סקר שערכו איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי בקרב 128 מנהלים במשק שהשתתפו בפורום הישראלי לשיווק שהתקיים בסוף השבוע החולף במלון קרלטון בת"א מגלה כי 70% מהמנהלים משתמשים באינטרנט ויח"צ ככלים המרכזיים לקידום שיווקי יעיל ורק אחר כך בטלמרקטינג, אנשי מכירות ופירסום אחר. בנוסף, 67% טוענים שנרשם שיפור בסביבה העסקית שלהם. 59% מעריכים ששיעור הצמיחה הצפוי במשק בשנת 2005 יעמוד על 4% ו- 37% מצפים לצמיחה בהיקף של 3%, 4% מעריכים ששיעור הצמיחה יהיה גבוה מ 5%. מהסקר עולה כי 65% מעריכים שהמדיניות הכלכלית של האוצר משיגה את מטרותיה. 75% טענו שתהליך ההתנתקות טוב לעסקים במיוחד כל עוד נמשכת רגיעה יחסית במישור הביטחוני. 70% מהנשאלים מאמינים כי במצב הנוכחי של המשק נוצרה הזדמנות להגדיל את היקף ההשקעות וגיוס כוח האדם לחברות ולעסקים שבניהולם. 66% מהנשאלים ציינו כי הם עובדים בעסקיהם עם הבנקים "לאומי|" ו"פועלים" ורק 34% ציינו את "דיסקונט", "המזרחי" ו"הבינלאומי" כבנקים המרכזיים עמם הם עובדים. בין אנשי הניהול שהשתתפו בסקר נמנים: אביהו בן נון, סולי סקאל, אבי ביתן, אוסנת פלאוט, אילן שנהב, דליה לוי, דר' צבי גנור, אביב ענבר, אלון אופיר ונוספים. יצוין כי עפ"י השאלונים מייצגים המנהלים כ- 8600 עובדים במשק ומדובר במגוון של חברות ממספר רב יחסית של תחומי עסקים ותעשייה. דר' צבי גנור, המנהל האקדמי של הפורום הישראלי לשיווק מדגיש שמנהלי השיווק נמצאים במקום הרגיש ביותר בפירמה אשר ממנו ניתן להבחין בתמורות הקשורות לעולם העסקי, כמו עליות או ירידות בביקושים, עליות או ירידות בכוונות השקעה, מדדים קימעונאיים וסיטונאיים ועוד. "האופטימיות הברורה של מנהלי השיווק מצביעה כנראה על שיפור ריאלי הן במצבו של המשק והן במצב הרוח של אנשי העסקים".