סקר אינטרנטי חדש שערך מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע, עבור TBWA DIGITAL, בדק כיצד תופסים בני הנוער את מעורבות הוריהם בצריכת האינטרנט שלהם, הרגלי גלישה סלולרית וכן את הדרכים בהן נחשפים בני נוער למותגים, מבצעים ומוצרים חדשים.
הסקר האינטרנטי נערך בקרב 400 בני נוער בגילאי 13-18, חברי הפאנל האינטרנטי של מכון המחקר "מדגם", מגלה כי בקרב הבנים,שיעור גבוה יותר ( 27%), הסבורים שהוריהם אינם יודעים על הרגלי הגלישה שלהם, לעומת 15% בקרב בנות.
עוד נמצא קשר בין משתנה הגיל לשיעור הנשאלים שחושבים שהוריהם יודעים רק באופן חלקי או שאינם יודעים כלל, באלו אתרים ואלו שימושים הם עושים באינטרנט. 72% מגילאי 13-14 חושבים שהוריהם אינם יודעים כלל או באופן חלקי, לעומת 83% בגילאי 15-18.
הסקר שנערך עבור הניוזלטר החודשי של TBWA DIGITAL, מעלה כי מכלל בני הנוער בעלי טלפון סלולרי (91%), 28% גולשים באינטרנט הסלולרי. בקרב הבנים, שיעור זה מגיע ל- 31% ובקרב גילאי 15-18 ל-33%.
כשנשאלו בני הנוער מהי הדרך המרכזית בה הם נחשפים למותגים, מבצעים ולמוצרים חדשים – 42% השיבו טלוויזיה, 34% אינטרנט ו-15% חברים. האינטרנט הינו הדרך המרכזית אצל 34% מהמדגם ללא הבדל מין, הטלוויזיה חזקה יותר בקרב בנים (49%) חשיפה דרך חברים חזקה יותר בקרב בנות (19%). הבדלים משמעותיים נמצאו במשתנה הגיל. בקרב בני הנוער בגילאי 15-18 הטלביזיה והאינטרנט תופסים מקום שווה (36%-37% ), 18% ציינו חברים. לעומת זאת, עבור 54% מהצעירים יותר בגילאי 13-14, הטלביזיה היא הדרך המרכזית בה נחשפים למותגים, מבצעים ולמוצרים חדשים, 28% ציינו את האינטרנט ו-9% ציינו חברים.