"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש אוקטובר 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
חודש אוקטובר הוא ללא ספק "חודש הרכב הפרטי" בפרסום. המותגים הבולטים בפרסום OFF LINE היו יונדאי i30 (באמצעות שלמור אבנון עמיחי) תחת הסלוגן "המשפחתית שעושה לך חשק", ושברולט OPTRA MORE באמצעות גלר נסיס. באינטרנט, לעומת זאת, התמונה שונה: המותגים המובילים בפרסום שם החודש היו פורד מונדיאו באמצעות אידיאולוג'יק ואופל קורסה באמצעות גורני אינטראקטיב.
התקשורת הסלולארית הממוקמת בפרסום OFF LINE במקום השני החודש, ובאינטרנט במקום השלישי, בולטת גם היא בשלל קמפיינים: פלאפון המובילה בפרסום בקטגוריה בפרסום OFF LINE מפרסמת בווליום גבוה את "מסלול ללא ההתחייבות" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי. סלקום, לעומת זאת, היא המובילה בפרסום באינטרנט עם קמפיין "סטודנט לכל לפטופ" ו"בוא לקחת חלק בפאזל הגדול בעולם" באמצעות מקאן דיגיטל.
תת ענף בולט נוסף החודש היה תחום הביגוד, הממוקם במקום הרביעי בפרסום OFF LINE ובמקום התשיעי בדירוג הבאנרים. O&H ואופנת הוניגמן מובילות בפער גדול בפרסום בקטגוריה ב- OFF LINE באמצעות באומן בר ריבנאי וגלר נסיס, ואילו באינטרנט התמונה מעט שונה: הוניגמן ורנואר הן המובילות בפרסום באמצעות ארק אינטראקטיב, זרוע האינטרנט של גלר נסיס, ורנואר באמצעות מקאן דיגיטל. O&H שהיה בולט באופן ניכר בפרסום OFF LINE, אינו בעשירייה בפרסום באינטרנט.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "תחום הביגוד הוא דוגמא טובה לקטגוריה אשר עוד לא הפנימה את השימוש שניתן לעשות באינטרנט ככלי עוצמתי לפרסום בקרב קהל היעד שלו: הנתח המוקצב בענף זה לפרסום באינטרנט הינו שולי ביחס לתקציב הפרסום שלו במדיות אחרות כגון בטלוויזיה, בעיתונות המודפסת ובשילוט חוצות."
דירוג OFF LINE
תת-ענף מחיר ריאלי
רכב פרטי $5,109,088
תקשורת סלולרית $4,840,243
רשתות שיווק $4,549,767
ביגוד $3,024,641
חשמל $1,964,128
בנק $1,941,482
הימורים $1,901,251
ארגונים/עמותות $1,796,213
תוסס $1,582,510
כבלים/לווין $1,412,752
קרנות $1,412,026
בתי השקעות $1,322,863
רהוט $1,252,341
נעליים $1,205,641
ביטוח – רכב $1,131,972
דגנים $1,003,251
סרטים $1,001,063
הצגות/מופעים $945,811
מוצרי חלב $932,715
שמפו ומרכך $924,933
דירוג באנרים
תת-ענף מחיר ריאלי
1 רכב פרטי $658,236
2 בתי השקעות $542,665
3 תקשורת סלולרית $530,512
4 קרנות $511,045
5 ארגונים/עמותות $484,219
6 בנק $432,207
7 מכללות וסמינרים $366,362
8 הימורים $348,542
9 ביגוד $339,556
10 כספים $297,659
מפרסמים
אין דמיון בין רשימת המפרסמים הבולטים בפרסום OFF LINE לעומת רשימת הבולטים באינטרנט. החברה המרכזית למשקאות, אשר בחודש ספטמבר בלטה בפרסום באנרים, נפלטה החודש מהעשירייה המובילה בפרסום באינטרנט, אך הגדילה באופן משמעותי את תקציב פרסום שלה בפרסום OFF LINE והתמקמה במקום הראשון
בטבלה. המותגים הבולטים של החברה המרכזית בפרסום החודש היו קוקה קולה באמצעות דחף, נביעות בטעם לימון באמצעות שלמור אבנון עמיחי ופאנטה באמצעות גלר נסיס.
קבוצת כלל, הממוקמת במקום ה- 13 בלבד בפרסום OFF LINE, היא המפרסמת המובילה החודש בבאנרים באינטרנט. הקבוצה הוציאה כ- 300 אלף דולר על פרסום כלל פיננסים בטוחה באמצעות d –say ולאילנות בטוחה באמצעות EURO4D.
עוד נציין את דלק מוטורס שאינה בולטת בפרסום OFF LINE, והתמקמה החודש בפרסום באינטרנט במקום הרביעי בטבלה עם פרסום בולט לפורד מונדיאו ומאזדה באמצעות אידיאולוג'יק.
