במפגש שנערך על ידי "הפורום הישראלי לשיווק" בסוף השבוע שעבר ואשר עסק בנושא: שיווק סגנון חיים, התארח אילן שנהב, מנכ"ל ומקים רשת בתי הקפה אילנ'ס, אשר סיפר אודות היסודות השיווקיים עליהם מושתתת רשת בית הקפה.
לדברי שנהב, הרשת אינה משתמשת בפרסום כלל כחלק מן השיווק. "השיווק שלנו מתבסס על איכות המוצר. הסניף הוא ערוץ המדיה העיקרי שלנו, הוא הפרסומת שלנו והוא זה שמוביל את המותג. אילנ'ס הוא יותר מעוד בית קפה. הלקוחות שלנו חשים מה שאנו משדרים להם בששת החושים שלהם ולכן הם מפתחים נאמנות לרשת".
שנהב פירט את אופן תפעול הרשת: "הרשת נמצאת בבעלות פרטית והיא מפעילה באופן עצמאי את כל הסניפים שלה – ללא זכיינים. המטה שלנו מצומצם ותפקידו לתמוך בפעילות מנהלי הסניפים ולכוונם. לדבריו, ההשקעה הגדולה של אילנ'ס היא בפיתוח המשאב האנושי. הרשת מגייסת את העובדים הנכונים – העובדים צריכים להיות חייכנים, אופטימיים ובעיקר – משוגעים לקפה. חשוב לנו מאוד שכל אחד מן העובדים שלנו יאהב קפה, יחווה קפה ויוכל להעביר את החוויה הלאה. העובדים מתוגמלים ומתומרצים לפי הישגים שלהם. ההישגים שלהם לא רק כספיים, אלא גם בשיתוף שלהם בפיתוח מוצרים ונהלים. העובדים שלנו עובדים לפי נהלי עבודה, וכאשר הם עושים את זה נכון, הלקוחות נהנים".
עוד הוסיף שנהב: "אנו רוצים שכל אחד מבתי הקפה יהיה קצת שונה. אנו נותנים למנהלים קווי מנחה מסויימים, אך נותנים להם חופש מסוים לגבש את אופי הסניף והמוצרים בהתאם להעדפת הלקוחות. כל סניף שלנו נמצא במקום שונה ואוירה שונה והמנהל נמצא בסניף בשביל לזהות את רצונות הלקוחות ולענות עליהם".
שנהב אמר: "בשונה מן המתחרים שלנו, אופי הצמיחה שלנו הוא שמרני. אנו קשובים למה שקורה בשוק, אך לא נגררים אחר רשתות אחרות הגדלות ונפרסות במהירות. על פי תפיסתנו לגודל יש יתרונות, אך גם לקוטן יש יתרונות".
המפגש של הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל ואיגוד לשכות המסחר, הוקדש לנושא: "שיווק סגנון חיים". מלבד אילן שנהב התארחו במפגש גם מנהלים מצליחים שהקימו עסק שמכתיב סגנון חיים, כמו: אביהו בן-נון, יו"ר UMI, דליה לוי, מייסדת סטודיו C ואסנת פלאוט, מנכ"לית רשת "חרוז כזה".
זהו המפגש השישי שעורך הפורום הישראלי לשיווק. בין הנושאים בהם עסקו ההמפגשים הקודמים: "יצירתיות ובידול- אסטרטגיה מנצחת", "איך משווקים בלי אבא עשיר – לעשות את הבלתי אפשרי", "מודלים בהחדרת מותג חדש בשוק רווי ותחרותי" ועוד.
הפורום הישראלי לשיווק הוקם ב- 2002 ביוזמה משותפת של ביה"ס למנהל עסקים של שלוחת אוניברסיטת דרבי ואיגוד לשכות המסחר. הפורום שם לו למטרה להוות נקודת מפגש של דעות, עמדות תפיסות וגישות שונות בנושאי אקטואליה שיווקית ועסקית ולאפשר דיאלוג פורה ומתמשך בין חברי הפורום.