עכשיו זה רשמי: ירידה של 30% בהיקפי הפרסום בזמן המלחמה

עכשיו זה רשמי: ירידה של 30% בהיקפי הפרסום בזמן המלחמה.


עם שוך הקרבות ודממת התותחים, יפעת מציגה את ביצועי ענף הפרסום בחודש המלחמה. עוד חושף הדו"ח כי "בדומה לענף הפרסום תקופת המלחמה פגעה באופן טבעי גם ביחסי הציבור ובנראות של החברות בעיתונים שהתמקדו בסיקור המלחמה".



מחקר שערכה "יפעת בקרת פרסום", הבודק את ביצועי המפרסמים בחודש המלחמה 13/8 – 12/7 בשנת 2006 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2005, מגלה כי מספר המפרסמים הפעילים בתקופת המלחמה היה 1178, לעומת 1249 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ- 6%, אולם הנתון המשמעותי יותר היה הירידה הדרמטית של היקפי הפרסום בהשוואת שתי התקופות זו מול זו בסך של 30%.



המחקר, הכולל את נתוני הפרסום בטלויזיה ובעיתונות היומית, מגלה גם כי כמות האינטשים של הפרסומות בעיתונים היומית ירדה מ- 386 אלף אינטשים לפני תחילת המלחמה ל- 336 אלף בתקופת המלחמה, ירידה של כ- 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חשוב לציין כי נתון זה הוא בניכוי הפרסום העצמי של העיתונים שנוהג לעלות בתקופות שפל, והפעם רשם עליה של כ- 50%.



בטלויזיה עולה תמונה דומה של ירידה מ- 259 שעות פרסום ל- 224, סך הכל ירידה של כ- 14% בזמן שידור הפרסומות. עם זאת חשוב לציין כי למרות שמדובר בירידה דומה של כ- 13/14% בהיקפי האינטשים בעיתונות וזמן שידור פרסומות בטלביזיה, ההנחות של 10-15% בקירוב שנתנו אמצעי המדיה הללו על מנת למשוך ביקושים העצימו את הפגיעה בהכנסותיהם.



משרדי הפרסום: הגדלת נפחים באמצעות קמפיינים "מחבקים"



בטבלת משרדי הפרסום המובילים ניתן לראות את ההצטמצמות בהיקפים אשר מסבירה את החופשות שכפו חלק מהמשרדים על העובדים. מק'אן אריקסון מוביל את הטבלה אולם עם פער קטן מהאחרים וירידה משמעותית כמו רוב המשרדים האחרים בנפח הפרסום שלו.



על רקע זה מעניין דווקא לציין את משרדי הפרסום שהגדילו ווליום פרסומי בתקופת המלחמה בהשוואה לתקופה המקבילה: גיתם BBDO, יהושע TBWA, דרורי שלומי ושיטרית מדיה גרופ. גיתם BBDO הגדיל נפחים בעקבות קמפיינים "מחבקים" רבים של שופרסל, אחד מלקוחות העוגן שלו. יהושע TBWA פרסם את פרימור, קייטנת BKID של בזק שהפגינו תרומה יפה לקהילה בעת המלחמה, סימילאק טופ 3, הסוכנות היהודית -שמים את הילדים במרכז ועוד.



דרורי שלומי המשיך בעסקים כרגיל עם פרסום לסנו, כלל פיננסים והמכללה האקדמית אריאל ואילו בשיטרית מדיה גרופ לא נתנו למלחמה להפריע להשקת כרטיס האשראי של YOU בשיתוף עם הסופר סנטר.



ענף יחסי ציבור


נתון מעניין נוסף נבדק באמצעות 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים',המנתחת אזכורי חברות מסחריות בכותרות העיתונות היומית המובילה. מהניתוח עולה כי תקופת המלחמה פגעה באופן טבעי ביחסי הציבור ובנראות של החברות בעיתונים שהתמקדו בסיקור המלחמה. בעוד שבתקופה המקבילה לתקופת המלחמה בשנת 2005 הופיעו אזכורים של חברות מסחריות בכ-10,574 כותרות וכותרות משנה, נרשמה בתקופת המלחמה הופעה של חברות מסחריות בכ- 8,061 כותרות וכותרות משנה, ירידה של כ- 25%.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח