"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש מאי 2007.
אחרי חודש אפריל שהיה ללא ספק החודש של רשתות האופנה בפרסום, חוזר ענף הפרסום ל"שגרה": התקשורת הסלולארית היא המובילה מבין תתי ענפי הפרסום עם הוצאה ריאלית של כ- 4.4 מליון דולר. סלקום היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם "חצי מחיר הנחה על דור שלישי" בגרסת סדרת הטלביזיה "מסודרים", ועם "משהו קטן וטוב" שחוזר, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO.
פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם הפרסומת על החזר 500 ש"ח על הנייד הישן לטובת שדרוג לדור השלישי באמצעות משרד באומן בר ריבנאי, ואילו פרטנר אורנג' מפרסמים באמצעות שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן את המחזמר MAMMA MIA ושירות ICQ באורנג'.
רשתות השיווק ממוקמות גם החודש במקום השני בטבלה, עם מובילות צמודה של המותגים "שופרסל ביג" ומגה. שופרסל ביג מפרסמים באמצעות גיתם BBDO את חודש הבריאות ואת מבצעי מוצר 1+1, ואילו מגה מפרסמת באמצעות מקאן אריקסון את קמפיין "המבצעים הגדולים של השבוע".
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי החודש, כאשר שלושת המותגים הבולטים בפרסום הם: "טויוטה קורולה – מסתבר שכל דבר טוב ניתן לשפר" באמצעות משרד יהושע TBWA, סובארו B4 החדשה "כי זה עולם של כרישים" באמצעות משרד JWT וב.מ.וו באירועי מכירות מיוחדים באמצעות פרסום בריקמן.
תת ענף בולט נוסף החודש הוא "מזגן" שנכנס למקום התשיעי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.5 מליון דולר: המותג המוביל הוא טורנדו שפורסם באמצעות משרד אדלר חומסקי בטלביזיה, ובלא מעט עמודי כפולה בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב".
מפרסמים
שטראוס עלית ו – G&P ממוקמות גם החודש במקומות הראשון והשני בהתאמה, בטבלת המפרסמים הבולטים בפרסום. שטראוס, עם הוצאה ריאלית של 2.4 מליון דולר, מפרסמת באופן בולט את קרמיסימו "הגלידה המשפחתית האהובה בישראל" באמצעות ראובני פרידן, את דנונה "התחלה בריאה ליום בריא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי ואת ENERGY באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי; G&P מפרסמת את ג'ילט פיוז'ן באמצעות פוגל OGILVY.
החברה המרכזית ממוקמת במקום השלישי בטבלה עם פרסום בולט למותג קוקה קולה תחת הסלוגן "ליהנות מהחיים" באמצעות פרסום דחף, ולבירה קרלסברג (קמפיין המשלוח לאוהל) באמצעות אריאלי פובליסיס.
משרדי פרסום
משרד הפרסום מקאן אריקסון מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה לפרסום של 7.6 מליון דולר. המשרד פרסם את מגה בשלל מבצעים, את YES עם פרסום לעונה האחרונה של הסופרנוס, את לאומי, דה מרקר ועוד.
באומן בר ריבנאי מתמקם במקום השני החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.2 מליון דולר, ופרסום לסדרה "הבורר" של HOT, פלאפון, מבצעי סופר פארם ועוד.
משרד פרסום בולט נוסף החודש הוא ענבר/מרחב/שקד שמתברג החודש במקום ה- 14 המכובד עם פרסום לניסאן, אופנת דיאדורה עם רן דנקנר ואקסלנס נשואה עם קרן 85/15.
נציין כי החודש מפרסמת יפעת בקרת פרסום לראשונה נתונים אודות הפרסום בכלי הפריים באינטרנט.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "מבדיקה שערכנו עולה כי בזק עם BMUSIC באמצעות DSAY היו הלקוח היחיד שהשתמש בפרסום בכלי ה"קינג קונג" של וואלה, הכלי היקר ביותר באינטרנט.
סלקום מפרסמת באופן דומיננטי באמצעות מקאן אריקסון בכלי המגה של וואלה עם פרסום לאתר היפ ולמשהו קטן וטוב, ואילו ערוץ 10 עם הקמפיין ל"לרדת בגדול" באמצעות זרמון גולדמן היה המוביל באופטימוס פריים של וואלה. בסופר פרימיום של YNET בולטים שלושה משרדי פרסום: EURO 4D עם אילנות בטוחה ולאומי קארד, מקאן אריקסון עם מיקרוסופט ושירותי בריאות כללית, ו- TBWA DIGITAL עם פרסום לאלטשולר שחם, בנק דיסקונט למשכנתאות וטויוטה קורולה.
