סקר TGI: "ישראל היום" מדורג כעיתון היומי ה-3 הנקרא ביותר בישראל



נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2007 (המשקף את התקופה –ינואר-דצמבר 2007), שפורסמו היום, מצביעים כי "השחקן החדש במגרש" ישראל היום חדר לשוק ברמה ממוצעת ,בתקופת הגל ה-2 של TGI (יולי דצמבר 2007) ,בשעור של 15% ומעמידה את "ישראל היום" בדרוג כעתון היומי ה-3 הנקרא ביותר בישראל.


למרות החדירה המסיבית של "ישראל היום" לשוק העיתונים היומיים בחציון השני, כניסת לא גרמה לעלייה בסך כל הקריאה בעיתונים היומיים. זאת בניגוד לתופעה שנצפה בתקופה החדירה של "ישראלי" שגרם לעלייה בסך כל הקריאה היומית בעיתונים. כפי שמשתקף החשיפה של ישראל היום, באה בחלקה, על חשבון העיתונים האחרים , כתחליף או במקביל וזאת בניגוד לקוראים של "ישראלי" שהיו, בחלקם, קוראים "חדשים" ש"פגשו" את המוצר עקב צינורות הפצה חדשים שהגיע אל קהל שאינו קורא עיתונים יומיים מודפסים.


סך כל הקריאה או הכיסוי (reach) היומי של 5 העיתונים הארציים היומיים (ידיעות , מעריב,ישראל היום, הארץ , גלובס) במחצית השניה של 2007 (יולי-דצמבר 2007) עומדת על 57.7% (בנטרול חפיפה) לעומת החציון שלפניו (ינואר-יוני 2007) כאשר הכיסוי היומי עמדה על 58.9% (תקופה זו כוללת את עיתון "ישראלי" כאשר העיתון "ישראל היום" טרם יצא לאור).



סך כל הקריאה בארבעת העיתונים הארציים הוותיקים (ידיעות, מעריב, הארץ וגלובס) בין אותן תקופות ירדה ב-2% מ-54.2% בינואר-יוני 2007 ל-52.2% ביולי-דצמבר 2007.



הסיבה העיקרית להעדר גידול בקריאה משמעותה היא הקריאה ב"ישראל היום"הנה ברובה בנוסף לעיתון יומי אחר ולא בנוסף בניתוח ה"חפיפה" בקריאה בקרב הקוראים של העיתונים הארציים הוותיקים מסתבר כי כ-23% של קוראי "גלובס" קוראים "ישראל היום", 20% מ"מעריב" ומ"ידיעות אחרונות" קוראים אותו ו-19% מקוראי "הארץ" קוראים את "ישראל היום".



בהקשר להאזנה לרדיו, למרות שלא נצפו שינויים דרמטיים בהתייחסות לרמת ההאזנה לתחנות השונות אזי ברמת סך כל ההאזנה לרדיו ככלל קיימת מגמת ירידה. כנראה שירידה זאת נעוצה במסגרת התחרות על זמן הפנוי של האוכלוסייה לאלטרנטיבות אחרות כגון אינטרנט, נגני מוזיקה וכד'. משנת 2004 סך כל הכיסוי היומי לרדיו ירד מ-82% ב-2004, ל79.4% ב-2005, ל-77.6% ב-2006 וב-2007 עומד על 76.6%.



איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר: ".בעולם הדינמי של מפת התקשורת בישראל חיוני קיומו של סקר TGI המספק בצורה אוביקטיבית את התמונה האמיתית על המגמות ושעורי הקריאה /חשיפה של גורמי המדיה השונים" מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".



מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.73 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-20 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

אולי יעניין אותך

Disney100
alon-loria(6)
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח