יפעת מחקרי מדיה מתקדמים המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות – כי הכותרות קובעות!" בדקה את תדמית חברות האופנה בכותרות העיתונים היומיים בשנת 2004 ו- 2005.
בשנת 2004 הייתה פוקס חברת האופנה המובילה בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית. פוקס המובילה עם כ- 158 אזכורים בכותרות שרובן חיוביות. החברה הוזכרה בעיקר בהקשר לשכירת בניין בן 13,000 מ"ר באירפורט סיטי, מלכת הנוער בסקר מותגי האופנה של גלובס, פתיחת חנויות בחו"ל, הצגת רווחים נאים ועוד.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מוסר: "עיתון גלובס היה העיתון שהרבה להזכיר את פוקס בכותרותיו ביחס לשאר העיתונים היומיים האחרים ואף היה העיתון החיובי ביותר לתדמית החברה".
במקום השני ממוקם המשביר לצרכן עם 153 כותרות, כאשר אחת מכל ארבע מהן הייתה מעורבת, ללא הבעת דעה חיובית או שלילית מובהקת על תדמית החברה. המשביר לצרכן הוזכר בעיקר בנושאים כגון : פתיחת מחלקות דיסני, הפיכת הסניף בעזריאלי למתחם קונספט M-Square, ויכוח סביב פתיחת חנויות בשבת ועוד.
במקום השלישי ממוקמת חברת קסטרו עם 143 כותרות, אשר לצד כמות מרשימה של כותרות חיוביות, כ- 97 במספר, מציגה שיא כותרות שלילי כ- 22 הכותרות. הכותרות השליליות שקיבלה קסטרו עסקו בתצוגת קיץ פושרת, פרסומת שלא המריאה בסקר אהדה של גיאוקרטוגרפיה, לקוחה שנתקלה ביחס מעליב, ירידת רווחים ועוד.
יעקובי מציין כי שלושת החברות מובילות קבלו מספר כותרות גבוהה משמעותית מכל שאר החברות הנמצאות בטבלה. לי קופר הממוקמת במקום השביעי עם 36 כותרות, מאופיינת באחוז כותרות חיובי שעומד על 78% עקב תחילת שיווק מוצריה בשוויץ, שכירת משרדים גדולים, השקת אתר אינטרנט, צפי מכירות אופטימי, השקת חנות עודפים ועוד.
במקום השמיני ממוקמת כיתן עם 30 כותרות, שבולטת בולטת באחוז גבוה של כותרות מעורבות. כל כותרת שנייה בה אוזכרה החברה לא ביטאה דעה חיובית או שלילית מובהקת על תדמיתה ורוב הכותרות הללו עסקו במגעים למכירת החברה.
יעקובי מוסיף: "מתוך 1230 הכותרות וכותרות המשנה שעסקו בתחום, היו רק 11 שעסקו בתחום הפעילות למען הקהילה של חברות האופנה, כאשר המובילה היא דווקא רשת אפריל שאינה נכללת ברשימת 10 חברות האופנה שהובילו בכותרות".
בשנת 2005 – החברה המובילה בכותרות בקטגורית האופנה מתחילת השנה הייתה פולגת עם 62 כותרות מתוכן שיא שלילי של 22 כותרות שליליות היו בשל סגירת פולגת בטורקיה, הפסד של כ- 15 מליון דולר והתנגדות העובדים לחלוקת דיבידנד.
קסטרו ממוקמת השנה במקום השני עם 33 כותרות. כאשר כל כותרת שנייה שעסקה בה הייתה מעורבת. הכותרות המעורבות היו ברובן סביב ההיפרדות מבלסר, גריפין והקיר הענק בנתיבי איילון.
שיאנית הכותרות החיוביות בשנת 2005 היא המשביר לצרכן הממוקמת במקום השלישי עם סה"כ כ- 32 אזכורים בכותרות בשל שיא מכירות ובונוסים לעובדים, יציאה עם מותג בגדי ים פרטי לנשים ועוד.
יעקובי מציין כי בהשוואה לשנת 2004, נכנסו בשנת 2005 לטבלת 10 המובילים, בגיר, מיס לאגוט ודיזל על חשבון לי קופר, כיתן ורנואר שעד כה לא בולטות בכותרות השנה.
כותרות 2004:
מקום בטבלה | שם החברה | נטרלי | שלילי | חיובי | סה"כ כתרות |
1 | פוקוס–ויזל בע"מ | 28 (18%) | 17 (11%) | 113 (72%) | 158 |
2 | המשביר לצרכן | 38 (25%) | 21 (14%) | 94 (61%) | 153 |
3 | קסטרו מודל מע"מ | 24 (17%) | 22 (15%) | 97 (68%) | 143 |
4 | H&O המשביר אופנה בע"מ | 8 (15%) | 9 (15%) | 37 (69%) | 54 |
5 | נייקי | 12 (25%) | 2 (4%) | 34 (71%) | 48 |
6 | פולגת | 7 (15%) | 10 (21%) | 30 (64%) | 47 |
7 | לי קופר אופנה בע"מ | 6 (17%) | 2 (6%) | 28 (78%) | 36 |
8 | תשלובת כיתן | 15 (50%) | 5 (17%) | 10 (33%) | 30 |
8 | ליוויס | 7 (23%) | 4 (13%) | 19 (63%) | 30 |
9 | רנאור | 8 (28%) | 3 (10%) | 18 (62%) | 29 |
שנת 2005
מיקום בטבלה | שם החברה | נטרלי | שלילי | חיובי | סה"כ כותרות |
1 | פולגת | 22 (35%) | 22 (35%) | 18 (29%) | 62 |
2 | קסטרו מודל בע"מ | 15 (45%) | 7 (21%) | 11 (33%) | 33 |
3 | המשביר לצרכן | 7 (22%) | 6 (19%) | 19 (59%) | 32 |
4 | פוקס – ויזל | 7 (26%) | 2 (7%) | 18 (67%) | 27 |
5 | בגיר | 6 (32%) |
| 13 (68%) | 19 |
6 | מיס לאגוט | 5 (29%) | 11 (65%) | 1 (6%) | 17 |
7 | H&O המשביר אופנה בע"מ | 3 (20%) |
| 12 (80%) | 15 |
8 | ליוויס | 4 (33%) |
| 8 (67%) | 12 |
9 | דיזל-אופנה וקוסמטיקה | 2 (22%) |
| 7 (78%) | 9 |
10 | נייקי | 3 (50%) |
| 3 (50%) | 6 |