חברת אסם נכנסת לראשונה לתחום מאפי השמרים הקטנים, עם ארבעה מאפים באריזות פלסטיק שקופות: רוגלך שוקולד, רוגלך אגוזים, שושני קינמון ושושני פרג, שיימכרו ברשתות השיווק ובחנויות. סדרת מאפי השמרים החדשה מציגה סטנדרטים חדשים של איכות וטריות לאורך זמן בקטגוריית מאפי השמרים שנמכרים על המדף. לצורך ייצור המוצרים החדשים, התאימה אסם את קו השמרים בהשקעה של כ- 2 מיליון שקלים, תוך התבססות על טכנולוגיות מתקדמות. השקת המוצרים החדשים תלווה במסע פרסום וקידום מכירות בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקלים. באסם מתכננים קווי מוצרים נוספים בסדרה, וצופים כי הכניסה לתחום תעורר את קטגורית מאפי השמרים כולה, הרדומה כיום, בהעדר שחקן מרכזי מוביל.
קטגוריית מאפי השמרים מהווה כיום כ- 10% מקטגוריית עוגות המדף, ללא שחקן גדול מוביל, וללא השקעה שיווקית משמעותית. בסך הכל, מגלגלת הקטגוריה הזאת כ- 14 מיליון שקלים בשנה.
הכניסה לתחום מאפי השמרים נשענת על הצלחתה של אסם בשוק עוגות השמרים: אסם מחזיקה בשמונה מעשרת המקומות הראשונים בשוק עוגות המדף (נילסן, דצמבר 2004 שנתי במונחים כספיים), עוגת השמרים עם שוקולד שלה הינה העוגה הנמכרת ביותר בשוק, ושתי עוגות שמרים נוספות במקומות ה- 6 וה- 7.
לדברי דן פרופר, מנכ"ל אסם, מהווה השקת קו המוצרים החדש שינוי מהותי של כללי המשחק בשוק המאפה. "אסם בנתה את השוק הזה ומובילה אותו גם כיום – והיא נערכת להוביל גם את הצמיחה העתידית שלו. כמי שהובילה את המהפכה בתחום העוגות המוכנות כבר בשנת 1995 עם השקת עוגות הבית הבחושות, הקפדנו לחדש לאורך השנים בעוגות שמרים, עוגות מוזרקות, עוגות עשירות, שטרודלים ושכבות. כתוצאה, נהנית כיום אסם מנתח השוק הגדול ביותר, וממעמד מוביל בתודעת הצרכנים. זיהינו פלח שוק שלא טופל בעבר, המציג פוטנציאל משמעותי לצמיחה ואנו נכנסים אליו היום".
שוק העוגות המוכנות נאמד בכ- 220 מיליון שקלים לשנה. אסם מובילה בשוק העוגות, עם מותג "עוגות הבית". במהלך 2004 הגדילה החברה פי ארבעה את ההשקעה במדיה, תוך שהיא מציגה שורת מוצרים חדשים. נתח השוק של אסם בתחום העוגות עומד על כ- 40% (נילסן שנתי, דצמבר 2004, במונחים כספיים), לעומת 22% לעלית, 9% לריץ" ו- 7% לגדרון.
במחצית השניה של שנת 2004 גדל הפער בין שתי החברות – אסם 41%, עלית 20%.
70% מבתי האב קונים מאפי שמרים
70% מבתי האב בישראל קונים מאפי שמרים. 85% עושים זאת לפחות פעם בחודש
ו- 50% לפחות פעם בשבוע. מעל 60% מהרכישות מתבצעות כיום מחוץ לרשתות השיווק, במאפייה או בקונדיטוריה. מאפי השמרים זוכים לציונים הגבוהים ביותר במבחני העדפות צרכנים, כמעט בכל מימד השוואתי – הכי אהוב, בטעם ביתי ומומחיות באפיה. (סקר אומניבוס, אוקטובר 2004).
האסטרטגיה השיווקית של אסם בקו המוצרים החדש תישען על תפיסת האיכות, הטעם הביתי והמומחיות. לצורך כך, יעוצבו נקודות המכירה בצורה מזמינה ומגרה, בליווי דמות הקונדיטור של אסם-הבית, המציג תבנית עמוסה ברוגלך, למשיכת תשומת לב הקונים ברשתות השיווק.
עם השקת המוצרים החדשים, מציגים באסם יעדי צמיחה שאפתניים. לדברי פרופר העברת צרכנים מהקונדיטוריות אל רשתות השיווק והחנויות אמורה ליצור בתוך שלוש שנים מצב שבו תהיה עלייה משמעותית של רכישות מאפי שמרים בנקודות מכירה אלו. סדרת מאפי השמרים החדשה מספקת יתרונות משמעותיים לצרכנים: איכות וטריות לאורך זמן ומגוון חדשני בקטגוריה.