פריגת, המתמחה בייצור מיצים מבוססי פרי, ערכה סקר מיוחד לקראת פסח שבחן הטעם הישראלי בקטגוריית המשקאות הקלים. הסקר נערך על ידי מכון המחקר מותגים בקרב 501 מרואיינים וממנו עלו תוצאות מפתיעות.
תוצאות הסקר מוצגת בשילוב נתוני המכירות והמלאים של סטורנקסט הנאספים מידי יום מלמעלה מ-1,200 נקודות מכירה בשוק הפרטי והמאורגן. פריגת יזמה את הסקר לרגל השקת משקאות קלים בטעמי ענבים בניחוח מרלו ובניחוח מוסקט ובעקבות דרישת צרכנים להשקת טעמי ענבים חדשים וייחודיים לחג הפסח.
קטגוריית המשקאות הקלים בישראל עלתה בשנה האחרונה (2006) ב-1.5% בהשוואה לשנה קודמת, כך עולה מנתוני סטורנקסט. טעם הענבים, על פי סטורנקסט, זינק ב-6% במכר הכספי בארץ לעומת אשתקד והוא השלישי בגודלו מבין הטעמים הנכללים בקטגוריה ונמצא במגמת עלייה. מהסקר עצמו עלה כי 40% מהישראלים בחרו בטעמי התפוזים ואשכוליות כטעמים המועדפים ביותר. אחריהם דורגו מנגו, תפוחים וענבים.
מפילוח הסקר על פי מין עלה כי נשים העדיפו יותר מגברים את טעם הענבים – פי פי 2 ויותר. יחד עם זאת נשים העדיפו יותר את טעמי התפוזים והענבים (45%) לעומת גברים (38%). עוד עלה מהסקר כי ענבים הוא הטעם המועדף על ידי תלמידים וסטודנטים (16%) בהשוואה לבעלי תפקיד/מקצוע אחרים.
על פי הערכות שוק המיצים והמשקאות הקלים בישראל נאמד בכ- 1.5 מיליארד ₪ בשנה.