אחד הגופים הבולטים בשוק המכרזים, הוא אתר האינטרנט – Ybay, בו פועלת נישה ייחודית המעניקה לצרכן את האפשרות להתמקח אפילו ברשת. שיטת המכרזים ההפוכים, למעשה, מאפשרת לצרכן להזין נתונים שמתארים את השירות והמוצר בו הוא מעוניין ואת סכום הכסף שהוא מוכן לשלם עבורו. נתונים אלו מועברים אל הספקים הרלוונטיים וכך הספקים נאלצים להתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן – כאשר ברור להם, שגם מתחריהם יעבירו לצרכן את הצעות המחיר האטרקטיביות ביותר שיש ביכולתם לספק.
עוד בתחילת שנות ה-90, חברות מסחריות רבות שהבינו את הפוטנציאל האוניברסאלי שגלום ב"מסחר אלקטרוני", החלו להשתמש במודל זה כתחליף, או כערך מוסף, לזירת המסחר המסורתית. ככל שגברה הפופולאריות של הכלי הזה, כך התרחבו האפשרויות וצמחו מודלים שונים שמאפשרים שימוש באינטרנט ככלי לניהול פעילות מסחרית. עם חלוף ההתלהבות הראשונית שאחזה בצרכנים, רבים החלו למצוא מגרעות שונות שנובעות מביצוע רכישות בסביבה מקוונת. אחד הקשיים הבולטים שניצבו בפניי הצרכן הישראלי – הוא חוסר היכולת להתמקח, מאחר ובעת רכישה ברשת אין פלטפורמה מתאימה לכך ועל הצרכנים להסתפק בהטבות שמחליטים הספקים להציע מיוזמתם.
מפעילי האתר www.ybay.co.il, שעלה לרשת בשנת 2003, פיתחו נישה ייחודית שמטרתה להעניק מענה לקושי זה – בדמות "המכרז ההפוך". מודל שלמעשה, מאפשר לצרכן להעלות לאתר נתונים שמתייחסים לצרכיו האינדיווידואליים, תוך ציון סכום הכסף שהוא מעוניין לשלם עבור מימוש הצרכים. כיום האתר עובד בשיתוף פעולה עם מעל ל – 15,000 ספקים מתחומים שונים והנתונים שמזין הצרכן מועברים באמצעות האתר אל הספקים הרלוונטיים, שינסו לספק לו את הצעת המחיר האטרקטיבית ביותר שיש ביכולתם, על מנת להתחרות בהצעות של מתחריהם בקטגוריה.
שירותים נוספים שבקרוב יתווספו לסל המוצרים ש – Ybay מציעים לספקים, הם סקרי שוק ואפשרות להעלות לאתר דפי תוכן. לדברי יעקב ישר, בעלי האתר Ybay: "הוספת הסקרים לסל המוצרים שהאתר מעניק למפרסמים הנה צעד מתבקש, מאחר ובשונה מסקרים אינטרנטיים שפונים לקהל רחב שרק חלקו מהווה קהל יעד, הסקרים באתר יפנו אל קהל הצרכנים הרלוונטי וכך יספקו מידע ממוקד יותר". דפי התוכן יכללו מאמרים מקצועיים וכתבות בנושאים שונים, שיעלו לאתר המפרסמים.