בבדיקה מיוחדת לרגל אירועי שבוע הספר שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, עולה כי סטימצקי מובילה בפער ניכר באזכורים בכותרות על המתחרה, צומת ספרים. מבין הוצאות הספרים, הקיבוץ המאוחד היא הוצאת הספרים המוזכרת ביותר בכותרות. המחקר מקיף את הכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית המובילה בין החודשים ינואר-מאי 2007.
סטימצקי כאמור, מוזכרת פי 4 בכותרות מצומת ספרים עם 28 כותרות חיוביות וניטרליות, בנושאים: שיתוף פעולה עם רשת ZER4U, זכייה במקום השני במדד השירות של גלובס, ביטוח בריאות לכל עובדיה, החלטה על שינוי קונספט ופתיחת "סטימצקי ילדים", שת"פ עם סלקום, ראיונות עם המנכ"לית החדשה ועוד. יש גם לציין כי הרשת קיבלה כ- 4 אזכורים שליליים בכותרות בגין פיצוי עובד שפוטר עקב יציאות תכופות למילואים וביקורת על מבצע "ספר שני בחינם בקניית קפה".
לעומת סטימצקי, מוזכרת צומת ספרים בכ- 8 כותרות חיוביות וניטרליות: ראיונות עם אבי שומר מבעלי הרשת, פתיחה מתוכננת של 17 סניפים ועוד.
נתי יעקובי, מנכ"ל פעילות יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "אין ספק שקטגוריית הספרים מתחממת ביחס לשנים קודמות והעדות הבולטת לכך היא הכפלת תקציבי הפרסום של סטימצקי וצומת ספרים בחמשת החודשים הראשונים של 2007 לעומת התקופה המקבילה ב-2006. שינוי החשיבה של סטימצקי "לא עוד חנויות שגרתיות", והמבצע הבולט של סלקום וצומת ספרים הותיר חותם על הענף, והוציא את סטימצקי לקרב תקשורתי שבא לידי ביטוי בעבודת יח"צ ניכרת, בקמפיין טלביזיוני מושקע ולבסוף לחבירה עם סלקום בשת"פ. סטימצקי מקבלת לא מעט תקשורת במגוון נושאים, מה שמאתגר את צומת ספרים מבחינת יחסי ציבור".
מבחינת אזכורי הוצאות הספרים בכותרות, עולה כי שלושת ההוצאות המובילות באזכורים הן: הקיבוץ המאוחד (35 כותרות), עם עובד (32 כותרות) וכתר ספרים (28 כותרות).
יותר מ- 90% מאזכורי הוצאות הספרים בכותרות הן בהקשר לביקורות ספרים עם אזכור שם ההוצאה, והשאר מתחלק לשיווק ופרסום, מינויי כ"א ופעילות עסקית.
החודש הפורה ביותר מבחינת כותרות, מינואר עד מאי 2007 היה חודש אפריל בשל חג הפסח. בחודש זה הובלטו בכותרות ספרים של סופרים ישראלים וספרים שעוסקים בנושאי דת ויהדות.
המדיות הבולטות ביותר לפרסום ספרים הן העיתונות והרדיו. המעניין הוא שהאינטרנט הנחשב כתחום חם בפרסום כמעט שאינו מציג פרסומות לספרים. חלק גדול ממעט הספרים שפורסמו באינטרנט היו תחת הגדרת "ספרות מקצועית".