התחרות הגוברת גורמת לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים להשתמש בכלים מקצועיים ולהשקיע יותר ויותר מאמץ בתכנון ובביצוע של מהלכים שיווקיים.
ריכזנו עבורכם כמה כללים שיווקיים שיכולים לחסוך הרבה כסף ודמעות.
1. שיווק זה לא מכירות.
50% הנחה יגבירו את מכירות היום אבל יפגעו בתדמית ובמכירות מחר – זה ההבדל היסודי בין מכירות לשיווק. עבודה שיווקית נכונה תבנה את היכולת של העסק למכור היום וגם בעוד שנה, מבלי לפגוע בפרמיה.
2. אין לך הרבה כסף? אז תתכנן איך להוציא אותו.
תקציב שיווק גדול מאפשר לטעות… אבל גם לתקן. בתקציב שיווק קטן חשוב לטעות כמה שפחות. תכנון כזה חשוב לא רק בשביל לדעת על מה כן תוציא את הכסף – אלא בעיקר מאפשר לך לסרב להמון הצעות מפתות לאורך השנה שעלולות להסיט אותך מהמטרה.
3. מיתוג זה לא רק לוגו.
כדי למתג נכון את העסק צריך להבין את היתרונות והחסרונות שלו, כיצד הוא מבודל ממתחריו ובקיצור להכיר את ה-DNA שלו. מיתוג הוא האופי של העסק, של החברה או של המוצר. הלוגו הוא רק הביטוי הגרפי לאופי הזה. על האופי הזה צריך לשמור בכל נקודות המגע עם הלקוח.
4. לחזר זה מרגש, אבל זה לא מביא פרנסה.
השגת לקוחות חדשים היא מאתגרת, מרגשת וממלאת באנרגיה. חשוב לזכור: הרבה יותר קל לגרום ללקוח הקיים לקנות יותר מאשר להפוך אדם זר ללקוח חדש. מה לעשות? לגרום ללקוחות לקנות יותר בכל קניה ולגרום להם לבוא יותר פעמים.
5. לא כל הלקוחות שווים.
יש לקוחות שאתה מרוויח עליהם, ויש לקוחות שעולים לך כסף. לכן חשוב שתלמד לזהות אותם. הגדרה מדויקת של קהל היעד של העסק תמנע בזבוז משאבים על פניה לקהלים שאינם רלוונטיים.
6. תקשיב לעובדים.
לא תאמין כמה חוכמה ונסיון יש לעובדים שלך: הם מכירים את הלקוחות והם מודעים לנקודות החולשה של העסק כמו גם לחוזקות שלו.
נצל את הידע שלהם: סיעור מוחות הוא דרך מצוינת להעלות רעיונות שיווקיים מנצחים. חשוב לזכור: בסיעור מוחות מאפשרים לכל המשתתפים להעלות את כל המחשבות מבלי לשפוט או לפסול, ורק לאחר מכן מנפים ובודקים מה ניתן ליישם ומה לא.
7. תקשיב ללקוחות.
לא כולם – אבל חלקם אומרים בדיוק מה שהם רוצים ומה חסר להם. פשוט תשאל. פשוט תקשיב. תלמד את הרצונות השונים שלהם, נסה לחלק אותם לקבוצות. למה? למשל, כי לא כל הלקוחות מעריכים הנחות.
8. קבע עתים לשיווק
כדי לא לשקוע בניהול השוטף –קבע זמנים קבועים לחשיבה ולתכנון אנשים שאתה מעריך וסומך על דעתם. זה יאפשר לך 'להרים את הראש מעל המים' ולהשקיף קדימה.
9. פרסום אמור להרים את המכירות, לא את האגו שלך.
זו גאווה גדולה לראות את הלוגו שלך בעמוד 3 במקומון או בשלט חוצות באיילון, אבל מבחנו של הפרסום הוא בדרך כלל יותר קשה: להביא לקוחות ולחזק את הנאמנות של הלקוחות הקיימים. אם הפרסום באפיקים אלה נכשל – הגיע הזמן לבדוק דרכים חדשות.
10. אל תגיד הופ לפני שקפצת.
לפני שיוצאים בקמפיין או במבצע, חשוב לבדוק שהתשתית השיווקית והמכירתית מתאימה: יש מלאי מספק, העובדים מקצועיים, נקודת המכירה מוכנה לקלוט את הקונים. חשוב: עדיף שלא יכירו אותך מאשר שידעו שאתה לא מקצועי.
11. קטן יותר, זריז יותר, מוכר יותר.
היתרון של עסק קטן הוא הזריזות: בפיתוח מוצרים חדשים, בבניית מבצעים ייחודיים ובתגובה מהירה לצרכים שעולים 'מלמטה'. לחברות ענק זה לוקח הרבה יותר זמן – והזמן הזה הוא שלך.
12. תן למומחים לעבוד בשבילך.
את הדו"ח השנתי אתה מכין לבד? סביר להניח שלא. מאותה סיבה, חשוב שתיקח עזרה מבחוץ בתחומים נוספים בהם אינך מומחה, כדי שתוכל להקדיש יותר זמן ניהול שלך לעסק. ניהול שיווק על ידי אנשי מקצוע (באאוטסורסינג) מהווה פתרון אידיאלי לעסק שאינו יכול או אינו רוצה להעסיק מחלקת שיווק שלמה ובכל זאת לקבל תפוקות מקצועיות.
*הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים' ניהול שיווק באאוטסורסינג. www.100days.co.il info@100days.co.il