דירוג תתי הענפים
תת-ענף מחיר ריאלי
1 תקשורת סלולרית $4,412,487
2 רשתות שיווק $4,262,088
3 רכב פרטי $3,694,799
4 חשמל $2,446,290
5 כבלים/לווין $2,394,574
6 ביגוד $2,340,217
7 קרנות $2,300,642
8 ארגונים/עמותות $1,560,769
9 מזגן $1,555,573
10 מכללות וסמינרים $1,514,587
11 מוצרי חלב $1,494,635
12 ביטוח – רכב $1,395,504
13 כרטיסי אשראי $1,373,777
14 ספקים – ISP $1,307,920
15 אופטיקה $1,247,901
16 סרטים $1,157,550
17 משרדים ממשלתיים $1,154,748
18 סוכנויות נסיעות ותיירות $1,150,959
19 ספרים $1,122,744
20 בנק $1,116,400
דירוג המפרסמים המובילים מאי 07
מפרסם מחיר ריאלי
קבוצת שטראוס עלית $2,480,398
P&G – פרוקטר & גמבל $2,058,480
החברה המרכזית למשקאות $2,023,898
תנובה $1,710,844
HOT $1,675,467
סלקום $1,644,897
אסם $1,357,140
פלאפון $1,244,656
קבוצת בנק לאומי $1,199,929
פרטנר – אורנג' $1,172,437
קו-אופ – הריבוע הכחול $1,135,227
יוניליוור ישראל $1,065,921
רשת שופרסל $1,040,621
ענק המזגנים – רשת $972,627
YES-שירותי טלוויזיה בלווין $762,415
המשביר החדש לצרכן $752,458
סופר-פארם $740,733
חוגלה – קימברלי $722,869
סנו $709,742
בנק דיסקונט $697,219
דירוג המותגים המובילים מאי 07
מותג מחיר ריאלי
סלקום $1,632,606
HOT $1,600,190
פלאפון $1,223,267
פרטנר – אורנג' $1,154,272
טורנדו – מזגנים $845,217
שופרסל ביג $760,038
מגה – רשת מזון $759,322
קוקה-קולה $757,859
יס-טלוויזיה בלווין $756,656
המשביר החדש לצרכן $723,734
מחסני חשמל $690,956
בנק לאומי $687,984
בזק – אינטרנט $492,901
אופטיקה הלפרין $490,616
תמי 4 – מטהרי מים $487,666
ג'ילט – FUSION – סכין גילוח (פרוקטר & גמבל) $484,896
טוטו – WINNER $477,237
נטוויז'ן – אינטרנט – ספק $475,839
ישראכרט – כרטיס אשראי $459,787
טויוטה – פרטי $455,099
הקמפיינים המובילים מאי 07
קמפיין מחיר ריאלי
קוקה קולה – לאהוב את החיים $757,779
סלקום – חצי מחיר על דור 3-המכשיר שאתה רוצה במחיר שאתה יכול (מסודרים) $571,722
טורנדו – עשרות אלפי אנשים בוחרים לקנות מזגן טורנדו – מזגן איכותי לחיים $522,334
עשרים משרדי הפרסום המובילים מאי 07
משרד פרסום מחיר ריאלי
מקאן אריקסון $7,653,681
באומן בר-ריבנאי $7,232,818
שלמור אבנון עמיחי/Y&R $6,560,937
אדלר חומסקי & ורשבסקי $5,785,116
גיתם BBDO $5,582,308
יהושע TBWA $3,870,957
גלר נסיס LEO BURNETT $2,961,379
ראובני פרידן IPG $2,708,166
זרמון גולדמן $2,448,323
פוגל OGILVY $2,232,832
אריאלי PUBLICIS $2,170,804
JWT ISRAEL $2,053,246
גליקמן נטלר סמסונוב $1,914,136
ענבר/מרחב/שקד $1,447,220
שמעוני-פינקלשטיין FCB $1,349,877
לפם $1,327,451
רגב קויצקי $1,214,399
EURO TEL AVIV $1,151,544
דרורי שלומי $1,038,873
קבוצת דחף $981,584