גיבורת תרבות: NBC בחרה בסטארט-אפ הישראלית HIRO להורדת תוכניות באתר DotComedy

אתר DotComedy.com, ערוץ הבידור הדיגיטלי של רשת NBC והסטארט-אפ ישראלי –HIRO media Ltdהודיעו היום כי הטכנולוגיה של HIRO, הרשומה כפטנט, נבחרה לשמש כפלטפורמה להורדות חינמיות משולבות פרסומות של תוכניות הקומדיה האיכותיות של אתר האינטרנט.



DotComedy כבר החלה להשתמש בפתרון ההורדות של HIRO עבור Comedy To Go, אוסף של סרטי הוידיאו המקוריים הטובים ביותר של אתר האינטרנט ותשתמש במערכת של HIRO עבור כל התוכן הניתן להורדה שמתווסף לאתר.



השותפות הוקמה בעזרת התיווך של William Morris Digital Department. נציגי הירו מדיה בארה"ב. הפתרון של HIRO מאפשר ל-DotComedy.com למסחר (monetize) את התוכניות הניתנות להורדה חינמית באמצעות הכללת פרסומות מוגנות הנצפות כחלק מהתוכן שהורד, בדומה למודל המקובל של שידורי הטלוויזיה. במילים אחרות הפיתרון של HIRO מאפשר ל-NBC לשנות באופן דינמי את הפרסומות בכל פעם שהמשתמשים צופים בתוכנית, במצב מקוון או לא מקוון,.



גמישות זו מאפשרת למפרסמים לפרסם בדרך האפקטיבית ביותר, מותאמת אישית, מותאמות לשעה ביום ומותאמות לתוכנית.



"מהבדיחה הראשונה בהיסטוריה ועד הקליפ הויראלי הכי חדש, קומדיה היא במיטבה כאשר היא עוברת מאדם אחד למשנהו," אמר שון רדליץ (Redlitz), מנכ"ל DotComedy. "אנו נרגשים להציע לצופים דרך חדשה להוריד תוכן מקורי, לחלוק אותו עם אנשים אחרים, ולהציע למפרסמים דרך להעביר לצופים מסרים ממוקדים בזמן הנכון ובאופן דינמי."



המערכת של HIRO פועלת בשילוב עם Windows Media Player ומעניקה למשתמשים את האפשרות להזין מידע דמוגרפי אנונימי המאפשר ל- DotComedy ולמפרסמים באמצעותה, לספק פרסומות עם התאמה אישית, מקומית ורלוונטית יותר מתמיד. המערכת של HIRO אינה מאפשרת הרצה מהירה קדימה (fast forward) של הפרסומות ומונעת הסרת הפרסומות והפצת התוכניות בלעדיהן, עובדה המאפשרת ל- DotComedy להפיץ את התוכניות באופן ויראלי ובחינם בכל ערוץ הפצה.



אריאל נפחי, שותף להקמת HIRO Media ומנכ"ל משותף של החברה אמר כי "למרות הגידול המסיבי שחל בשנים האחרונות בתוכניות וידיאו איכותיות מקוונות, המפיצים התקשו עד היום למצוא מודל עסקי רווחי לוידיאו באינטרנט. אנו פיתחנו את HIRO בדיוק לשם כך,. פתרון ההורדות שלנו מאפשר מודל רווחי גם כאשר התוכן ניתן בחינם. מערכת HIRO מספקת יתרונות בהשוואה לסטרימינג וידיאו, לרבות הורדת עלויות הפצה, גמישות גדולה יותר בבחירת התכניות והתאמת הפרסומות, ואולי חשוב מכל, חופש למשתמשים לגבי הזמן והמקום שבו יצפו בתוכנית מסוימת."



HIRO נכנסה לשוק עם שורת עסקאות בישראל שיושמו לראשונה באוגוסט 2006 עם ערוץ Jetix ופועלת כיום בפורטל הטלוויזיה החינמי www.VOFree.co.ilהמכיל תכנים של ערוץ הילדים, ערוץ הספורט, סרטים ועוד. מהחברה נמסר כי גם בישראל יושק בקרוב הפטנט כפיתרון הורדות וידיאו מבוסס פרסום של אחת מזכייניות הטלוויזיה המסחרית, ההכרזה של היום על ההסכם עם DotComedy באה בעקבות שלב proof of concept בן חודשיים שבוצע באתר.



רוני גולן, שותף להקמת וניהול HIRO Media מציין כי פרסומות pre-roll נוטות להיות קצרות, ומורידות את ערך הפרסומת, על פרסומות post-roll אפשר לדלג ושיטת המינויים היא מחויבות כבדה מדי לרוב המשתמשים. לפיכך, הורדות חינמיות הנתמכות בשיבוץ פרסומות חכם, פוטנציאל הכנסות מוגדל ואבטחה הן של התוכן והן של הפרסומות הם הסיבות שיצרנו את HIRO והסיבה שהוא כה אטרקטיבי לשותפים כגון DotComedy".



DotComedy הוא ערוץ הבידור הדיגיטלי של NBC בפס רחב המוקדש לתוכניות קומדיה בלבד. האתר מציע מבחר סדרות וידיאו מקוריות כמו גם סרטים קצרים וגישה חסרת תקדים לארכיון קומדיות המפורסמות של NBC המוקרנות בשעות לילה מאוחרות. DotComedy היא זוכת פרס 2007 Webby Award Official Honoree וביתם של להיטי הוידיאו הויראליים "The Easter Bunny Hates You" ושל "Google Maps Extreme Street View".

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

שולחן קינוחים
יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
נגה גלנצר - צילום באדיבות המצולמת