צעד אחר צעד – איך להצליח בתערוכה?

ענף התערוכות פורח, וממשיך להוכיח שתערוכה עדיין מהווה זירה אפקטיבית להשגת לידים איכותיים. אחד המפתחות המרכזיים להצלחה בתערוכה הוא תכנון נכון של לוח זמנים. לקראת התערוכה והכנס השנתי של ענף האירועים, התערוכות והקד"מ 2008 שייערך ב- 17 בינואר המומחים של מרכז הירידים מציעים לוח זמנים מומלץ להתכונן לתערוכה.



ענף התערוכות בישראל אכן הולך ונהיה מקצועי יותר ואינו נופל ברמתו מענף התערוכות בעולם. מספר התערוכות המקצועיות רק הולך וגדל, ובמקרים רבים, את הלידים העסקיים הטובים ביותר אפשר להשיג רק בהן. הענף נהנה מבעלי מקצוע טובים ומנוסים שמסוגלים לתכנן ולהקים ביתן לתפארת. יותר תקציבים מופנים לענף, מספר המציגים והמבקרים גדל בהתמדה ומתרבים הדיווחים על הצלחות עסקיות שהניבו תערוכות למציגים בה. אבל הצלחה בתערוכה אינה דבר של מה בכך; היא מורכבת מגורמים רבים ומאינספור פרטים שלכל אחד מהם יכולה להיות השפעה על מידת הצלחתה של התערוכה. אחד המרכזיים שבהם הוא לוח זמנים.



לוח זמנים- צעד אחר צעד


צביקה רהב, סמנכ"ל מרכז הירידים, מציע לוח זמנים מומלץ לתכנון תערוכה. כמובן שבמציאות הישראלית לוח הזמנים הריאלי קצר הרבה יותר, אולם מומלץ שלא לוותר על הערכות נכונה בהתאם לסדר המפורט.



10-12 חודשים לפני


זוכרים לכלול את עלות התערוכה בתקציב השנתי של הארגון.


בוחרים בתערוכה הרצויה.


מתכננים ומחלקים את התקציב המיועד לתערוכה.


נרשמים כדי להבטיח שטח בתערוכה. מומלץ לבדוק עם מארגני התערוכה לגבי הנחות על הרשמה מוקדמת, כמו גם עלויות נוספות כגון שירותים נלווים- תקשורת, חשמל מוגבר, לחץ אוויר, מים וביוב, ניקיון, שמירה ודמי חנייה.


היערכות לתערוכה, ברמה הכללית- קובעים את מקום התערוכה, בודקים מהן דרכי הגישה למציגים ולמבקרים.


היערכות לתערוכה, ברמה הפרטנית- בוחרים את מיקום הביתן ביחס לכניסת הקהל ולכיוון הזרימה שלו, וכן ביחס למציגים אחרים.



8-9 חודשים לפני


הגדרת אסטרטגיה וטקטיקה לביצוע התערוכה.


הכנת תכנית מפורטת.


בחירת קונספט לביתן.



6-8 חודשים לפני


בוחרים מעצבים לצורך עיצוב התערוכה.


במקרה של תערוכה בחו"ל- תכנון הנסיעה, שהייה וכו'.



4-5 חודשים לפני


מתאמים בין מעצבי החומר המודפס לבין מעצבי התערוכה, ליצירת קונספט אחיד (במקרה של גופים נפרדים).


מכינים צוות מיומן של אנשי שיווק ומכירות.



3 חודשים לפני


קביעת לוח זמנים מפורט יותר, לפי שבועות וימים.


הצטיידות בציוד עזר נלווה.


הכנת חומר עזר מודפס.



7-9 שבועות לפני


בחירת אנשי הצוות.


איסוף חומר כללי על החברה המציגה וכן חומר ספציפי לתערוכה.


מעקב אחר הכנת התצוגה.


הכנת חומר עזר נלווה (מוצרים, דוגמאות, עלונים).



5-6 שבועות לפני


התחלת יחסי הציבור.


הקמת ניסיון של התצוגה.


הזמנת שירותים נוספים בהתאם לחוברת השירותים של התערוכה.



3-4 שבועות לפני


שליחת מכתבי הזמנות ללקוחות, הזמנת אורחים מיוחדים VIP.


הפצת עלונים, חוברות, פרסומות.


הכנת חומר כתוב עבור צוות אנשי השיווק והמכירות שיהיו בתערוכה.



1-2 שבועות לפני


איסוף הציוד, הכרטיסים, הזמנות מספקים וכל החומר שישמש לתערוכה.


הכנת מכשירי חיוב לכרטיסי אשראי בתערוכה.


הכנת כיבוד ושתייה.



הימים האחרונים שלפני


קבלת תגיות משתתף ובדיקת שטח התצוגה.


מעקב אחר השלמת הקמת התצוגה.


בדיקה שכל חומרי העזר והציוד הנלווה נמצאים בשטח.


חזרה גנרלית עם אנשי הצוות והמכירות.


מעקב אחר הפרסום הנלווה שלך.



בלילה שלפני


לישון היטב!



***הכתבה פורסמה במקור במגזין "אירועים ותערוכות" המופק ע"י חברת EXPO- Factory העורכת את התערוכה והכנס השנתי של ענף התערוכות, האירועים והקד"מ ב- 17.01.2008 בגני התערוכה, ת"א.

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח