הישראלים מוציאים כ- 800 מיליון ₪ בשנה על פרחים וסידורי פרחים. כך עולה מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון לקראת חג הפסח. עוד עולה מהסקירה כי הצפי הוא שמכירות הפרחים המאופיינות בעונתיות גבוהה יעלו לקראת חג פסח ב- 40%-60%. על פי הערכות, מדובר במכירת פרחים וסידורי פרחים בהיקף של כ – 85-90 מליון ₪ לקראת פסח. הפרח האהוב ביותר על הישראלים, והנמכר ביותר בארץ, הוא הורד.
סקירות שוק ניתן לרכוש במחירים אטרקטיביים באתר Allmarketing.
מסקירת CIA המתמחה בבדיקת מוסר תשלומים עסקי וצרכני עולה כי בשנים האחרונות חלה עליה של כ- 60% בהיקף שוק הפרחים בארץ. הסיבות לכך הן בעיקר התמקצעות הענף וכניסת האינטרנט לתחום מכירות הפרחים. גם העלייה ממדינות חבר העמים הביאה איתה לעלייה במכירות הפרחים בשל הפופולריות של קניית הפרחים בקרב העולים. השיפור היחסי במצב הביטחוני, הקשור ישירות למצב הרוח הצרכני, תורם גם הוא לגידול בביקוש לפרחים. מסתבר שככל שאנחנו שמחים יותר אנחנו קונים יותר פרחים. סיבה נוספת היא כמובן השיפור במצב הכלכלי.
על פי כלכלני CIA בארץ פועלות כ- 1,150 חנויות פרחים וכ- 660 משתלות. כ- 70% ממכירות הפרחים מתבצעות בחנויות הפרחים, 25% מתבצעים במשתלות ו 5% בצידי הדרכים וברשתות השיווק.
לדברי כלכלני CIA, למרות שהדעה הרווחת בקרב הישראלים היא שהפרחים במשתלות טריים יותר וזולים יותר, בפועל, במשתלות תחלופה הפרחים נמוכה יחסית והמשתלות אשר זולות יותר במחירי העציצים יקרות יותר לעיתים קרובות מחנויות הפרחים במחירי הפרחים.
מהסקירה עולה כי מחיר הממוצע לזר הוא כ- 50 שקלים ומשתנה על פי כמות הפרחים, סוגם וצורת הסידור. מחיר זה עשוי לעלות מכוון שכיום חנויות הפרחים מציעות גם אביזרים נלווים לקישוט או כתוספת לזר. האביזרים העיקריים שמציעות חנויות הפרחים הם: שוקולדים, יינות, נרות, אגרטלים, בלונים, פסלים שמנים, סבונים ועוד.
עוד עולה מסקירת CIA כי על אף העלייה הקיימת בשאר התחומים בקניות המקוונות, במקרה של הפרחים הישראלים עדיין מעדיפים להגיע לחנויות. כ- 70% מהישראלים מגיעים לחנות לבחור את הזר, לעומת 30% בלבד המשתמשים בשירותי האינטרנט או מזמינים בטלפון. אוכלוסיית המזמינים בטלפון היא צעירים בני 18-35 הנגישים לאינטרנט במשך היום ומודעים לאפשרות לבחור את הזר דרך תמונות באינטרנט. גם הלקוחות הנאמנים שמכירים את חנות הפרחים וסומכים על בחירת הזר ע"י השוזרים משתמשים לרוב בהזמנות מקוונות או טלפוניות.
לדברי כלכלני CIA ענף הפרחים מאופיין בתחרותיות גבוהה ובחוסר אחידות הן של מחירים והן של איכות. כל חנות קובעת את המחירים ודמי המשלוח על פי רצונה. רוב החנויות מעלות מחירים לפני חגים.