ישראל, השומרת על המקום הרביעי בעולם בייצוא ביטחוני ונהנית ממוניטין מצוינים – טכנולוגית ומבצעית גם יחד, מתחרה בעולם עם ענקי-תעשייה משופעי-תקציבים ממגוון ארצות. כנס מקצועי מיוחד, אשר יתקיים ב- 4 במרץ בת"א, יוקדש לבחינת הכלים והאמצעים המקצועיים לקידומה של התעשייה הביטחונית הישראלית בזירה הבינלאומית.
"ההתמודדות והתחרות על נתח בתקציבי ההצטיידות בשווקים הבינלאומיים, מכריחות את התעשייה הביטחונית הישראלית לשמור על תחכום ורעננות רעיונית ועל מקצוענות ללא פשרות גם באמצעים ובכלים השיווקיים, ממש כמו במחקר ובפיתוח", אומרת עו"ד בר-און, מנכ"ל הרשפ"ת, אשר הסכמי רכש-גומלין בין-מדינתיים שבאחריותה הם אחד הכלים למינוף שיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית לתעשיות בעולם. הגב' בר-און תשתתף בכנס במסגרת פאנל בכירים מהרשויות ומהתעשייה, אשר ידון בכלים שהרשויות מעמידות לרשות התעשייה.
"בימים אלה של משבר כלכלי בינלאומי, עת התחרות מחריפה ומחדדת את המאמצים השיווקיים, נדרשת גם תעשייה מפוארת ובוגרת כתעשייה הביטחונית הישראלית, להתעמק בצוותא באפשרויות הגלומות בכלים השיווקיים המופעלים על-ידיה ולבחון אפשרויות וכלים בלתי שגרתיים", אומרת אורית בן-יעקב, מנכ"ל "אורית – תקשורת בינלאומית", מיוזמי ומארגני הכנס. "הקיצוץ הגורף בתקציבים המוקדשים לפעילויות שיווקיות, כגון השתתפות בתערוכות בינלאומיות, פרסום, מידע ומודיעין עסקי ועוד – מול הלחץ התחרותי הגובר, מחייבים חשיבה יצירתית, אחרת", היא מסבירה. "על כן", היא מוסיפה, "השתדלנו להתרכז בכנס בשימוש נכון יותר בכלים המקובלים לצורך ניצולם המקסימאלי, יחד עם בחינת כלים ודרכים "לצאת מהקופסא" ".
פרופ' יעקב פרי, מנכ"ל חברת "מיצוב" ומאושיות תחום השיווק באקדמיה ובכלכלה הישראלית, יציג בהרצאתו בכנס מגמות בשיווק הביטחוני הבינלאומי, וכלים לבחינתן.
אלון בן-דוד, כתב ג'יינס בישראל, יציג את האתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל, ואת השפעתם האפשרית על התעשייה הביטחונית. מר דייויד הריסון, מומחה בעל שם עולמי למדיה בתחום הביטחוני, הוזמן ע"י המארגנים להגיע מאנגליה במיוחד, כאורח הכנס, כדי להציג גישות ועקרונות לפרסום הבינלאומי בתחום.
הכנס מיועד לכל העוסקים במלאכת הקידום של התעשייה הביטחונית הישראלית בעולם – מתוך התעשייה ומכל הגורמים הרשמיים והעצמאיים/פרטיים התומכים בה – מנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלי פיתוח עסקי, מנהלי תקשורת שיווקית, פרסום בינלאומי ויח"צ.
לדברי המארגנים, "בכנס יוכלו העוסקים במלאכת השיווק והקידום ביום-יום בתוך התעשיות ועבורן, להיפגש באופן בלתי אמצעי עם מומחים מהארץ ומחו"ל, לשמוע גישות שונות, להיחשף לכלים ולפתרונות מגוונים ולדון עם קולגות לעומקן של סוגיות מקצועיות שונות."
לדברי ליאור כספי,מנכ"ל חברת סיגמא-טים, מיוזמי ומארגני הכנס, "עד היום לא התקיים סוג כזה של מפגש לדיון פתוח, ברמה בינלאומית, הדן בעקרונות מקצועיים ובנושאים הרלוונטיים לתעשייה, בנוכחות מומחים מהארץ ומהעולם, נציגי הרשויות ואנשי התעשייה גם יחד, והתגובות החמות ליוזמה הזו מעידות על הרצון והנחיצות."