תנובה משיקה קטגוריה חדשה בתחום המזון בישראל: מוצרי בשר בקר טרי ארוזים

חברת תנובה משיקה את "אדום אדום" – סדרת מוצרי בשר בקר טרי אמיתי. עם השקת "אדום אדום", יוצרת תנובה קטגוריה חדשה בתחום המזון בישראל: לראשונה יימכרו מוצרי בשר בקר טרי ארוזים על מדף השירות העצמי, המוכנים לשימוש. בנוסף למוצרים במדף השירות העצמי, יימכר "אדום אדום" גם בקצביות שברשתות השיווק ובאטליזים פרטיים.


"אדום אדום" מהווה פריצת דרך בשוק בשר הבקר הטרי. לראשונה יוצע לצרכן הישראלי בשר בקר טרי אמיתי, איכותי ומשובח, תוך שקיפות ואחריות מלאים למקורו של הבשר, כמו גם לתהליכי הייצור, ההובלה לנקודת המכירה והשיווק של המוצרים. סדרת מוצרי "אדום אדום" תכלול נתחים איכותיים אחוריים מנוקרים וכשרים, שעד כה היו נדירים לצרכן הישראלי בשוק הבשר.


לדברי מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, "השקת מוצרי בשר הבקר הטרי, 'אדום אדום', מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בענף הבשר בישראל. הצרכן הישראלי יקבל לראשונה בשר בקר טרי אמיתי, שלא עבר כל תהליך של הקפאה, הפשרה או הזרקה, בדומה לבשר הטרי המשובח שמוצע זה שנים לצרכנים באירופה, אוסטרליה, ארה"ב ובמקומות נוספים בעולם". רייכמן הוסיף, כי "הפעילות החדשה בתחום הבקר הינה חלק מהקו האסטרטגי של תנובה להיות הגורם המוביל בתעשיית המזון בישראל ולשמור על יתרונותיה בכל הקשור לחדשנות, טריות ואיכות".


בתנובה מסבירים כי לראשונה יוכל הצרכן הישראלי לדעת את מקורו של הבשר אותו הוא רוכש, ולהיות בטוח באיכותו ובטריותו. בקר תנובה מפקחת ואחראית באופן הדוק על כל התהליך – משלב גידול העגלים ועד למכירה לצרכן. תהליכי הגידול, הייצור והאריזה מתבצעים תחת פיקוח קפדני ושימוש בטכנולוגיות המובילות בעולם בתחום בקרת האיכות ושמירה על הטריות.


על מנת להקל על הצרכנים את תהליך הקנייה ולהסביר על הקטגוריה החדשה, תציב תנובה בנקודות המכירה יועצים מקצועיים ודיילי שירות בסמוך למקרר השירות העצמי. המקררים ימותגו באופן בולט, ותרוכז סביבם פעילות הסברתית. פעילות זו תתבצע גם בסמוך לקצבייה.


"נקודות המכירה הן הצומת הקריטי בתהליך כולו, ולכן יופנו בשלב ההחדרה עיקר המשאבים ליצירת קמפיין הסברה בנקודות אלו", אומר רמי לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר, תשלובת בקר תנובה. "אנו מאמינים, כי 'אדום אדום' ישנה את הרגלי צריכת הבקר הטרי בישראל – במעבר מקצביות למדף השירות העצמי. כמו כן, אנו צופים, כי הכניסה של תנובה לשוק ויצירת הקטגוריה החדשה תביא לעלייה כוללת בצריכת הבשר הבקר הטרי".


בתנובה מייחסים חשיבות מרכזית גם לקצב, הנתפס כבר סמכא ומעורב בתהליך ההחלטה של הצרכן. על כן, תספק בקר תנובה מידע מלא לקצבים על נתחי "אדום אדום" שיימכרו בקצבייה. "אדום אדום" יבודל באופן בולט וברור בקצבייה, כדי להבטיח הפרדה בין הבקר הטרי של תנובה לנתחים אחרים הנמכרים בקצבייה, לעתים קרובות אלו הם נתחים מופשרים מבשר קפוא המוצגים לצרכן כבשר "טרי".


החדרת מוצרי "אדום אדום" לשוק תתבצע בשלבים ובאופן הדרגתי. המוצרים הראשונים יעלו על המדף ב- 1 במארס, כאשר נקודת ההחדרה הראשונה תהיה ב"מגה רעננה". בתוך כחודש תתבצע פריסה ב-12 נקודות מכירה מרכזיות ברחבי הארץ. בתום השנה הראשונה להשקה, "אדום אדום" יהיה בכ-150 נקודות מובילות בפריסה ארצית. הכניסה לשוק תהיה רק בנקודות מכירה שיותאמו לדרישות בקר תנובה.


הונאת הבשר המופשר – תופעה ייחודית לישראל


שוק בשר הבקר בישראל נאמד כיום ב- 76 אלף טון לשנה ובהיקף כספי של מיליארד ו- 350 אלף ש"ח בשנה. כ- 70% מהמכירות (במונחי כסף) הן של בשר קפוא והשאר הן של בשר טרי ומופשר. תופעה הונאת הבשר המופשר הינה תופעה ייחודית לישראל – בשר שהיה קפוא, הופשר ונמכר לצרכן במסווה של בשר טרי ובמחירי בשר טרי, שהינם גבוהים ממחיר הבשר הקפוא. חשוב לציין כי בשר קפוא שהופשר נחות באופן משמעותי מבחינת האיכות, המרקם והטעם מבשר בקר טרי אמיתי. כדי שהצרכן יהיה בטוח במקורו של הבשר יצוין על אריזות "אדום אדום" "לא הוקפא מעולם".


הישראלים צורכים כיום יותר בשר קפוא מבשר טרי – גם אם 62% מהם מצהירים כי הם רוכשים בשר טרי. ניתן להסביר את הנתון הזה באותו בלבול, המשייך את הבשר המופשר לקטגוריה של בשר טרי. 67% מהישראלים אוכלים בשר בקר לפחות פעם בשבוע, ו- 31% רוכשים אותו לפחות פעם בשבוע. הנתחים הפופולאריים הם אנטרקוט וכתף. ערב פתיחת המפעל הבקר הטרי של תנובה, סיפק מפעל מרבק 26% מצריכת הבקר בישראל, החברה הצפונית 18%, חולון 15%, דיר אל אסד 16%, וספקים אחרים באום אל פחם, נצרת, מג'דל שמס ושפרעם 25%.


מדוע נבחר השם "אדום אדום"?


בבחירת השם "אדום אדום" מגולמים הערכים שמבקשת תנובה להעביר לצרכנים לגבי המותג החדש. השם, כך עולה ממחקרים שערכה החברה, מדגיש את היצריות והישראליות המייחדים את הבקר הטרי, הוא קליט, מעורר השראה, קל להגייה ונחשב למיוחד. מבין מספר רב של שמות שנבדקו בסקר, שנערך בקרב מדגם ארצי מייצג, השם אדום אדום זכה לאהדה הגבוהה ביותר, וצוין על-ידי מרבית הנשאלים (64%) כמתאים ביותר לסדרת מוצרי בקר טרי. בנוסף, מתקשר הצבע האדום לחושים המופעלים במעמד רכישת הבשר, כאשר הצבע האדום נתפס כהוכחה לטריות הבשר.


הלוגו "אדום אדום", שעוצב על-ידי המעצב ברוך נאה, משדר טריות, איכות, מקצוענות וחושניות. כונות אלו מתקשרות, כך על-פי המחקרים, עם תהליך ההכנה והתוצר הייחודי של הבשר. *

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס