מחקר חדש של End2End, מראה כי גוברת המגמה האירופאית בקרב המפעילים הסלולריים לשימוש בחברות חיצוניות לאספקת שירותי תוכן ללקוחותיהם. המחקר נערך בינואר 2006 בקרב 57 מפעילים סלולריים הפזורים ב 18 מדינות באירופה ומתוצאותיו עולה כי 45% מהמפעילים משתמשים כיום בחברה חיצונית המספקת ללקוחותיהם את שירותי התוכן, זאת לעומת 35% באוגוסט 2005.
עוד מצביע המחקר של חברת End2End, חברה אירופאית העוסקת בשירותי תוכן סלולרי ובעלת נתח שוק של 23% בתחום התוכן הסלולרי באירופה, כי 39% מכלל משתמשי הקצה נהנים כיום מתוכן סלולרי שמקורו בספק חיצוני, זאת בהשוואה ל-30% עד לפני כחצי שנה.
ממצאים נוספים מהסקר מראים כי מפעילים אשר להם פחות מ-5 מיליון לקוחות נוטים יותר להשתמש בחברה חיצונית שתספק תוכן. ב End2End מדגישים כי המפעילים הסלולריים המשרתים עד 5 מליון לקוחות מחזיקים בנתח של כ- 61% משוק הסלולר הארופאי. גם המפעילים הגדולים יותר מושפעים מהתופעה, 42% מהם משתמשים כיום בגורם חיצוני לאספקת תוכן לעומת 33% באוגוסט אשתקד.
לדברי איתן גלזר מנכ"ל טיפקום, המתמחה באספקת שירותי תוכן ותשתית סלולריים: "היכולות הנדרשות על מנת להציע שירותי תוכן איכותיים, הולכות ומתרחקות מהפעילות הגרעינית של המפעילים הסלולריים, וזאת לאור מורכבות התחום, ריבוי הפלטפורמות, קצב השינויים ורמת ההתמחות הנדרשת. כל עוד המפעילים הסלולריים בישראל יראו בתוכן הסלולרי פרמטר אסטרטגי מבדל, שיקולי התדמית יגברו על שיקולי ה ROI והתעשיה תמשיך להראות כמו זירת האבקות בין מפיקי ארועים. על אף המאפיינים היחודיים של השוק הישראלי, אין לי ספק כי גם אצלנו תמשיך ותתחזק המגמה לפיה פעילות התוכן תופקד בידי גופים מתמחים והמפעילים ישאירו לעצמם רק פרוייקטי חסות למיניהם (משינה, כדורגל, דפש מוד, קלי קלרקסון וכד')."