסק על מנת להמשיך בכיוון הנדרש.


הספר מיועד ליזמים, עצמאים בעסקים קטנים, מנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש, שיווק, כספים, תפעול ומכירות, יועצים ארגוניים ועסקיים וכל מי שמעוניין למנף את החברה או הארגון בו הוא עובד את הספר ניתן להזמין באתר gomabi.com או בחנויות ספרים דיגטליות במחיר של 145 ₪ לגירסה המודפסת ו- 62 ₪ בגירסת הספר הדיגיטלי.

לדברי המחבר עוזי בציר: "שיטת מקצוען מעשי נוצרה במיוחד לצורך ביצוע תפניות עסקיות בחברות קטנות וגדולות, צעירות וותיקות להן סיפקתי שירותי ניהול וייעוץ. השיטה קיבלה משנה תוקף, לאחר שהסתבר שחברות יכולות לשפר באופן דרמטי את מצבן העסקי ולהגיע למצוינות ניהולית ותפעולית".

מה אומרים על הספר?


“הספר ‘מקצוען מעשי’ בא להעניק למי שרוצה ‘לקפוץ למים’ ולפתוח עסק או לנהל אותו את הכלים והטיפים שנדרשים כדי לקבל אומץ ולזנק קדימה מבלי לגלות, כמובן, שהבריכה ריקה ממים. עוזי בציר מביא בספר זה מניסיונו הניהולי והייעוצי בשילוב עם הידע התיאורטי שלו בפסיכולוגיה ובעסקים, ומציע מדריך ייחודי וחשוב לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, שלרוב נזנחים בספרות המקצועית בניהול.” פרופ’ אורן קפלן, פסיכולוג וכלכלן, לשעבר נשיא המכללה למִנהל


“היינו אבודים ולא ידענו מה לעשות. אמרנו לעצמנו, ‘מה כבר יכול איזה גורם חוץ ללמד אותנו שאנחנו לא יודעים? מה הוא יכול לעזור?’ ראינו הרבה מאוד יועצים, עד שהכרנו את שיטת ‘מקצוען מעשי’ של עוזי בציר. הלבבות התחברו, והוא שינה לנו את החיים.” הנרי צימרמן, יו”ר טרלידור.

"השיטה של עוזי בציר "מקצוען מעשי" – עזרה לי לעשות רגע סטופ! לצאת רגע מהפעילות השוטפת, לעשות זום אאוט להסתכל קדימה. להבין מה נכון לי, מה נכון לעסק, מה ונכון לי ולשוק ואיך להתמודד עם כל הדברים האלה יחד. לעסקים קטנים, שרוצים לעשות את הפיין טונינג ואת קפיצת המדרגה הזאת, אני ממליצה בחום לקרוא את הספר ללמוד וליישם את השיטה הזאת. יש בה רבה כלים שמשולבים בניסיון וידע גדול מאוד. שיר כהן, מנכל"ית HOYA

בתמונה – עוזי בציר. צילום: עינת להב

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח