מתגלחים על רטוב: סדרת Gillette Fusion חותרת לנתח שוק של 25% בקטגוריית הגילוח הרב פעמי

"השנה חוגגת פרוקטר & גמבל חמש שנים של צמיחה עסקית בעולם כולו. במהלך תקופה זו הגדילה החברה את היקף פעילותה בכ- 70% והיא נמצאת כיום בדרכה לסיים את השנה השישית ברציפות של גידול דו ספרתי ברווח למניה"- כך מסרה מנכ"לית P&G בישראל, במהלך מסיבת עיתונאים להשקת סדרת המגה-ברנד החדשה מבית Gillette: Gillette Fusion.



בהתייחס ל- P&G בישראל, מסרה הגב' בלום כי במהלך חמש השנים האחרונות, חברת P&G יותר מהכפילה את היקף פעילותה בישראל. החברה הוסיפה 19 מותגים חדשים לפרוטפוליו מוצריה והיא כיום מנהלת בישראל 12 קטגוריות מתוך 16 הקטגוריות של החברה בעולם, כולן נחשבות כקטגוריות הליבה של P&G. התוצאות ניכרות בשטח: 94% מבתי האב בישראל רכשו לפחות אחד ממגוון מותגי P&G במהלך השנה האחרונה.




למנף את המותג לקטגוריות



השקת Gillette Fusion דורגה על ידי איי סי נילסן כהשקה הגדולה ביותר בארה"ב בשנת 2006, ואנו מאמינים כי ההשקה בישראל תהיה אף היא הצלחה גדולה. הצבנו בפנינו יעד שאפתני – להשיג עם Fusion 25% משוק ערכות הגילוח הרב פעמיות עד לשנת 2009"- סיכמה בלום.



לדברי רון רבינוביץ, מנהל תחום Gillette בפרוקטר & גמבל, השקת Gillette Fusion מהווה מענה אסטרטגי לשני כיווני הצמיחה של המותג: בראש ובראשונה, הסידרה מבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת והעדכנית ביותר בשוק הגילוח, אשר צפוייה להתקבל בחום בקרב הקהל הישראלי המעריך טכנולוגיות חדשות. מעבר לכך, מדגיש רבינוביץ, הסדרה מבוססת על הרעיון של חווית גילוח תחת המגה-ברנד Gillette Fusion: סידרה המעניקה מענה לכל שלבי הגילוח.



הכוונה, אומרים בחברה, היא שסדרת Gillette Fusion תגדיל משמעותית את המכירות, ותמנף את המותג כאמור, גם לקטגוריות נוספות.



מתגלחים על המספרים



היקף שוק הגילוח כולו בעולם מוערך כיום בכ- 14 מיליארד דולרים. הגילוח הרטוב מהווה את עיקר הקטגוריה (10 מיליארד דולרים) על פי נתונים כספיים נחלק השוק:



20% גילוח יבש (מכונה)


80% גילוח רטוב : כולל מוצרי קדם גילוח, גילוח ולאחר גילוח. סכינים חד פעמיים תופסים נתח של 20% מסך קטגוריית הגילוח הרטוב , אולם את החלק הארי של קטגוריית הגילוח הרטוב תופסים הסכינים הרב פעמיים, עם נתח שוק של 80%. (סכיני גילוח ידניים או מופעלי סוללות).



על פי נתוני Gillette, מהווה קטגוריית הגילוח הרטוב בקרב הקהל החילוני בישראל כ- 90% מכלל הקטגוריה. נתון זה הינו מהגבוהים בעולם ונובע מהרגלי ההגיינה הגבוהים של הגבר הישראלי. (נתונים אלה באים לידי ביטוי גם בקטגוריות נוספות של P&G בהם הצריכה בישראל שוברת שיאים עולמיים, כדוגמת קטגוריית השמפו ומרככי השיער).



ג'ל IN. משחות OUT



שוק ההכנה לגילוח בישראל, הינו מהמתקדמים בעולם. באופן בולט מעדיף הגבר הישראלי בשלב ההכנה לגילוח את ג'ל הגילוח המהווה כ- 75% מהקטגוריה. על פי סקרים שערכה Gillette עולה כי 79% מהצרכנים מעדיפים ג'ל גילוח המותאם לסכין הגילוח בו הם משתמשים.



ההעדפה השניה הינה קצף הגילוח (15%). משחות הגילוח והסבון אשר היו לפני כעשור מוצרי הקדם–גילוח הכמעט בלעדיים, תופסים בשנת 2006 נתח שוק של 10% בלבד.



העלייה בשימוש בג'ל גילוח (לפני גילוח) מהווה אינדיקציה טובה לכלל הפוטנציאל של קטגוריית הגילוח לצמוח ולהתקדם, במיוחד תחום האפטר שייב (לאחר הגילוח), אשר זוהה בGillette– כבעל פוטנציאל גידול משמעותי של כ-30%. 20% בלבד מהגברים בישראל משתמשים באפטר שייב לעומת 30% משתמשים בעולם, השאר משתמשים בבושם אלכוהולי לצורך חיטוי במקום באפטר שייב – לאחר הגילוח.



שוק מוצרי הגילוח והטיפוח הגבריים בישראל גדל מידי שנה. הסיבה העיקרית לכך נעוצה מעצם העובדה, כי גברים ישראליים, כחלק מהטרנד העולמי, מודעים יותר ויותר להופעתם החיצונית. 73% מהגברים בישראל מדווחים כי הם קונים את מוצרי הטיפוח שלהם בעצמם. מעורבים יותר ויותר בהחלטת הקניה .



מגמה זו מתרחשת בעקבות שינוי המציאות:


– ריבוי הרווקים אשר מעדיפים קשר ממוסד בגילאים מבוגרים יותר


– גידול בנשים עובדות


– מספר גירושין עולה


– תופעת הגבר המטרו סקסואל אשר תרמה לגידול משמעותי בקטגוריה



תמיכה שיווקית נרחבת בהשקה בישראל



פרוקטר & גמבל יצאה השבוע בקמפיין שיווקי נרחב הכולל פרסום בטלוויזיה ובעיתונות, פרסום חוצות, קמפיין אינטראקטיב ייחודי, נוכחות חדשנית ובולטת בנקודות המכירה, פעילות קד"מ יחודית, וקמפיין יחסי ציבור.



זאת במטרה להשיג בטווח הארוך את יעדי ההשקה בישראל: רבע משוק הגילוח הרב פעמי עד 2009, האצת מעבר צרכנים מקצף לג'ל גילוח וחיזוק משמעותי של תחום האפטר שייב.

אולי יעניין אותך

16790logo

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים