החשיפה לאתרי האינטרנט ע"פ סקר TIMTM חורף 2006/7: גם השנה-גוגל בראש, וואלה! מיד אחריו

החשיפה לאתרי האינטרנט ע"פ סקר TIMTM – חורף 2006/7



נתוני החשיפה לאתרי אינטרנט מובילים בישראל, וכן נתונים חדשים על מגמות השימוש באינטרנט הוצגו לראשונה אמש בקריה האקדמית "אונו" – בכנס TIMTM השנתי (מס' 2).



בטבלה המצורפת מוצגים שיעורי החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט מובילים כפי שנמצאו בסקר TIMTM (TNS Teleseker Internet Monitor) של TNS טלסקר שנערך במהלך החודש האחרון בין (20/12/06 ל- 11/1/07).



הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ- 1,165משתמשי אינטרנט בגילאי 13+ מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל. סקר TIMTM מתבצע כסקר On-Line בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל (פרטים בגילאי 13+).



עפ"י נתונים ראשוניים מן הסקר, שפורסמו בשבוע שעבר, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ – 3.9 מיליון איש ואישה (בגילאי 13+), המהווים כ- 72% מאוכלוסיית גילאי 13 +, או כ- 55% מכלל האוכלוסייה בישראל {יהודים ולא – יהודים}.



שיטת הבדיקה בסקרי TIMTM לגבי החשיפה לאתרים נעשית כמקובל בסקרי מדיה אחרים (עיתונות, רדיו וכד'), היא שיטת ה – Recall, כאשר כל נשאל בפאנל האינטרנטי נתבקש לציין האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שנבדקו.



הנתונים בטבלה שלהלן מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט (גילאי 13 +) שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים הנ"ל במהלך שבוע בתקופת הסקר.


אין הנתונים מבטאים כמות הקלקות או כניסות באתר כלשהו, אלא הם האומדן לחשיפה (Reach 1+), או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.



שיעורי חשיפה שבועיים בישראל עפ"י סקר TIMTM ל- 19 האתרים המובילים לחורף 2006/7



האתר דרוג אחוזים מכלל הגולשים (13+)



(%-/+) אומדן לכמות הגולשים הנחשפים מדי שבוע לאתר באלפים


(reach 1+) URL


גוגל 1 82.7 2.2 +/- 2,915 2,766 google.com/co.il


וואלה! 2 70.1 2.6 +/- 2,498 2,318 walla.co.il


ynet 3 55.2 2.9 +/- 1,994 1,798 ynet.co.il


MSN/Hotmail.com/.co.il 4 32.1 2.7 +/- 1,195 1,011 msn/hotmail.com/.co.il


נענע 5 29.1 2.6 +/- 1,089 910 nana.co.il


תפוז 6 27.1 2.6 +/- 1,019 843 tapuz.co.il


NRG 7 23.4 2.4 +/- 887 720 nrg.co.il


שידורי קשת 8 18.4 2.2 +/- 708 556 keshet-tv.com


זאפ 9 18.1 2.2 +/- 698 546 zap.co.il


ספורט one 10 17.1 2.2 +/- 662 513 one.co.il


Yahoo 11 16.2 2.1 +/- 629 484 yahoo.com


דפי זהב 12 15.1 2.1 +/- 589 448 d.co.il


לוח יד 2 13 12.4 1.9 +/- 491 361 yad2.co.il


הארץ 14 12.0 1.9 +/- 476 348 haaretz.co.il


ספורט 5 15 11.6 1.8 +/- 462 335 sport5.co.il


דה מרקר 16 10.5 1.8 +/- 421 300 themarker.co.il


start 17 10.4 1.8 +/- 417 297 start.co.il


פליקס 18 9.7 1.7 +/- 392 275 flix.co.il


גלובס 19 9.5 1.7 +/- 384 268 globes.co.il



מסחר אלקטרוני


וואלה שופס 1 13.5 2.0 +/- 531 396 wallashops.co.il


פי 1000 2 6.9 1.5 +/- 287 187 p1000.co.il


אולסייל 3 6.7 1.4 +/- 279 181 olsale.co.il


נענע שופס 4 3.6 1.1 +/- 160 87 nanashops.co.il



מסרים מידיים


MSN Messenger 1 42.3 2.8 +/- 1,550 1,356


ICQ 2 33.6 2.7 +/- 1,247 1,061


Yahoo Messenger 3 2.6 0.9 +/- 121 58



הערות לטבלאות:



1 קבוצת וואלה! כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: וואלה! ו-וואלה! שופס.


