CIA: הישראליות מוציאות בכל שנה כ- 207 מיליון שקל על היגיינה נשית

זה שלא קל להיות אישה אנחנו כבר יודעים… מסתבר שזה גם לא זול. הישראליות מוציאות כ- 207 מיליון שקל על היגיינה נשית. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון לקראת יום האישה הבינלאומי המתקיים היום. עוד עולה מהסקירה כי בישראל נמכרות כ- 14 מיליון אריזות מוצרי היגיינה נשית בשנה, מתוכן 12.9 מיליון אריזות תחבושות ו- 1.1 מיליון אריזות טמפונים.



מסקירת CIA עולה כי באופן יחסי הטמפונים יקרים בכמעט פי 2 מהתחבושות. בעוד שהמחיר הממוצע שמשלמות הישראליות על אריזת טמפונים נאמד בכ- 30 ₪ וכולל כ- 20-25 יחידות, המחיר הממוצע לאריזת תחבושות נאמד בכ- 13 ₪ וכולל כ- 20 תחבושות. בין היתר ניתן להסביר באמצעות ההבדלים במחירים מדוע הטמפונים מהווים רק כ- 17% מנתח השוק של ההגיינה הנשית בעוד התחבושות ומגיני התחתון שולטים בכ- 83%.



ההבדלים בין הטמפונים לתחבושות ניכרים לא רק באופן השימוש אלא גם בפרופיל המשתמשת. הפרופיל הממוצע של אישה המשתמשת בתחבושות הוא של עקרת בית בעלת הכנסה נמוכה מהממוצע, בעוד שהפרופיל של אישה המשתמשת בטמפונים הוא של אישה צעירה בעלת הכנסה ממוצעת ומעלה. על פי כלכלני CIA רוב הנשים אינן מפתחות נאמנות למותג כלשהו ורוכשות את המוצרים בעיקר כאשר הן נתקלות במבצעים של 1+1 אריזות כפולות חסכוניות ועוד. עם זאת קיימת נאמנות צרכנית למוצרים, רוב הנשים מעידות שהמשיכו להשתמש כל חייהן במוצר הראשון שאליו נחשפו כנערות, אם זה טמפון או תחבושת.



מסקירת CIA המתמחה במוסר תשלומים עיסקי וצרכני עולה כי פרוקטר אנד גמבל היא החברה המובילה את שוק מוצרי ההיגיינה הנשיים ומחזיקה בנתח שוק של כ- 53% עם המותגים אלוויז, אולדייז וטמפקס. קימברלי חוגלה מחזיקה בנתח שוק של כ- 34% עם המותגים קוטקס ולילי. מותג הבית של הסופר פארם לייף המחזיק בנתח שו של כ- 13%. רמת הסיכון המשוקללת של הענף הינה נמוכה יחסית והשחקנים בו שומרים על נתחי שוק מאוזנים יחסית.

אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח