יפעת מחקרי מדיה מתקדמים המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות – כי הכותרות קובעות!" בדקה את תדמית כרטיסי האשראי בכותרות העיתונות היומית בחודשים ינואר ועד אפריל 2005.
במקום הראשון בדרוג הכותרות מראשית השנה נימצא כרטיס האשראי לאומי קארד שמוזכר בכ- 69 כותרות וכותרות משנה שמתוכן כ- 67 חיוביות. לאומי הוא הכרטיס שזכה במספר הכותרות החיוביות הגבוהה ביותר. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מוסיף כי : "לאומי קארד היא המובילה בתחום הסיקור "פעילות עסקית" עם כיסוי להצלחת השקת כרטיס מולטי, הגדלת שיעור הוראות הקבע בקרב הלקוחות, זכייה במכרז הסליקה הממשלתי, רווחים נאים ועוד".
ויזה כאל ממוקמת במקום השני עם 68 כותרות שמתוכן 53 חיוביות וכ- 8 שליליות. ויזה כ.א.ל היא ה"מובילה" בתחום הסיקור הצרכני החשוב של "איכות השירות" שהחברה מעניקה ללקוחותיה אולם רוב הסיקור שלה בתחום זה הוא שלילי: לקוח שזכה לטיפול גרוע לאחר שדיווח על גניבת הכרטיס, אי הפחתת עסקאות הקרדיט למרות הפחתת הריבית ועוד. למרות זאת, הייתה ויזה כ.א.ל המובילה באזכור "שיווק ופרסום" עם כיסוי תקשורתי נאה לכרטיסי האשראי המעוצבים שהיא תציע ללקוחותיה.
ישראכרט ממוקמת במקום השלישי עם כ- 64 כותרות שמתוכן כ- 53 חיוביות. ישראכרט קבלה כ- 9 כותרות שליליות שעסקו בעיקר בהכרזת האוצר כי היא מונופול בתחום הסליקה וההשלכות שיש להכרזה זו.
הכרטיס אמריקן אקספרס ממוקם במקום הרביעי עם 40 כותרות שכולן חיוביות! בתחתית הרשימה ממוקמים מאסטר קארד ולייף סטייל עם בין אזכור אחד לשניים בלבד בכותרות, לכל כרטיס.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מוסיף כי: "תחום הסיקור "מבצעים" הוא הדומיננטי בסיקור קטגוריה זו והוא תופס כ- 60% מסך האזכורים שלה בעיתונות. דווקא בתחום זה אין מוביל דומיננטי בסיקור התקשורתי ורוב כרטיסי האשראי מפגינים ביצועי יחסי ציבור טובים".
יעקובי מוסיף כי : "מעריב הוא העיתון המרבה להזכיר את שמות כרטיסי האשראי בכותרות כתבותיו (40%) ואילו הארץ הוא העיתון הממעט להזכיר את שמות כרטיסי האשראי בכותרות כתבותיו (8%). העיתונות היומית הדתית ככלל אינה מרבה לתת חשיפה לכרטיסי האשראי ודווקא ויזה כ.א.ל וישראכרט שקיבלו את רוב הכותרות השליליות בעיתונות הכללית הן היחידות המוזכרות בכותרות העיתונות היומית הדתית, אזכורים חיוביים".