הנהלת איגוד המפרסמים החליטה לפרוש מתחרות "קקטוס הזהב" אותה ניהלו במשותף עם איגוד חברות הפרסום בשנים האחרונות.
ירון דור יו"ר האיגוד ועו"ד תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, הודיעו על כך ליאיר גלר, וליגאל בראון, ראשי איגוד הפרסומאים, בפגישה משותפת שנערכה אמש בתל – אביב.
במכתב אשר נמסר לגלר ובראון בתום הפגישה כותבים דור ובירו כי הנהלת איגוד המפרסמים החליטה על פרישה מהתחרות "כצעד נוסף בתהליך חשיבה אסטרטגי כולל המתבצע בימים אלה באיגוד. תהליך המתמקד בתפקיד האיגוד לתת מענה ממוקד ונכון יותר לנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות של אנשי השיווק בישראל".
דור ובירו מציינים כי התהליך החל כבר לפני למעלה משנה כאשר הנהלת האיגוד החליטה להתמקד בלימודי שיווק, מיתוג ומדיה במסגרת המכללה לשיווק של האיגוד (ולסגור את ביה"ס לפרסום של האיגוד), כמו גם להיפרד ממגזין "אותות" הוותיק שהיה מזוהה כעיתון העוסק בפרסום בלבד, ולהשיק את אתר האינטרנט של איגוד המפרסמים המתמקד בכל תחומי השיווק הרחב (אסטרטגיה, מיתוג, פרסום, בידול, יחסי ציבור, קד"מ, מחקר שיווקי, ועוד).
עוד מצוין במכתב כי "אנשי השיווק בישראל, חברי איגוד המפרסמים, מכירים בחשיבותה העצומה של העבודה הקריאטיבית המשובחת שנעשית בארץ, ומוקירים את חברינו אנשי הפרסום החתומים על היצירתיות הפרסומית הישראלית לדורותיה. עם זאת ובאופן טבעי, אנו מגלים הזדהות גדולה פי כמה עם מהלכים שיווקיים מרשימים ותוצאות כמותיות מוכחות, שהפרסום הינו נדבך אחד מהם".
הכותבים מבהירים כי הנהלת האיגוד עושה כמיטב יכולתה כדי להיות קשובה לרצונותיהם, לתחומי העניין ולהלכי הרוח של המפרסמים ואנשי השיווק בישראל ועל רקע זה בשלה ההחלטה לפרוש מן התחרות הותיקה.
יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום, הגיב לידיעה באומרו כי "היציאה של איגוד המפרסמים מהפעילות בתחרות הקקטוס יכולה לאפשר בניית תחרות שונה מזו שהיתה מקובלת בשנים האחרונות, תחרות שתהיה יותר קרייאטיבית ופחות תחרות פרסום, כפי שכמקובל בתחרויות המובילות בעולם. יחד עם זאת איגוד חברות הפרסום עומד בימים אלה לקיים דיון רחב עם כל חבריו במסגרת האסיפה הכללית כדי להעלות את כל הרעיונות הקיימים והאפשריים לגבי אופן ניהול תחרות הקקטוס בשנים הבאות. אין לי ספק שהעובדה שתחרות קקטוס הזהב בלעדית של משרדי הפרסום, ללא שיתוף איגוד המפרסמים, פותחת פתח לפורמטים אחרים מאלה שהיו מקובלים עד היום".
גלר הוסיף כי: "הודעת איגוד המפרסמים נמסרה לנו בפגישה מסודרת עם מנכ"לית איגוד המפרסמים ויו"ר איגוד והתנהלה באווירה נעימה ומאד ידידותית. אחד הדברים הראשונים שעלו אתמול בפגישה היה המצוקה קיימת כרגע בזמן אוויר בטלוויזיה שהיא בעיה של המפרסמים, שגם אנו מתמודדים עימה באופן יום יומי.
בעניין ההחלטה של איגוד המפרסמים הוסיף כי "ראשי איגוד המפרסמים הסבירו לנו שההחלטה שלהם לא לעסוק יותר בקקטוס היא במסגרת החלטה אסטרטגית שלהם להתנתק מכל הנושאים העוסקים בפרסום ולהתרכז בנושאים העוסקים בשיווק, גם מבחינת בית הספר שלהם, ימי העיון והכנסים וגם בהעשרה לחבריהם. להערכתי, לא מן הנמנע שאיגוד המפרסמים ישנה את שמו מאיגוד המפרסמים לאיגוד המשווקים או לאיגוד השיווק הישראלי".