2 קבוצת MSN / smile media כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: HOTMAIL, MSN עברית או אנגלית, סטארט, P1000, טיפו ו- MSN Messenger.


3 קבוצת תפוז כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: תפוז ופליקס.


4 קבוצת דפי זהב כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: דפי זהב וזאפ.


5 קבוצת דה מרקר כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: הארץ ודה מרקר.


קבוצות האתרים מבוססות על אתרים הקשורים ביניהם בקשרי בעלות של לפחות 50%.



דו"ח סקר TIMTM המלא בקרב פרטים (בגילאי 13+), שממצאיו מתפרסמים בימים אלה, חושף גם את הפרופילים הדמוגרפיים של גולשי האתרים השונים וכן את רמת ה"נאמנות" (גולשים בלעדיים) או ה"חפיפה" של גולשי האתרים השונים כמו גם את המגמות בשימושים ובהרגלים אחרים של משתמשי אינטרנט בישראל.



TNS ישראל היא חלק מחברת TNS העולמית, קבוצת מחקרי השיווק השנייה בגודלה בעולם (מחזור של 2 מיליארד דולר ב- 2006). TNS ישראל מפעילה בשוק הישראלי מספר חברות מחקר מתמחות וביניהן: TNS טלסקר (מחקרי שיווק, פרסום ודעת קהל), TNS טלסקר אינטראקטיב (מחקרי אינטרנט), TNS טלגאל (רייטינג ומחקרי מדיה), TNS טלסקר מט"ר (מחקר סנסורי), TNSטלסקר מחקר איכותני, TNS מוניטור (מחקרי שיווק מתמחים), וכן מודלים ומוצרי מחקר ממותגים של TNS העולמית.



מבחר שימושים "חדשים"* ושיעור הגולשים המיישמים אותם:


(לפי סקר ™TIM דצמבר 06 – ינואר 07).



% בכלל המדגם שדיווחו כי ביצעו כל פעולה בשלושת החודשים האחרונים



נוער (13-17) בוגרים (18+) כלל הגולשים סוג השימוש


79 49 53 התכתבות בתוכנות מסרים מידיים


41 41 41 קריאת טוקבקים


21 23 22 כתיבת טוקבקים



וידאו



53 35 38 צפייה בקטעי וידיאו שגולשים מעלים לרשת


8 3 3 העלאת סרטוני וידיאו לאינטרנט בכדי לשתף אחרים


32 34 34 האזנה לתחנות רדיו באמצעות האינטרנט


39 26 28 השתתפות בפורומים או בקבוצות דיון


25 26 26 ביצוע שיחות קוליות באמצעות תוכנות (VOIP)


31 18 20 צפייה בתוכניות טלוויזיה באינטרנט (מוקלטות ו/או בשידור חי)



בלוגים



31 16 18 קריאת בלוגים


10 4 5 כתיבת בלוגים


16 8 10 העלאת תמונות לאינטרנט בכדי לשתף אחרים


16 5 7 ביקור ברשת חברתית (דוג' My Space, קהיליות וכד')



*בסקר הנוכחי נבחנו בהרחבה שימושים הנחשבים ל-"חדשים" (מעבר לשימושים הבסיסיים של דוא"ל, חיפוש מידע, קריאת חדשות וכדומה).


יש לציין כי מלבד בנושא הטוקבקים, VOIP וההאזנה לרדיו – מוצאים כי בני נוער וצעירים בכלל הינם משתמשים "כבדים" יותר בשימושים ה-"חדשים" שנבדקו.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח