אוקטובר בתנועה: קטגורית הפרסום המובילה OFF LINE ובאינטרנט – רכב פרטי





"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש אוקטובר 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.


חודש אוקטובר הוא ללא ספק "חודש הרכב הפרטי" בפרסום. המותגים הבולטים בפרסום OFF LINE היו יונדאי i30 (באמצעות שלמור אבנון עמיחי) תחת הסלוגן "המשפחתית שעושה לך חשק", ושברולט OPTRA MORE באמצעות גלר נסיס. באינטרנט, לעומת זאת, התמונה שונה: המותגים המובילים בפרסום שם החודש היו פורד מונדיאו באמצעות אידיאולוג'יק ואופל קורסה באמצעות גורני אינטראקטיב.


התקשורת הסלולארית הממוקמת בפרסום OFF LINE במקום השני החודש, ובאינטרנט במקום השלישי, בולטת גם היא בשלל קמפיינים: פלאפון המובילה בפרסום בקטגוריה בפרסום OFF LINE מפרסמת בווליום גבוה את "מסלול ללא ההתחייבות" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי. סלקום, לעומת זאת, היא המובילה בפרסום באינטרנט עם קמפיין "סטודנט לכל לפטופ" ו"בוא לקחת חלק בפאזל הגדול בעולם" באמצעות מקאן דיגיטל.



תת ענף בולט נוסף החודש היה תחום הביגוד, הממוקם במקום הרביעי בפרסום OFF LINE ובמקום התשיעי בדירוג הבאנרים. O&H ואופנת הוניגמן מובילות בפער גדול בפרסום בקטגוריה ב- OFF LINE באמצעות באומן בר ריבנאי וגלר נסיס, ואילו באינטרנט התמונה מעט שונה: הוניגמן ורנואר הן המובילות בפרסום באמצעות ארק אינטראקטיב, זרוע האינטרנט של גלר נסיס, ורנואר באמצעות מקאן דיגיטל. O&H שהיה בולט באופן ניכר בפרסום OFF LINE, אינו בעשירייה בפרסום באינטרנט.



נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "תחום הביגוד הוא דוגמא טובה לקטגוריה אשר עוד לא הפנימה את השימוש שניתן לעשות באינטרנט ככלי עוצמתי לפרסום בקרב קהל היעד שלו: הנתח המוקצב בענף זה לפרסום באינטרנט הינו שולי ביחס לתקציב הפרסום שלו במדיות אחרות כגון בטלוויזיה, בעיתונות המודפסת ובשילוט חוצות."



דירוג OFF LINE


תת-ענף מחיר ריאלי


רכב פרטי $5,109,088


תקשורת סלולרית $4,840,243


רשתות שיווק $4,549,767


ביגוד $3,024,641


חשמל $1,964,128


בנק $1,941,482


הימורים $1,901,251


ארגונים/עמותות $1,796,213


תוסס $1,582,510


כבלים/לווין $1,412,752


קרנות $1,412,026


בתי השקעות $1,322,863


רהוט $1,252,341


נעליים $1,205,641


ביטוח – רכב $1,131,972


דגנים $1,003,251


סרטים $1,001,063


הצגות/מופעים $945,811


מוצרי חלב $932,715


שמפו ומרכך $924,933



דירוג באנרים


תת-ענף מחיר ריאלי


1 רכב פרטי $658,236


2 בתי השקעות $542,665


3 תקשורת סלולרית $530,512


4 קרנות $511,045


5 ארגונים/עמותות $484,219


6 בנק $432,207


7 מכללות וסמינרים $366,362


8 הימורים $348,542


9 ביגוד $339,556


10 כספים $297,659




מפרסמים



אין דמיון בין רשימת המפרסמים הבולטים בפרסום OFF LINE לעומת רשימת הבולטים באינטרנט. החברה המרכזית למשקאות, אשר בחודש ספטמבר בלטה בפרסום באנרים, נפלטה החודש מהעשירייה המובילה בפרסום באינטרנט, אך הגדילה באופן משמעותי את תקציב פרסום שלה בפרסום OFF LINE והתמקמה במקום הראשון



בטבלה. המותגים הבולטים של החברה המרכזית בפרסום החודש היו קוקה קולה באמצעות דחף, נביעות בטעם לימון באמצעות שלמור אבנון עמיחי ופאנטה באמצעות גלר נסיס.



קבוצת כלל, הממוקמת במקום ה- 13 בלבד בפרסום OFF LINE, היא המפרסמת המובילה החודש בבאנרים באינטרנט. הקבוצה הוציאה כ- 300 אלף דולר על פרסום כלל פיננסים בטוחה באמצעות d –say ולאילנות בטוחה באמצעות EURO4D.



עוד נציין את דלק מוטורס שאינה בולטת בפרסום OFF LINE, והתמקמה החודש בפרסום באינטרנט במקום הרביעי בטבלה עם פרסום בולט לפורד מונדיאו ומאזדה באמצעות אידיאולוג'יק.



דירוג OFF LINE


מפרסמים מחיר ריאלי


1 החברה המרכזית למשקאות $2,800,492


2 פלאפון $2,419,038


3 רשת שופרסל $1,706,053


4 סלקום $1,674,072


5 סנו $1,503,480


6 קבוצת שטראוס $1,372,034


7 P&G – פרוקטר & גמבל $1,367,502


8 יוניליוור ישראל $1,204,716


9 מפעל הפיס $1,078,054


10 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $940,614


11 קו-אופ – הריבוע הכחול $916,345


12 יוניברסל מוטורס $897,188


13 קבוצת כלל $882,864


14 קבוצת אסם $855,460


15 המועצה להסדר ההימורים $823,197


16 HOT (התאחדות הכבלים בישראל) $808,618


17 פרטנר – אורנג' $789,151


18 בזק בינלאומי $785,182


19 כלמוביל בע"מ $782,484


20 קבוצת בנק לאומי $718,638



דירוג באנרים


מפרסמים מחיר ריאלי


1 קבוצת כלל $296,594


2 קבוצת בנק לאומי $293,448


3 סלקום $275,409


4 דלק מוטורס $235,596


5 מפעל הפיס $200,509


6 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $198,210


7 יוניברסל מוטורס $184,108


8 YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין $150,831


9 שירותי בריאות כללית (קופ"ח כללית) $149,717


10 המועצה להסדר ההימורים $148,033




משרדי פרסום



משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי מוביל החודש את טבלת הפרסום OFF LINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.2 מליון דולר. המותגים הבולטים אותם פרסם המשרד החודש היו פלאפון הנערכים לקרב על הניידות, שופרסל עם חגיגת מחירים, בזק בינלאומי אינטרנט – "יותר ממספר 1", מפעל הפיס עם קמפיין 18 המיליונרים ועוד.



במקום השני בטבלת פרסוםOFF LINE ממוקם משרד מקאן אריקסון עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.1 מליון דולר. המשרד פרסם החודש את סלקום עם משהו קטן וטוב ל- 3 מליון לקוחות, YES עם כל הערוצים פתוחים לשלושה חודשים כפיצוי, מגה עם יום שלישי – יום של שוק ועוד.



למקום השלישי בטבלת פרסום OFF LINE הגיע משרד שלמור אבנון עמיחי, עם פרסום ל- OBOX עם מעל 80 ערוצי טלביזיה של פרטנר, יונדאי i30 – משפחתית שעושה חשק, ביטוח ישיר עם מכירת פוליסות דרך האינטרנט ועוד.



את טבלת הבאנרים באינטרנט מוביל מקאן דיגיטל עם פרסום בהוצאה ריאלית של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל פרסמו באינטרנט את סלקום עם "בואו לקחת חלק בפאזל הגדול בעולם", את בנק לאומי עם מבצע לסטודנטים ואת YES עם קמפיין תודה ללקוחות "תודה על האמון והסבלנות".



במקום השני בטבלת הבאנרים ממוקם אידיאולוג'יק עם הוצאה לפרסום של כ- 840 אלף דולר. אידיאולגי'ק בלט החודש עם פרסום לדלק מוטורס, פסגות אופק והחברה המרכזית למשקאות.



במקום השלישי בטבלת הבאנרים ממוקם נקסט אין עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 600 אלף דולר. נקסט אין בלט החודש עם פרסום ליום העיון של "אבא עשיר אבא עני" בחסות אקסלנס נשואה, אתר קופידון, פרטנר אורנג' עסקים ועוד.



דירוג OFF LINE


משרד פרסום מחיר ריאלי


1 אדלר חומסקי & ורשבסקי $7,199,209


2 MCCANN ERICKSON $7,073,048


3 שלמור אבנון עמיחי/Y&R $6,247,756


4 באומן בר-ריבנאי $5,375,233


5 גיתם BBDO $4,626,762


6 גלר נסיס LEO BURNETT $3,490,674


7 גליקמן נטלר סמסונוב* $3,371,235


8 יהושע TBWA $3,083,818


9 פוגל OGILVY $2,102,426


10 דרורי שלומי $1,886,896


11 זרמון גולדמן $1,738,864


12 אריאלי PUBLICIS $1,608,445


13 שמעוני-פינקלשטיין FCB* $1,427,317


14 EURO TEL AVIV $1,382,631


15 קבוצת דחף $1,331,926


16 ענבר/מרחב/שקד $1,198,558


17 ראובני פרידן IPG $1,014,330


18 JWT ISRAEL $1,007,045


19 רגב קויצקי $977,810


20 לפם $885,186



*יותר מ- 10% מתקציב המשרד שייך ללקוח שהינו מדיה המפרסמת בתוך עצמה.



דירוג באנרים


משרד פרסום מחיר ריאלי


1 Mccann digital (אינטרנט) $1,037,060


2 אידאולוג'יק (אינטרנט) $836,146


3 NEXT-IN (אינטרנט) $602,158


4 גורני אינטראקטיב (אינטרנט) $439,281


5 grey interactive (אינטרנט) $417,557


6 BBDO אינטראקטיב (אינטרנט) $376,723


7 TBWA DIGITAL (אינטרנט) $358,170


8 d-say interactive (אינטרנט) $351,726


9 Y & R INTERACTIVE (אינטרנט) $324,276


10 arc interactive (אינטרנט) $274,716



קמפיינים


דירוג OFF LINE


קמפיין מחיר ריאלי


סלקום – לראשונה בישראל מסלול "סלקום על השנייה" $679,009


פלאפון – מסלולי טלפון בלי התחייבות – כדי שתרגישו חופשיים באמת $660,352


מקדונלדס – חדש – רצועות צ'יקן סלקט – חזה עוף פרימיום $644,342



דירוג באנרים


קמפיין מחיר ריאלי


1. YES – לקוחות YES תודה על האמון והסבלנות. $133,272


2. אופל קורסה – רוצה להכיר את הקורסה החדשה? $129,726


3. כלל פיננסים בטוחה – סוחר בשוק ההון, תן ליכולות שלך להמריא $108,751

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח