פורטל האתרים המקומיים הגדול בישראל:LOCAL , www.local.co.il, שהחל לאחרונה בפיילוט של פעילות מקומית במודל של זכיינות, מעוניין להגדיל את מספר זכייניו והחל בחיפושים אחר זכיינים ברחבי הארץ. הזכיינים, שיפעילו את אתר LOCAL בעיר מגוריהם, יהיו אחראים לתכנים המקומיים והעלאתם לאתר וכן לרכש פרסום מקומי הכולל שטחי פרסום, לוחות, אינדקסים וכו' – וזאת בנוסף לפרסום ארצי שיגיע ממרכז LOCAL ומזכיינים אחרים.
ליאור דינר, מנכ"ל LOCAL הרשת המקומית, אומר כי הזכיינים ייהנו מחניכה ראשונית ומתמיכת המשך, יקבלו לתפעול אתר מתקדם, פעיל ובעל הרגלי גלישה ושימוש אשר ישמש כפלטפורמה לפעילותם, וייהנו מכוח המכירות המקומיות והארציות , בינהם אתר המכירות הארצי וזאת כיתרון לגודל.
הזכיינים יהיו אחראים לתוכן האתר בעיר מגוריהם, לאינדקסים של ספקי שירותים מקומיים, פורומים וקהילות, מכירות פרסום, ובניית אתרים לגופים מקומיים.
בשלב הפיילוט יש ל- LOCAL חמישה זכיינים, והמטרה להגיע ל- 52 אתרי LOCAL בזכיינות ברחבי הארץ.
לדברי ליאור דינר, "הזכיין המתאים הוא מנהל המעוניין להשפיע בסביבתו ומעוניין לפעול ברמת הקהילה. עליו להיות בעל גישה ומשיכה לתכנים מקומיים ואוריינטציה שיווקית ומכירתית לקהל הלקוחות והמפרסמים המקומי".
אתרי LOCAL המקומיים מתבססים על מבנה אתרי LOCAL הכוללים אינדקסים של ספקי שירותים מקומיים ומודעות לוח מקומיות, לצד תכנים וחדשות מהערים השונות.