מנתוני חברת Cal, לקראת כנס הקפה הישראלי שיתקיים ביום רביעי ה-28.11.07 עולה כי הישראלי מוציא 405 ₪ בשנה בבתי הקפה, כאשר 5% מהמבקרים בבתי-קפה מוציאים יותר מ- 1,500 ₪ בשנה בבתי קפה.
מי מזמין?- למרות שגברים ונשים יושבים בבית-קפה באותה מידה, לפי נתוני Cal הגברים מוציאים 442 ₪ בשנה בבתי-קפה ואילו הנשים 357 ₪ – כנראה שבבית קפה הישראלי נשאר ג'נטלמן ושולף ראשון את כרטיס האשראי.
33% (שליש) מהישראלים ביקרו פעם אחת בבית-קפה במהלך שנת 2007, 2% מהישראלים מבקרים פעם בשבוע בבית-קפה.
לא כל מי שיושב בבתי-הקפה בתל-אביב הוא תל-אביבי – למרות מספרם הרב של בתי-הקפה, התל-אביבים נמצאים רק במקום ה-11 מבחינת אחוז התושבים המבקרים בבתי-קפה. כאשר המובילים הם תושבי רעננה והוד השרון – 60% מתושבי הערים הללו ביקרו בבית-קפה לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה, לעומת 45% מהתל-אביבים , 25% מהירושלמים ו-15% מתושבי קרית-שמונה.
30% ממבקרי בתי הקפה הם בגילאי 31 עד 40, 23% הינם בגילאי 51-60 ו-12% הם בני 60 פלוס. הישראלים מעדיפים לשבת בבית-קפה בקיץ – כמות הביקורים בבתי הקפה בקיץ גבוהה ב- 22% מאשר בעונת החורף. כאשר כמות הביקורים בסתיו ובאביב זהה וגבוהה ב-10% מעונת החורף. ביום שישי אגב, הישראלים שותים הכי הרבה קפה- 8% מכל העסקאות במהלך שבוע אחד נעשות ביום שישי בין השעות 10:00-14:00. יום שבת הוא היום בו מבקרים הכי מעט בבתי-קפה.
גודל העסקה בבית-הקפה עולה עם מחוגי השעון – בבוקר לוקחים קפה והולכים ולקראת הערב בית הקפה הופך למקום בילוי – העסקה הממוצעת בבית קפה בשעות הבוקר היא 50 ₪ ואילו בשעות הלילה המאוחרות העסקה הממוצעת מגיעה לכ-88 ₪. השעות הפופולאריות ביותר לישיבה בבתי הקפה הן בין 11:00-14:00, שליש מהביקורים נעשים בשעות הללו.
נתון מעניין נוסף העולה מהסקר: 48% מיושבי בתי הקפה משלמים בכרטיס אשראי ו-51% משלמים במזומן. 9% נאמנים לאותו בית-קפה, ו-34% הולכים כל-פעם לבית-קפה אחר. ולמי שחשב שהקפה השכונתי מנצח הנה נתון מסכם אחרון: ענף בתי הקפה נחלק ל- 60% מהפעילות המתבצעת ברשתות הקפה הגדולות ואילו רק 40% בבתי-קפה פרטיים.