דירוג OFF LINE
מפרסמים מחיר ריאלי
1 החברה המרכזית למשקאות $2,800,492
2 פלאפון $2,419,038
3 רשת שופרסל $1,706,053
4 סלקום $1,674,072
5 סנו $1,503,480
6 קבוצת שטראוס $1,372,034
7 P&G – פרוקטר & גמבל $1,367,502
8 יוניליוור ישראל $1,204,716
9 מפעל הפיס $1,078,054
10 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $940,614
11 קו-אופ – הריבוע הכחול $916,345
12 יוניברסל מוטורס $897,188
13 קבוצת כלל $882,864
14 קבוצת אסם $855,460
15 המועצה להסדר ההימורים $823,197
16 HOT (התאחדות הכבלים בישראל) $808,618
17 פרטנר – אורנג' $789,151
18 בזק בינלאומי $785,182
19 כלמוביל בע"מ $782,484
20 קבוצת בנק לאומי $718,638
דירוג באנרים
מפרסמים מחיר ריאלי
1 קבוצת כלל $296,594
2 קבוצת בנק לאומי $293,448
3 סלקום $275,409
4 דלק מוטורס $235,596
5 מפעל הפיס $200,509
6 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $198,210
7 יוניברסל מוטורס $184,108
8 YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין $150,831
9 שירותי בריאות כללית (קופ"ח כללית) $149,717
10 המועצה להסדר ההימורים $148,033
משרדי פרסום
משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי מוביל החודש את טבלת הפרסום OFF LINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.2 מליון דולר. המותגים הבולטים אותם פרסם המשרד החודש היו פלאפון הנערכים לקרב על הניידות, שופרסל עם חגיגת מחירים, בזק בינלאומי אינטרנט – "יותר ממספר 1", מפעל הפיס עם קמפיין 18 המיליונרים ועוד.
במקום השני בטבלת פרסוםOFF LINE ממוקם משרד מקאן אריקסון עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.1 מליון דולר. המשרד פרסם החודש את סלקום עם משהו קטן וטוב ל- 3 מליון לקוחות, YES עם כל הערוצים פתוחים לשלושה חודשים כפיצוי, מגה עם יום שלישי – יום של שוק ועוד.
למקום השלישי בטבלת פרסום OFF LINE הגיע משרד שלמור אבנון עמיחי, עם פרסום ל- OBOX עם מעל 80 ערוצי טלביזיה של פרטנר, יונדאי i30 – משפחתית שעושה חשק, ביטוח ישיר עם מכירת פוליסות דרך האינטרנט ועוד.
את טבלת הבאנרים באינטרנט מוביל מקאן דיגיטל עם פרסום בהוצאה ריאלית של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל פרסמו באינטרנט את סלקום עם "בואו לקחת חלק בפאזל הגדול בעולם", את בנק לאומי עם מבצע לסטודנטים ואת YES עם קמפיין תודה ללקוחות "תודה על האמון והסבלנות".
במקום השני בטבלת הבאנרים ממוקם אידיאולוג'יק עם הוצאה לפרסום של כ- 840 אלף דולר. אידיאולגי'ק בלט החודש עם פרסום לדלק מוטורס, פסגות אופק והחברה המרכזית למשקאות.
במקום השלישי בטבלת הבאנרים ממוקם נקסט אין עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 600 אלף דולר. נקסט אין בלט החודש עם פרסום ליום העיון של "אבא עשיר אבא עני" בחסות אקסלנס נשואה, אתר קופידון, פרטנר אורנג' עסקים ועוד.
דירוג OFF LINE
משרד פרסום מחיר ריאלי
1 אדלר חומסקי & ורשבסקי $7,199,209
2 MCCANN ERICKSON $7,073,048
3 שלמור אבנון עמיחי/Y&R $6,247,756
4 באומן בר-ריבנאי $5,375,233
5 גיתם BBDO $4,626,762
6 גלר נסיס LEO BURNETT $3,490,674
7 גליקמן נטלר סמסונוב* $3,371,235
8 יהושע TBWA $3,083,818
9 פוגל OGILVY $2,102,426
10 דרורי שלומי $1,886,896
11 זרמון גולדמן $1,738,864
12 אריאלי PUBLICIS $1,608,445
13 שמעוני-פינקלשטיין FCB* $1,427,317
14 EURO TEL AVIV $1,382,631
15 קבוצת דחף $1,331,926
16 ענבר/מרחב/שקד $1,198,558
17 ראובני פרידן IPG $1,014,330
18 JWT ISRAEL $1,007,045
19 רגב קויצקי $977,810
20 לפם $885,186
*יותר מ- 10% מתקציב המשרד שייך ללקוח שהינו מדיה המפרסמת בתוך עצמה.
דירוג באנרים
משרד פרסום מחיר ריאלי
1 Mccann digital (אינטרנט) $1,037,060
2 אידאולוג'יק (אינטרנט) $836,146
3 NEXT-IN (אינטרנט) $602,158
4 גורני אינטראקטיב (אינטרנט) $439,281
5 grey interactive (אינטרנט) $417,557
6 BBDO אינטראקטיב (אינטרנט) $376,723
7 TBWA DIGITAL (אינטרנט) $358,170
8 d-say interactive (אינטרנט) $351,726
9 Y & R INTERACTIVE (אינטרנט) $324,276
10 arc interactive (אינטרנט) $274,716
קמפיינים
דירוג OFF LINE
קמפיין מחיר ריאלי
סלקום – לראשונה בישראל מסלול "סלקום על השנייה" $679,009
פלאפון – מסלולי טלפון בלי התחייבות – כדי שתרגישו חופשיים באמת $660,352
מקדונלדס – חדש – רצועות צ'יקן סלקט – חזה עוף פרימיום $644,342
דירוג באנרים
קמפיין מחיר ריאלי
1. YES – לקוחות YES תודה על האמון והסבלנות. $133,272
2. אופל קורסה – רוצה להכיר את הקורסה החדשה? $129,726
3. כלל פיננסים בטוחה – סוחר בשוק ההון, תן ליכולות שלך להמריא $108,751