הלקוח מתקשה "לבלוע" שלושה מרכיבים לא ידועים לו בהצעה העסקית

פגשתי לאחרונה יזמית צעירה ומשכילה אשר בקשה לפתוח קליניקה לאופטומטריה באחד הרחובות הסמוכים לבית מגוריה.



בתור רקע, נציין כי היזמית עבדה עד כה בתור שכירה בענף האופטיקה, ואין לה עדיין שם שהוא ידוע לקהל לקוחותיה הפוטנציאליים. היא מעדיפה לפתוח עסק קמעונאי נדיר כמו קליניקה, ולא עסק מקובל כמו חנות אופטיקה, מכיוון שבקליניקה באה לידי ביטוי המקצועיות שלה בתחום האופטומטריה.



עד כמה יש לעסק חדש כזה סיכוי?



ובכן, גם מבלי שתבוצע עבודה מקדימה של חקר שוק, ניתן לומר כי המודל העסקי הנשקל על ידי היזמית הזו הוא ברמה גבוהה של סיכון כלכלי. זהו סיכון גבוה מכיוון שהלקוח של עסק חדש זה מתקשה "לבלוע" בו זמנית שלושה מרכיבים בהצעה העסקית שאינם ידועים לו. שלושת המרכיבים האלו הם עסק מסוג נדיר עבורו, שם לא מוכר לעסק זה ומיקום שגם הוא לא ידוע לו.



העסק הוא מסוג נדיר מכיוון שקניית רוב המשקפיים ועדשות הראייה היא נעשית בחנות אופטיקה, ולא בקליניקה. הלקוחות מניחים כי האופטומטריסט העובד בחנות האופטיקה הוא מספיק מיומן כדי לבדוק אותם.



השם של העסק איננו מוכר מכיוון שהיזמית עדיין איננה בעלת מוניטין בתחום בו היא מבקשת להציע את שירותיה.



לבסוף, הלקוחות לא רגילים לעשות קניות קמעונאיות שלהם ברחוב בו היזמית שקלה לפתוח את הקליניקה החדשה שלה.


יש כלל בשיווק האומר כי מתוך שלושה מרכיבים בהצעה העסקית, לפחות שני מרכיבים צריכים להיות מוכרים ללקוח. הרי מספיק קשה ללקוח ללמוד אודות המרכיב השלישי הנותר, שאינו ידוע לו.



מה יכולה לפיכך היזמית הצעירה לעשות?


ובכן, עליה לבחור בשניים מבין שלושת הפתרונות הבאים:


לפתוח חנות לאופטיקה במקום קליניקה


לקנות בזיכיון שם של קמעונאי ידוע בתחום האופטיקה. זה יכול להיות שם של קליניקה ידועה, אם קיים שם כזה, או של רשת חנויות לאופטיקה


לפתוח את העסק החדש שלה במרכז קניות קמעונאי, כמו קניון, אשר מושך אליו ממילא מאות או אף אלפי מבקרים בכל ביום.


*הכותב הוא מנכ"ל של מכון ציגלמן לחקר השיווק וכן, מדריך מיטיבי הלכת באגודת "חובבי הטבע-חיפה". ישראל הוא כלכלן, משפטן, מוסמך למינהל עסקים ומומחה לחקר שווקים.


דואר אלקטרוני: zieg_exp@netvision.net.il , אתר אינטרנט: www.ziegelman.co.il



אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח