נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2008 (המשקפים את התקופה ינואר עד דצמבר 2008), שפורסמו היום, מצביעים על המשך עליה בחשיפה לעיתונים היומיים המופצים בחינם:"ישראל היום", "24 דקות" ו"פוסט". רמת החשיפה היומית (בנטרול חפיפה( לעיתון חינם כלשהו, ביום חול ממוצע, עומדת על 26.9% במחצית השנייה של 2008, יולי-דצמבר 2008 לעומת 22.5% בינואר-יוני 2008.
במחצית השנייה של 2008, חל גידול קל בשיעור קריאת עיתונים יומיים (סך כל החשיפה / כיסוי לעיתון יומי ארצי כלשהו) שעמד על 60.9% לעומת 59.1% במחצית הראשונה של 2008. זאת למרות הירידה בקריאת ה"עיתונים היומיים הוותיקים" – רמת החשיפה ביום חול ממוצע לאחד מבין 4 העיתונים היומיים הוותיקים (ידיעות, מעריב, הארץ, גלובס) עומדת על 49.3% ביולי-דצמבר 2008 לעומת 50.1% בינואר-יוני 2008. דהינו מקור הגידול הנו "עיתוני החינם היומיים" שרמת הכיסוי הייחודי (unique coverage) שלהם (ישראל היום, 24 דקות, פוסט) עומד על כ-11.3% במחצית השנייה של 2008 לעומת 8.5% במחצית הראשונה. עוד עולה מהסקר כי כרבע מקוראי החינמונים קוראים יותר מחינמון אחד.
סך כל ההאזנה לרדיו נשארה יציבה בין שתי התקופות האחרונות ועומדת כיום (יולי-דצמבר 2008) על 76.8% ביום חול ממוצע לעומת 75.4% בתקופה הקודמת (ינואר-יוני 2008).
סקר הצרכנות TGI גם מגלה, בין היתר, כי הצרכן הישראלי מתחיל לבטא דאגה כלפי המצב הכלכלי וכבר מושפע על ידי המשבר הכלכלי העולמי. מפרק סגנון החיים של הסקר (הכולל מעל 230 היגדים בנושאים שונים), עולה כי כ-59% מדווחים כי הם מוציאים כסף יותר בזהירות כיום לעומת בעבר וזאת לעומת כ-52% שדיווחו על כך בינואר-יוני 2008. כמו כן כ-60% טוענים כי עבודה יציבה הינה יותר חשובה מאשר כסף וזאת לעומת 56.7% בינואר-יוני 2008. כמו כן אובחנה ירידה ברמת השאיפה לפתוח עסק עצמאי "בעתיד" מ-36% בינואר-יוני 2008 ל-30% ביולי-דצמבר 2008. עוד עולה כי 57% דיווחו ביולי-דצמבר 2008 שהם בדרך כלל מחפשים את המחיר הזול ביותר בקניות וזאת לעומת 53% בינואר-יוני 2008 וכ-60% אמרו כי השקעה במניות וניירות ערך אינה בשבילם לעומת 54% במחצית הראשונה של השנה.
התייחסות התקשורת ומערכות החינוך לנושא איכות הסביבה מתחילה להניב פרות בשינוי עמדות הקהל, לעומת גלים קודמים שבהם לא אובחן שינוי של ממש. כ-71% מהאוכלוסייה כיום מסכימים כי אנשים חייבים למחזר לעומת כ-67% במחצית הראשונה של השנה ו-56% דואגים למחזר את בקבוקי הפלסטיק שלהם לעומת 53% בתקופה הקודמת.
איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר: "בימים קשים אלו של משבר כלכלי עולמי שאינו פוסח על המשק הישראלי , הצורך בתכנון אסטרטגי ממוקד קיים כיום בחשיבות יותר גדולה מאי פעם. מאגר TGI מהווה מקור זמין, מקיף ויעיל לכל ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".