מנכ"ל קפה אילנ'ס חושף את סודות ההצלחה ומכריז: "הסניפים הם המדיה הפרסומית שלנו"

במפגש שנערך על ידי "הפורום הישראלי לשיווק" בסוף השבוע שעבר ואשר עסק בנושא: שיווק סגנון חיים, התארח אילן שנהב, מנכ"ל ומקים רשת בתי הקפה אילנ'ס, אשר סיפר אודות היסודות השיווקיים עליהם מושתתת רשת בית הקפה.



לדברי שנהב, הרשת אינה משתמשת בפרסום כלל כחלק מן השיווק. "השיווק שלנו מתבסס על איכות המוצר. הסניף הוא ערוץ המדיה העיקרי שלנו, הוא הפרסומת שלנו והוא זה שמוביל את המותג. אילנ'ס הוא יותר מעוד בית קפה. הלקוחות שלנו חשים מה שאנו משדרים להם בששת החושים שלהם ולכן הם מפתחים נאמנות לרשת".



שנהב פירט את אופן תפעול הרשת: "הרשת נמצאת בבעלות פרטית והיא מפעילה באופן עצמאי את כל הסניפים שלה – ללא זכיינים. המטה שלנו מצומצם ותפקידו לתמוך בפעילות מנהלי הסניפים ולכוונם. לדבריו, ההשקעה הגדולה של אילנ'ס היא בפיתוח המשאב האנושי. הרשת מגייסת את העובדים הנכונים – העובדים צריכים להיות חייכנים, אופטימיים ובעיקר – משוגעים לקפה. חשוב לנו מאוד שכל אחד מן העובדים שלנו יאהב קפה, יחווה קפה ויוכל להעביר את החוויה הלאה. העובדים מתוגמלים ומתומרצים לפי הישגים שלהם. ההישגים שלהם לא רק כספיים, אלא גם בשיתוף שלהם בפיתוח מוצרים ונהלים. העובדים שלנו עובדים לפי נהלי עבודה, וכאשר הם עושים את זה נכון, הלקוחות נהנים".



עוד הוסיף שנהב: "אנו רוצים שכל אחד מבתי הקפה יהיה קצת שונה. אנו נותנים למנהלים קווי מנחה מסויימים, אך נותנים להם חופש מסוים לגבש את אופי הסניף והמוצרים בהתאם להעדפת הלקוחות. כל סניף שלנו נמצא במקום שונה ואוירה שונה והמנהל נמצא בסניף בשביל לזהות את רצונות הלקוחות ולענות עליהם".



שנהב אמר: "בשונה מן המתחרים שלנו, אופי הצמיחה שלנו הוא שמרני. אנו קשובים למה שקורה בשוק, אך לא נגררים אחר רשתות אחרות הגדלות ונפרסות במהירות. על פי תפיסתנו לגודל יש יתרונות, אך גם לקוטן יש יתרונות".



המפגש של הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל ואיגוד לשכות המסחר, הוקדש לנושא: "שיווק סגנון חיים". מלבד אילן שנהב התארחו במפגש גם מנהלים מצליחים שהקימו עסק שמכתיב סגנון חיים, כמו: אביהו בן-נון, יו"ר UMI, דליה לוי, מייסדת סטודיו C ואסנת פלאוט, מנכ"לית רשת "חרוז כזה".



זהו המפגש השישי שעורך הפורום הישראלי לשיווק. בין הנושאים בהם עסקו ההמפגשים הקודמים: "יצירתיות ובידול- אסטרטגיה מנצחת", "איך משווקים בלי אבא עשיר – לעשות את הבלתי אפשרי", "מודלים בהחדרת מותג חדש בשוק רווי ותחרותי" ועוד.



הפורום הישראלי לשיווק הוקם ב- 2002 ביוזמה משותפת של ביה"ס למנהל עסקים של שלוחת אוניברסיטת דרבי ואיגוד לשכות המסחר. הפורום שם לו למטרה להוות נקודת מפגש של דעות, עמדות תפיסות וגישות שונות בנושאי אקטואליה שיווקית ועסקית ולאפשר דיאלוג פורה ומתמשך בין חברי הפורום.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח