מאמר בביזנס וויק קוטל את יעילות קבוצות המיקוד. הדבר הבא: 'קבוצות טבילה'

ידיעון Trends למגמות שיווקיות מדווח כי קבוצות המיקוד סופגות בשנים האחרונות אש כבדה מצד מפרסמים, המאוכזבים מהקשר הרופף בין הממצאים לבין התוצאות בשטח. לאחרונה הוכנס פורמט הקרוי Immersion Groups (קבוצות טבילה) המתפקד כצוות המעלה רעיונות לפיתוח מוצרים חדשים.



המחקר האיכותני משנה כיוון, וזונח את תחום קבוצות המיקוד. "מחלקת המחקר עדיין לא יודעת זאת, אבל אני הפסקתי להשתמש בקבוצות מיקוד," אמרה קאמי דונאוויי, מנהלת השיווק של יאהו בכנס שנערך בספטמבר השנה בעמק הסיליקון. דונאווי אמרה עוד, כי ליאהו כמעט שלא צמחה כל תועלת מקבוצות מיקוד שערכה, והיא מעדיפה פורמט הקרוי Immersion Groups (קבוצות טבילה) שבו משתתפים כארבעה אנשים מקהלי היעד, המנהלים דיון לא פורמלי עם מנהלי פיתוח מוצרים בחברה, כאשר בפועל הקבוצה הופכת לצוות המעלה רעיונות לפיתוח מוצרים חדשים.



יאהו אינה בודדה בגישה זו. חברות רבות נוספות מחפשות דרכים יעילות יותר כדי לחדור למוחותיהם של הצרכנים, כאשר התלונה העיקרית כנגד קבוצות מיקוד היא שהמשתתפים בהן אינם אומרים את אשר על ליבם בנוכחות של אנשים זרים. כך למשל מדווח הביזנס וויק, שחברת AOL שבדקה התייחסות של צרכנים ל-Spam גילתה, כי חלק מהגברים שהשתתפו בקבוצות מיקוד הסתירו את העובדה שאינם בקיאים בנושא – למרות שברשותם היו מחשבים ניידים. לאחר שהתגלתה הבעיה, נאלצה AOL לשנות את מסע הפרסום שלה.



מלקולם גלאדוול, מחבר רבי המכר וביניהם Blink, אמר בהרצאה בפני מומחי פרסום כי "לבקש ממישהו להסביר את דפוס ההתנהגות שלו הוא לא רק בלתי-אפשרי בראייה פסיכולוגית, אלא שבתשובותיו הוא גורם להטיה של הדיון לכיוון השמרני המקובל." חברת פפסי השיקה לפני כשנה את Pepsi Edge שטעמו כמשקה הקולה הרגיל, אך הוא הכיל כמחצית הקלוריות. המשקה החדש הושק על פי תובנות שהושגו בקבוצות מיקוד, אך התוצאה היתה כישלון קמעונאי. במקביל, הולכת וגוברת חשיבותו של המחקר האתנוגרפי (התצפיתי) העוקב אחר צרכנים המשתמשים במוצרים שונים במקומות הטבעיים שלהם, כמו המטבח, המשרד והמכונית.



קבוצות המיקוד סופגות בשנים האחרונות אש כבדה מצד מפרסמים, המאוכזבים מהקשר הרופף בין הממצאים לבין התוצאות בשטח. אחת הטענות שהועלו בעבר היא מחזור של המשתתפים, בשל העלויות הכבדות הכרוכות בגיוס ובסינון שלהם. כך ניתן למצוא את אותם משתתפים 'מקצועיים' המגיעים לקבוצות מיקוד בנושאים שונים ומתפקדים כשחקנים יותר מאשר כצרכנים מקרב קהלי היעד. תחום הבלוגים מבטיח אף הוא חדירה יפה למוחם של צרכנים, בתנאי כמובן שמספר המשתתפים הוא גבוה במיוחד.







אולי יעניין אותך

16491cellcom360

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח