מספר גדל של לקוחות פונה אל האינטרנט על מנת למצוא ספקים, כך מגלה סקר שנערך בקרב מהנדסים, קניינים טכניים, אנשי מחקר ואנשי מפתח נוספים במגזר התעשייתי. מטרת הסקר שבוצע עבור מנוע החיפוש המקצועי GlobalSpec, הייתה להבין דפוסי התנהגות של מקצוענים אלה בנוגע לעבודה עם מפיצים.
כמעט 75% מהמשיבים ציינו כי בשלב הראשון בחיפוש אחר ספקים חדשים הם פונים לאינטרנט, כשהם משתמשים במנועי חיפוש כלליים ומקצועיים ואינדקסים בתחום הפעילות. כאשר נמצא ספק באינטרנט, המשיבים ציינו כי תוכן מעודכן, מפרטים טכניים, וקטלוגים מקוונים הם הגורמים החשובים ביותר עבורם. לעומת זאת, הסקר מעלה כי יכולות מסחר אלקטרוני מקוון אינן חשובות, והן דורגו כאחד הגורמים הכי פחות חשובים בתהליך בחירת הספק.
אלון זכאי, מנכ"ל A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט: "המשמעות הברורה של הסקר היא כי ספקים של טכנולוגיות, חומרי גלם ורכיבים עבור התעשייה אינם חייבים להשקיע במסחר אלקטרוני, אך הם חייבים לשפר את הנוכחות שלהם באינטרנט. נוכחות חזקה באינטרנט, יוצרת יתרון אסטרטגי בכך ש- 75% מהמחפשים ספק יחשפו לחברה".
הסקר גם העלה כי הסיבה העיקרית לכך שכמעט מחצית מהמשתתפים יוצרים קשר עם ספקים חדשים היא נובעת מכל שהספק הנוכחי שלהם אינו מציע מוצר מסוים. המשתתפים גם ציינו כי המיקום הפיזי של הספק כמעט ואינו מהווה שיקול בבחירתו.
זכאי מוסיף כי ממצא זה בסקר מדגיש אף יותר את החשיבות של נוכחות מקוונת המגשרת על פערים גיאוגרפיים. מיקום טוב במנועי חיפוש מובילים יכול לחשוף גם חברה מקומית קטנה בעלת משאבים מוגבלים בפני קניינים מכל העולם.
ממצאים נוספים של הסקר העלו כי:
· 51% מהמשיבים רכשו מוצרים מ- 7 ספקים ויותר במהלך השנה האחרונה.
· 57% מהמשיבים ציינו כי רק ל- 25% ומטה של הספקים שהם עבדו איתם הייתה מערכת מקוונת לבדיקת מצב הזמנות.