חומר למחשבה: 90% מהקניות של הישראלים באינטרנט הן במכירות פומביות וקבוצתיות

המכירות הפומביות והקבוצתיות שולטות על כ- 90% משוק המסחר האלקטרוני. כך עולה מסקירה שערכה חברת CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. עוד עולה מהסקירה כי נפח המסחר המקוון בישראל הסתכם בשנת 2005 בכ- 1.5 מיליארד ש"ח והשוק, הצומח בכל שנה בכ- 20%, עתיד להמשיך ולצמוח. זאת על בסיס מגמת הגידול באוכלוסיית הגולשים והעמקת תרבות הגלישה והרכישה באינטרנט. בנוסף, מסקירת CIA עוד עולה כי חנויות החשמל משיבות מלחמה והצליחו להביא לירידה בקניית מוצרי חשמל באינטרנט.



מהסקירה של CIA עולה כי כ- 2.7 מיליון ישראלים גולשים באינטרנט כל יום. מתוכם כ- 40%, שהם כ-1.1 מיליון ישראלים, רוכשים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט על בסיס קבוע. מרבית המכירות הן בתחום האלקטרוניקה והמחשוב. הפופולריות של המכירות הפומביות והקבוצתיות לא מפתיעה את מי שמכיר את המנטליות הישראלית. הישראלי רוצה לצאת מנקודת הנחה שהוא "סידר" כביכול את המערכת בכך שהוא זה ש"בחר" כמה לשלם עבור המוצר.



עוד עולה מסקירת CIA, המתמחה באספקת מידע אודות מוסר התשלומים הצרכני והעסקי, כי המכירות המקוונות נערכות בעיקר בשעות הערב והלילה, זמן שיא של גולשים באינטרנט. הסיבה העיקרית לכך היא כדי שהספקים יוכלו למכור את המוצרים במחירים סבירים ולא במחירי רצפה. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל במכירות פומביות יש מחיר התחלתי.



השוק נשלט על ידי ארבע שחקניות עיקריות: אולסייל, P1000, נענע שופס (לשעבר נטאקשן) ווואלה שופס. כ-80% מהגולשים מבקרים בארבעת האתרים העיקריים הללו.



על פי כלכלני CIA, השוק המקוון דינאמי ומשתנה כל כמה חודשים. עם זאת מציינים כלכלני החברה כי צמיחת השוק המקוון בשנים האחרונות עודדה את החנויות המסורתיות להציע לצרכן הממוצע הזדמנויות חדשות למבצעים ייחודיים מידי שבוע ולהשקיע יותר בחווית הקניה עבור לקוחותיהם. בין היתר מתבטא השיפור בחווית הקניה, במתן התנסות במוצרים ועיצוב חדשני לסניפים. בנוסף, השכילו חנויות החשמל המסורתיות, להשתמש באתר זאפ כדי להוכיח ללקוח שהאינטרנט אינו זול יותר. באמצעות השיפור ושינוי הדעה הרווחת לגבי אטרקטיביות המחירים באינטרנט הצליחו חניות החשמל לנגוס באופן משמעותי בנתח השוק של אתרי המסחר האלקטרוני. מנתוני CIA עולה כי מכירות מוצרי החשמל באינטרנט, שהינן הענף הנמכר ביותר באתרי המכירות המקוונות, ירדו בתקופה האחרונה בכ- 10% לטובת רשתות וחניות למוצרי חשמל.


אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח