ראש השנה בפתח ומערכת Allmarketing נותנת סקירה סופית בהחלט של המתרחש בענף השיווק של הרשתות הגדולות דקה לפני עונת החגים ונותנת הערכה משלה לצפוי לבוא.
צומת ספרים נערכה לקראת ראש השנה, צופה מכירות של 45,000 ספרים ביום.
על פי נתוני הרשת כ- 40% מקניית ספרים לאורך כל השנה הם לצורכי מתנה. למעלה מ- 75% מתוכם הם בתקופת החגים – ראש השנה ופסח.
התחום שנמצא בגידול המשמעותי ביותר בתקופת ראש השנה הוא האלבומים, קרי: ספרי צילום, אומנות, שירים וכו'. בקטגוריה זו חל גידול של למעלה מ- 150% .
ספרי הבישול, הנחשבים פופולאריים לאורך כל השנה, מציגים גם הם גידול מרשים של
כ- 80% בתקופת החגים, וקטגוריית ספרי הפנאי והטיולים צומחת בכ- 55%.
אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים מציין: "אנו צופים כי בשבוע האחרון שלפני החג ימכרו למעלה מ- 300,000 ספרים".
בד"כ בתקופות החגים, הצרכן הישראלי מנצל את ההנחות הגדולות בכדי לרכוש גם מתנה וגם ספר לשימוש אישי. בממוצע רוכש הישראלי 2.7 ספרים במהלך החג.
רשת טויס אר אס משקיעה בקטלוג מתנות לכל המשפחה לקראת חגי תשרי אשר יופץ בלמעלה ממיליון עותקים.
ברשת מדווחים שהקניות לחג התחילו בצורה אינטנסיבית מיד עם חזרת הילדים לבית הספר ונערכו בהתאם. "השנה, בשל העובדה כי ישנו כשבוע ימים בלבד לערוך את כל הקניות לחג מהרגע של החזרה מהחופש הגדול לספסל הלימודים ועד ערב חג ראש השנה, רוב הקניות יתרכזו באותו שבוע" אומרת ענת נתיב מנהלת השיווק של הרשת.
קניות האופנים לימי חופש כבר החלו בסניפים, והרשת מציעה עשרות סוגי אופנים רולרים, ממונעים וגלגלים שונים. חוק הקסדות מיולי 07 מחייב חבישת קסדה בכל רכיבה. "בהיותינו רשת מובילה בתחום הבטיחות והאיכות, אנו מציעים קסדות מקצועיות ב- 19.99 ₪ בלבד לכל הרוכש אופני BMX ומבצעים מיוחדים לקסדות לבוגרים יותר" מציינת נתיב
טיב טעם הגדילה ב 50% את מלאי היינות המיובאים של הרשת ואף משווקת לראשונה שמפניה כשרה לחג.
סניפי הרשת יהיו פתוחים בערב החג עד השעה 20:00 וסניפי הסיטי בת"א יהיו פתוחים עד חצות. הרשת גייסה שפים צעירים אשר יעמדו בעמדות הקצביה ויעניקו טיפים לבחירת דגים ובשר ומתכונים להכנתם.
רשת ביתילי נערכת לקראת החג. ייבאה למעלה מ 100 מכולות הכוללות פרטי ריהוט ואביזרי נוי לבית. פיני גולדשטיין, סמנכ"ל סחר ושיווק ברשת מעדכן כי השנה ישנו ריכוז גבוה, דווקא בפריפריות מחוץ לערים הגדולות (היכן שיש קהל מסורתי רחב יותר) של לקוחות שחשוב להם לרכוש מוצרי ריהוט חדשים לקראת החג. זאת לעומת המרכז בו המתנה הפופולאריות יותר היא דווקא מעולם הנוי והכלים המשלימים לבית.
לדברי גולדשטיין רכישה ממוצעת של מתנה לחג תעמוד סביב ה 600 ₪.
המתנה הפופולאריות ביותר השנה תהייה טכסטיל לבית ואגרטלי נוי.
על פי רשת סופר פארם – בשבוע שלפני החג יימכר בושם כל 3 שניות!
תקופת ראש השנה מהוה נתח נכבד מהמכירות השנתיות של תחום הבישום ברשת סופר-פארם. יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל סופר פארם מציין: "לקראת החג רכשנו מלאי נוסף של 200,000 בשמים , בעיקר בגדלי 50 מ"ל הנחשבים לפופולאריים ביותר. אנו צופים כי לקראת החג ימכרו למעלה מ- 300,000 בקבוקי בושם. בשבוע שלפני החג יימכר בושם כל 3 שניות!"
השנה מציעה סופר פארם עד 70% הנחה על 400 בשמים מובילים, אשר ימכרו ב- 3 דרגות מחיר – 100, 200 ו- 300 ₪. בד"כ בתקופות החגים, הצרכן הישראלי מנצל את ההנחות הגדולות בכדי לרכוש גם מתנה וגם בושם לשימוש אישי. בממוצע רוכש הישראלי 2-3 בשמים במהלך החג.
אופיר פרימר, סמנכ"ל חברת מועדון הקפה מדווח שהחנות, הממוקמת בגליל ים בהרצליה, כבר התחילה לעבוד באופן אינטנסיבי לקראת החגים, והחברה אף הגדילה את מצבת כוח האדם לקראת הפיקים הגדולים של החג. החברה צופה כי המתנה הפופולאריות תהייה השנה, כמו בחג האחרון, מכונות קפה ביתיות, וכן, מארזים המגיעים מעולם הקפה.
"אנו רואים עליה משמעותית במכירת מכונות קפה לקראת החגים גם בשוק הפרטי וגם בשוק המקצועי (משרדים בתי קפה ומסעדות)" מדווח פרימר.
החברה נערכה עם מעל ל- 20 סוגים שונים של קולקציות מכונות קפה לקראת החגים.
רשת שטיחי כרמל נערכת לקראת מכירת החיסול השנתית שלה שתתקיים בחול המועד סוכות בכל סניפי הרשת ברחבי הארץ. תציע את כל הקולקציות הישנות הכוללות שטיחי אריגה ויד ב-50% הנחה !!! לדברי עופר איתני, מנכ"ל שטיחי כרמל " כבכל שנה, חג הסוכות מהווה מוקד מכירות מרכזי בענף השטיחים. אנו צופים למאות מכירות שטיחים במהלך שבוע ה SALE".
מחברת באר טוביה עופות איכות המשווקת עופות טריים לרשתות השיווק נמסר כי כבר מעתה ניתן להרגיש בגידול ניכר בצריכת העופות, ובשבוע שלפני החג הצפי הוא עליה של 200% במכירות תוצרת העוף.
הנתח הפופולרי ביותר בתקופות החגים הוא כרעיים של "טבעוף", והגידול המשמעותי ביותר הוא בעופות שלמים וחגיגיים כמו עופיונים ופרגיות "באר טוביה" ועופות שלמים "טבעוף".
רשת דומו נערכת לקראת חג המתנות הגדול עם מצבת עובדים נוספת בכל הסניפים.
הרשת השקיעה השנה בעמדת אריזת מתנות נפרדת ע"מ להוריד את הלחץ מהקופות. אחד הדברים המרכזיים שמושך את לב הלקוח כשהוא רוכש מתנה, אם לעצמו ואם למארח בחג, הוא אריזה יפה, אומרת חווה ביטרמן קניינית ראשית ברשת דומו. הרשת צופה כי הליין החדש למטבח של DOMO (ליין גדג'טים לבישול ולאפיה במטבח) יהיה פופולארי מאוד כמתנה לחגים. לדברי ביטרמן, המתנות הפופולאריות ביותר יתחלקו לארבעה קבוצות: מערכות אוכל + סכו"ם שהן המתנה הקלאסית, כלי בישול בריאים (סירי טפלון וכדומה), כלים נלווים לעולם היין (כגון פותחנים ודקנטרים), וכלי הגשה לשולחן.
ביורוקום פנסוניק מדווחים על גידול של 15% במכירות מסכי פלזמה של החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומייחסים זאת לירידת המחירים, הציפייה לשנת הדגם
החדשה והגידול המרשים במספר מעברי דירות בחודש האחרון. המסך הנמכר ביותר בפנסוניק הוא פלזמה 42PV70, אך לקראת החג עדים בחברה לעלייה מפתיעה של 50% במכירות מסכי פלזמה בגודל 50 אינץ. גם בתחום מערכות הקולנוע המשולבות מציינת החברה גידול של 10% במכירות לעומת אשתקד כשהדגם הפופולרי הוא SC-PT550
פאר נדיר מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי מסר: ממוצע הקניה למתנות לקראת החג עומד על 300 ₪, כלי המטבח הן המתנות הפופולאריות ביותר השנה וחלה עלייה בקניית הספרים . לקראת החג יש גידול של 15% בפדיון ועלייה של 20% במספר המבקרים.
דרור לירן, מנכ"ל בלוקבסטר "בשנים האחרונות חלה עלייה במספר מכירות הסרטים לקראת ראש השנה, קניית סרט הפכה לאלטרנטיבה שכיחה למתנה לכל המשפחה לקראת החג השנה חלה עלייה של 20% במכירות הסרטים לעומת אשתקד, הלהיט השנה הוא ספיידרמן 3 שיגיע לחנויות עם כניסת החג" .