איגוד המפרסמים: מיקי ברקן, מנכ"ל ברס אלקטרה תקשורת סלולארית, איש השיווק של יוני 2007

איגוד המפרסמים בישראל בחר במיקי ברקן, מנכ"ל חברת ברס אלקטרה תקשורת סלולארית, לאיש השיווק של חודש יוני 2007.



ההסברים לבחירתו, על פי איגוד המפרסמים, הם: "ברקן, המכהן בתפקידו מזה שנה וחצי, הוביל את ברס, החברה המשווקת טלפונים סלולאריים מתוצרת סוני אריקסון, לכיבוש נתח שוק נוכחי הגדול פי ארבע מנתח השוק שהיה לה לפני שלוש שנים. נתח השוק של ברס בישראל גבוה מנתח השוק הממוצע של סוני אריקסון בעולם, העומד על פחות מעשרה אחוז ומציב את החברה בעשירייה הראשונה של משווקות סוני אריקסון בעולם."



עוד הוסיפו חברי האיגוד כי "ברס אלקטרה תקשורת סלולארית הינה מיזם משותף של חברות תקשורת פרטיות, ברס ואלקטרה, נקטה באסטרטגיה שיווקית דו-ערוצית, מול המפעילים הסלולאריים ומול הצרכנים."



"ההצלחה של סוני אריקסון בארץ נובעת, בין היתר, מהתובנה שלנו שעולם הסלולאר הוא עולם של צעירים – בגילם ו/או ברוחם", מסביר מיקי ברקן, מנכ"ל החברה המייבאת את המכשירים לארץ. "ילדים בגיל העשרה רוצים להיראות כמו בני נוער מתבגרים, ומבוגרים בני שלושים פלוס רוצים להידמות לבני עשרים פלוס. מהרגע שהבנו את זה, וכיוונו את כל פעילויות הפרסום והשיווק שלנו אל קבוצת הגיל 17-30, הפכה סוני אריקסון להצלחה. בשנה הראשונה לפעילות הסתכמו מכירות סוני אריקסון בכשישים אלף יחידות. שנה לאחר מכן הן עמדו על 130 אלף יחידות. לפני שנה כבר הגענו לרבע מיליון יחידות, וגרף המכירות ממשיך לטפס".




ברקן, 44, נשוי +3, בעל תואר שני במינהל עסקים, משמש כמנכ"ל החברה מעט יותר משנה וחצי. בתפקידו הקודם שימש כסמנכ"ל השיווק והמכירות של AIG, ולפני כן שימש בתפקידי שיווק ומכירות שונים. בין לבין הוא שימש כאחראי אבטחה במשרד ראש הממשלה במסגרת המבצע להעלאת יהודי רוסיה לארץ בתחילת שנות ה-90.



"החברה הוקמה בסך הכול לפני שלוש וחצי שנים" מסביר ברקן, "בשלב הראשון היא הייתה צריכה לחדור למפעילים הסלולאריים, שהם בעצם שולטים בשוק מקצה עד קצה, ממכירת המכשיר ועד השירות שלאחר המכירה, לשכנע אותם שמדובר במכשיר איכותי ובמותג בעל סיכוי".



"השלב השני היה לשכנע את הצרכנים. הגישה שאנחנו בחרנו בארץ היא גישה מעט שונה מזו שנקטה סוני אריקסון בכל העולם. חשבנו שצריך למקם את סוני אריקסון במקום גבוה, כמוצר איכותי, משוכלל, ובמיוחד צעיר. הבאנו לכאן בעיקר מכשירים מהדור השלישי, ובמקום לשווק את התכונות של המכשיר כמכשיר עסקי, הדגשנו דווקא את היתרונות שלו בתחומים המעניינים את הנוער: מוסיקה, צילום וגלישה באינטרנט. בחרנו גם בצבעים מאוד עזים, שלא היו מקובלים עד אז".



ברקן מחלק את הפעילות השיווקית של סוני אריקסון לארבעה מעגלים: המחליטנים בשני ספקי הסלולאר הגדולים הם המעגל הראשון, המעגל השני הוא אנשי המכירות של חברות הסלולאר, שהם אלו שמוכרים את המכשירים בפועל, ושאותם צריך לשכנע להציע את המכשיר ללקוחות. המכשיר השלישי הוא הציבור הרחב, שמולו נעשית כל העבודה התדמיתית, יצירת ה"באזזז" התקשורתי. המעגל הרביעי הוא המעגל של אלו שברקן מכנה "סוכני השינוי". בעולם הסלולאר לא מדובר דווקא בידוענים, אלא באותם בני נוער "חולי סלולאר" ובחובבי גאג'טים בגילאים אחרים, שמתמצאים בכל מה שקורה בטלפונים, בקיאים בחידושים האחרונים, שחבריהם מתייעצים איתם כשהם נתקלים בבעיה. את אותם סוכני השינוי מטפחת החברה, היא מציגה להם את הטלפונים החדשים לפני כולם, מראה להם תוכנות חדשות, חידושים אחרונים בעולם הסלולארי וכו', והם כבר יוצרים את הציפיות בשוק.

אולי יעניין אותך

בן סוכמן קרדיט - צילום עצמי
16411picaa1
16268pica6
16259pica6
15775PICA6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים