מתחקיר שערכה חברת אינדקס מדיה לקראת הוצאת מדריך דפוסגרף לשנת 2008 , עולה כי בשנה האחרונה חל גידול של 65% לעומת שנת 2006 במספרם של בתי הדפוס הדיגיטלי בעת שלא חל כל שינוי בכמות בתי הדפוס המסורתיים, בהם דפוס אופסט, דפוס משי, דפוס רוטציה ודפוס טמפון.
על פי החברה, אחד הגורמים העיקריים לעליה בדפוס הדיגיטלי היא האפשרות בתחום "המידע המשתנה", כלומר פירסומי דפוס עם פנייה אישית ללקוח (שמם כתובת וכו') וחברות רבות משתמשות במאגרי המידע שלהן לצורך דיוור אישי. גורם נוסף לעלייה בשימוש בתחום הדיגיטלי הוא העלויות הנמוכות באופן יחסי לדפוס המסורתי בהדפסות בכמויות נמוכות (עד 1,000).
במהלך חמש השנים האחרונות, ניכרת עלייה עולמית של 5% מדי שנה בתחום הדפוס הדיגיטלי, בין אם במכירת מכונות לדפוס דיגיטלי ובין אם בהפקת מוצרי דפוס וכמות העבודות.
בישראל, החברות הראשיות המוכרות ציוד לדפוס הדיגיטלי הן HP, זירוקס, קאנון ואפסון.