גידול של כ 15% בהוצאה הכספית על מסעדות בחורף 2006. מדי יום מוציאים הישראלים כ- 33 מליון ש"ח על אוכל מחוץ לבית במסעדות.
על פי מדד האכילה של נסטלה פוד סרוויס, חטיבת המזון לשוק המקצועי של קבוצת אסם, לרבעון הראשון של 2006 עולה כי בכל יום נתון אוכלים בממוצע במסעדות כ-860,000 ישראלים.
"נסטלה פוד סרוויס", חטיבת המזון לשוק המקצועי של קבוצת אסם, עורכת מדי חצי שנה סקר הבודק את הרגלי האכילה של הישראלים מחוץ לבית. הסקר, שנערך בקרב מדגם כלל ארצי מייצג, בודק את הרגלי האכילה במסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל וכו', וכן בודק את הרגלי האכילה במקומות עבודה ובמסגרות החינוכיות השונות לצד בחינת ההוצאות הכספיות של הצרכן הישראלי הממוצע, בתחום האכילה מחוץ למסגרת הבית (AFH). מטרת המחקר ללמוד על הרגלי האכילה מחוץ לבית של הצרכן הישראלי ולאבחן מגמות בענף לאורך זמן.
הסקר שנערך במהלך הרבעון הראשון של 2006 (ינואר- מרץ) בדק את מאפייני הצריכה של הקהל הישראלי תוך השוואה לנתוני הסקר שנערך בקיץ 2005 (רבעון שלישי).
מהסקר עולה כי למרות ירידה של 1% בכמות הסועדים במסעדות בחורף 2006 לעומת קיץ 2005 ,חל גידול של כ- 10% בהוצאות הכספיות על מזון במסעדות ועומד על כ- 3 מיליארד ₪, לעומת כ- 2.7 מיליארד ₪ בקיץ 2005.
עוד מציגה נסטלה פוד סרוויס כי בחורף 2006 (ינואר-מרץ) ישנה עליה של 15% בהוצאה הממוצעת על ארוחה במסעדה. ההוצאה הממוצעת לארוחה לסועד עומדת על 39 ₪, בעוד שבקיץ 2005 ההוצאה הממוצעת לארוחה עמדה על 33.5 ₪ בלבד. ההערכה היא כי העלייה בהוצאה נובעת, מנטיית האנשים לארוחות גדולות יותר בימי החורף הקרים, לעומת חודשי הקיץ שבהם קיימת העדפה לצריכת ארוחות קטנות יותר ו"קלות" יותר.
מבחינת הרגלי אכילה במקומות עבודה עולה כי ללמעלה מ- 800,000 עובדים בישראל יש חדר אוכל במקום עבודתם. מהם כ- 450,000 אלף איש סועדים מדי יום בחדרי האוכל לעומת כ- 350,000 עובדים שבוחרים באלטרנטיבות אחרות.
מרבית הארוחות, מחוץ לבית, נאכלות עד השעה 18:00 במסגרת יום העבודה ובעיקר בימים שלישי ורביעי בשבוע (20% ו- 21% בהתאמה). אם בעבר העדיף הישראלי הממוצע להצטייד ב"אוכל ביתי" מהבית, היום קיימת העדפה ברורה לאכול ארוחה חמה גם בשעות העבודה – אם בחדרי אוכל שהפכו לספקי מזון משמעותיים ומציעים היום מגוון רחב של מזונות בריאים מזינים וטעימים, או בפתרונות אכילה של מסעדות ודוכני מזון, כאשר העדיפות היא למסעדות בשריות ובתי קפה (19% ו- 17% בהתאמה).
עוד עולה מהסקר כי למעלה מ- 320,000 ילדים, בגילאי 3-18 הנמצאים במסגרות חינוכיות, מקבלים ארוחת צהריים, אם בשל השתייכות לפרוייקט ההזנה של משרד החינוך או בשל יום לימודים ארוך בגנים. ניתן לראות כי שיעור הילדים המקבלים ארוחת צהריים גבוה יותר בקבוצת הגיל 3 עד 6 (כ- 40%) ויורד עם העלייה בגיל ועם התפתחות הילדים.
איילת רוזן מנהלת נסטלה פוד סרוויס: "כמובילי שוק, חשוב לנו ללמוד ולמדוד גם את הוצאות המזון מחוץ לבית – תחום שמתפתח ומהווה חלק חשוב מההוצאה של משפחה על מזון. סקר זה נותן לראשונה בישראל אינדיקציה מדויקת על היקף ההוצאה במסעדות וכמות האוכלים מחוץ לבית ומאפשר בחינה של מגמות במהלך התקופות. "מדד האכילה מחוץ לבית של נסטלה פוד סרוויס" מאפשר לנו, ולשוק המזון כולו לעקוב אחר ההתנהגויות של הצרכן מחוץ לביתו. בישראל ההוצאה על אכילה מחוץ לבית לנפש הולכת וגדלה משנה לשנה בשל הצרכים המשתנים: יום העבודה ארוך, יום הלימודים מלא ופעילות עשירה יותר בשעות הפנאי. אנו בנסטלה פוד סרוויס קשובים ועוקבים אחר המגמות המשתנות ובוחרים לתת להן מענה הן ברמת פיתוח קו מוצרים יעודיים והן ברמת פיתוח כלים מקצועיים כגון: ייעוץ קולינרי, הדרכות מגוונות ועוד לטובת השוק המקצועי".
נסטלה פוד סרוויס- חטיבת שוק המזון המקצועי של קבוצת אסם משווקת את מוצרי קבוצת אסם וחברות נוספות (טבעול, תפוגן,עוף טוב אסם, בית השיטה, צבר ומילוטל) לשוק המקצועי בישראל – בתי מלון, מסעדות, קייטרינג, אולמות אירועים, בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות, בתי חולים ועוד.