משחקי וידאו, משחקי אינטרנט ומשחקים בטלפון הנייד מתחילים לקבל יותר ויותר תשומת לב מהמפרסמים. אחרי הכל, מדובר במדיה המגיעה לקהלי היעד שלהם בגילאי 16-35, אשר נעלמים מהמדיות המסורתיות לטובת צריכת בידור חדשה ואישית. הדיון במגמה זו יתנהל בפאנל "משחקים מקוונים" במסגרת הכנס השנתי ה-11 של איגוד האינטרנט הישראלי, שיערך בין ה- 19 ל- 20 בפברואר 2007, במרכז הכנסים והאירועים Avenue, שבקריית שדה התעופה.
לדברי גיא בן-דב, שותף מייסד בדאבל פיוז'ן ויזם בתחום הבידור האינטראקטיבי, בארבעת השנים האחרונות מחפשים משרדי הפרסום את הצרכנים במקומות שבהם הם נמצאים מבחירה, ופחות בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו. במהלך 2005 ו- 2006 האינטרנט, כמדיה, הייתה הנהנת המרכזית מהפניית התקציבים לפרסום מקוון. על פי הערכות ינקי גרופ, שוק הפרסום במשחקים יגדל, על בסיס החומרה המתקדמת הקיימת בבתים, חיבור לאינטרנט רחב פס ועלויות פיתוח המשחקים, ליותר מ-900 מיליון דולרים ב-2009. כשליש יהיו משחקי פרסום, המבוססים על מותג, והשאר פרסומות בתוך ומסביב למשחקים.
ה"מלך" של בורגר קינג נמכר ב- 4 מיליון דולרים
יותר מ-40 מיליון מבתי האב בארה"ב מחזיקים לפחות בקונסולת משחקים אחת וכ-70 מיליון משחקים באופן קבוע באינטרנט. נילסן מדיה הודיעו, כי קבוצת הגיל של 14-35 תעדיף לשחק מאשר לצפות בטלוויזיה בשעות ה"פריים טיים". כדי להגיע לשוק זה, על המפרסמים להיות בתוך משחקים או להיות המשחק עצמו.
מפרסמים אקטיביים היו חברות כגון בורגר קינג, נייקי, אינטל, הונדה ונוקיה. לאחרונה חברות מדיה כמו HBO ו- Sony התחילו לקדם סדרות וסרטים דרך מדיה זו. לאחרונה, הפיצה בורגר קינג משחק מחשב עם ה"מלך" כדמות מובילה. המשחק נמכר ב- 4 מיליון דולרים ל- Xbox360 ומכר כ-2 מליון עותקים, יותר מהמשחק הנמכר ביותר בתקופה המקבילה. חברת Real המפיצה משחקי אינטרנט ומגיעה לשוק נשי ומבוגר יותר ממשחקי וידאו, הגדילה את המכירות שלה ביותר מ- 20% על ידי מכירת שטחי פרסום לפני ואחרי המשחק. ובקונסולות, כל משחקי הספורט מרוויחים ממפרסמים, שמופיעים במשחק ואף מציגים שלבים, הממומנים על ידי מפרסמים. גם צבא ארה"ב משתמש במשחק וידאו חינמי ואיכותי בתור המגייס מס' 1 שלו.
בעולם קיימות כמה חברות המתמחות בנתינת שרותי פרסום למשחקים. מייקרוסופט קנתה לפני שנה את חברת מאסיב כדי לקדם מכירת פרסומות במשחקי ווינדו'ס, ויסטה ו-X Box. כמו בפרסום באינטרנט, לישראל מקום של כבוד בחדשנות והקמת שירותים מבוססי טכנולוגיה גם בתחום המשחקים. חברות ישראליות המאפשרות פרסום מסביב למשחקי אינטרנט או משחקי מובייל, כגון- דאבל פיוז'ן, אמובי, איי בלסטר, אקסנט ואינר-אקטיב, הן הישראליות המובילות בשוק זה.
הבן המועדף של שוק המדיה העולמי
שוק המשחקים העולמי הנמצא בצמיחה (שוק של 30 מיליארד דולרים) נהפך לבן מועדף של שוק המדיה העולמי. הפרסום הוא חלק בלתי נפרד משוק זה וכל עוד הוא נעשה בטווחי ההגיון הקריאטיבי והעיסקי, הוא ייהפך לערוץ הכנסות חשוב לכל מפתח משחקים.
בתמונה: פרסום במשחק מרוץ מכוניות Stuntman. במהלך המירוץ מוטמעים בצד הדרך מוצרי צריכה, כדוגמת המבורגר עסיסי.
הכנס השנתי האחד עשר של איגוד האינטרנט הישראלי, "אינטרנט 2007 חובק עולם", יתקיים בין התאריכים 19 ל- 20 בפברואר 2007 ב- Avenue מרכז אירועים וקונגרסים שבקריית שדה התעופה נתב"ג. הכנס יעסוק במגוון רחב של נושאים ביניהם מחשוב לביש, משחקים מקוונים, שיווק ברשת, פורומים וטוקבקים, אינטרנט בחיי הילדים ועוד.