גם בעת משבר – אסור להיעלם מהזירה התקשורתית

מחזה שכיח במחוזותינו הוא לראות חברות המנסות לחתוך בתקציבי התקשורת השיווקית כשהן ניצבות בפני האטה כלכלית, ראורגניזציה, שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת ושאר מהפיכות שקורות תדיר לחברות בעידן החדש. רק מה, אלה בדיוק הסיטואציות עצמן, בהן תקשורת חיובית התומכת במותג החברה יכולה לסייע להיחלצות מהמצב. אם יש באמת טיימינג 'נכון' בו חברה זקוקה להמשכיות, חוזק ותמיכה במותג 'בריא' – הרי זה כאשר כולם מסביב סובלים מאי ודאות באשר לעתיד.



ההיגיון שעומד מאחורי הקביעה למעלה מצוי ברציונל הבא: במצבי משבר ומצוקה חוצי גבולות, דוגמת ה'מצב' בו אנו נמצאים ממש בימים אלה, כל השוק נמצא באותה ביצה. כולם סובלים מההאטה, כולם בבעיה. הלקוחות, הספקים, המתחרים – כולם באותה סירה קטנה המטלטלת על פני הגלים הסוערים. וכאשר כולם דואגים לעתידם הכלכלי ודואגים למכירות, ודואגים לרווחים ולמקום עבודתם, כאשר הם כן יחליטו להוציא כסף מהכיס, הם יעדיפו תמיד ללכת יד ביד עם מישהו מוכר וידוע, מותג שניתן לסמוך עליו. הרי ברור שאף אחד לא הולך לקנות מערכת ישיבה לסלון, 8 חלקים, מחברה שנמצאת על הקרשים, או להירשם ללימודי הכנה לאוניברסיטה מגוף שסביר שלא ישרוד את הימים הקשים שעוד צפויים. וזה בדיוק מה שיכול לקרות לחברות שמכניסות עצמן ל'בונקר' מייד כשמתחילים הימים הקשים. יכול להיות שמצבן שפיר ואולי אף טוב בהשוואה למתחרים, אבל היעלמות מהזירה התקשורתית יכולה להיתפס לא טוב וכמעידה על בעיות שרידה.



אחת הדרכים להתחיל בתהליך הוא לבחון את המהפיכה שעשתה הטכנולוגיה בעולם השיווק והתקשורת ואולי לגלות, שאיכשהו, קצת נשארתם מאחור. במקרים רבים בהם ניתן להכניס לפעולה ערוצי שיווק חדשים, ההוצאה אינה גבוהה, ושווה אולי להתחיל לחשוב כיצד מנתבים תקציבים מפעילות עבר מסורתית ויקרה (ראה הדאבל בידיעות) לפעילות לא יקרה יחסית (אתר החברה, חיפוש בתשלום, פרסום מקוון באתרים מכווני לקוחות, בלוגים, SEO , SMO ואחרים לא פחות מלהיבים).



זמנים 'חלשים' הם בדיוק הזמן לטפל באתר האינטרנט של העסק. אם מטרתו למכור, זה בדיוק הזמן למקצי השיפוצים ולהתאמה לעידן המסחר האלקטרוני ולכוונון הכללי של המערכת. אופטימיזציה נכונה של אתר החברה שתתאים עצמה למנועי החיפוש, בהחלט יכולה להפנות לקוחות פוטנציאליים פנימה ולחזק את המותג (והמכירות).



לא פחות חשוב הוא השילוב היזום באמצעי התקשורת החברתיים, בלוגים וקבוצות דיון און ליין. זה גם הזמן לתגבר את מערך יחסי הציבור של העסק (מוצרים חדשים, סיפורי הצלחה – כולם מראים שאתם בפריחה, במיוחד על רקע השממון שמסביב) ובוודאי גם הזמן לחיזוק הקשר עם בסיס הלקוחות הקבוע (תוך לקיחה בחשבון של חוק הספאם החדש).



ולא לשכוח: השימוש בכלים הללו אף יכניס לעולם המושגים שלכם כלי מדידה שלא הכרתם קודם לכן, שיכולים לתת אינדיקציה מהירה להחזר על ההשקעה.

הכותב הוא מנכ"ל "דוניצה תקשורת שיווקית" –
DMC, המתמחה בייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לחברות במגזרי הכלכלה/טכנולוגיה www.donitza.co.il

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח