היינקן משיקה לראשונה בישראל פטנט ייחודי של היינקן העולמית – ברזי מזיגת בירה בטמפרטורה של 0 מעלות.
הברזים החדשים יושקו בהשקעה של מעל מיליון ₪ בבארים מובילים ברחבי הארץ.
לדברי מור גלברט, מנהל מותג היינקן ישראל "מדובר בחידוש טכנולוגי של היינקן העולמית, המאפשר לברז המזיגה של הבירה להגיע לטמפרטורה של 0 מעלות. בנוסף, ברז המזיגה החדשני צובר עליו שכבה של קרח אמיתי, דבר ששומר על הבירה קרה עד המזיגה לכוס ובנוסף יוצר אלמנט ויזואלי אטרקטיבי בבארים ובפאבים. בנוסף, בירה קרה היא יותר מרעננת, פחות מרירה ויורדת חלק יותר בגרון".
ממחקרי צרכנים ומבחני שוק שערכה היינקן העולמית עולה כי הצרכנים מעדיפים בירה כמה שיותר קרה , מה שיוצר העדפה משמעותית למותג היינקן בקרב שותי הבירה הקבועים.
בבדיקות התנסות ראשוניות שערכה היינקן העולמית למוצר בשווקים אירופאים שונים, עלה כי השימוש בציוד החדש ובאביזרי הנראות בבארים ובנקודות המכירה, גרמו לצמיחה משמעותית בצריכה, עם ממוצע של 25% גידול. בהולנד, במרכז ובמערב אירופה, בירה מחבית אקסטרה קולד הביאה לעלייה בצריכה ממוצעת של 15%.
גלברט מאמין שמוצר הדגל החדשני של היינקן יעשה לשוק הישראלי את מה שהוא עשה לשוק האירופאי. יגרום למהפכה בתפיסת שתיית בירה נכונה. האקלים בארץ מתאים במיוחד לשתיית היינקן Extra Cold. ככל שהטמפרטורות בחוץ גבוהות יותר, החוויה של שתיית היינקן extra cold עוצמתית יותר והפער בין היינקן extra cold לבין הבירות האחרות משמעותי יותר.
בירה היינקן אקסטרה קולד תוצע בברים הנבחרים במחיר גבוה יותר מהיינקן רגילה (כ- 8% מעל מחיר היינקן רגיל).