כיום, מעבר לידע מקצועי כמובן, הדרישה ברוב מקומות העבודה מבעלי תפקידים היא היכולת לבצע משימות רב-תחומיות, להיות בעלי סט נרחב של תכונות ולשלוט בצורה מלאה בשפה האנגלית. אז כיצד אנו כהורים יכולים להכין את ילדינו לעתיד?
אמנם אין דרך לנבא במדויק את דרישות שוק העבודה העתידיים כשהילדים יתבגרו בעוד כעשר שנים למשל, אך עם זאת המגמה ברורה. בעוד שבעבר קריירה מוצלחת דרשה בראש ובראשונה ידע מקצועי בלבד, כיום, דרישות שוק העבודה שונות לגמרי וכוללת סט שלם של מיומנויות כמו תקשורת, רב-תחומיות, יכולת עבודה בצוות, יצירתיות, כושר ביטוי ועוד. אך יחד עם זאת, מתגלה תנאי נוסף, בסיסי לקבל כל תפקיד, מה שבעבר היה בגדר בונוס – שליטה מלאה, המאפשרת להשתמש בחופשיות, בשפה אנגלית.
"הדרך שלנו כהורים להעניק לילדינו את המפתחות הנכונים להצלחה, עוברת דרך פיתוח כישורים שיאפשרו להם להתנהל במציאות הגלובלית האינטנסיבית. למרות שהם כבר נולדו לעולם שבו הטכנולוגיה נמצאת ממש בכפות הידיים שלהם, ואנגלית היא חלק בלתי נפרד מהיומיום בכל מרחב, ידיעת השפה האנגלית ברמה המאפשרת שליטה טבעית וללא מאמץ, לרוב לא תקרה לבדה. למעשה, הם יודעים טוב יותר מאיתנו עד כמה האנגלית חיונית עבורם, אך לצערנו ברוב המסגרות כיום הם לומדים אנגלית שמכוונת להבנה דקדוקית בדרך של שינון, כאשר בפועל, המתבגרים רוצים ללמוד מתוך עניין" אומרת הלן דורון – מנכ"לית ומייסדת 'קבוצת הלן דורון' המתמחה בלימודי אנגלית לילדים החל מגיל 3 חודשים.
כל אלה הביאו את מומחי פיתוח תוכניות הלימוד בחברת 'הלן דורון' לשכלל את שיטת הלימוד ולהפוך אותה רלוונטית לנוער מאי פעם. המודל הלימודי הייחודי פותח מתוך קשב, ניסיון מקצועי וההבנה שלמידה משמעותית מתרחשת כשהיא רלוונטית ומתייחסת לצרכי הלומד ולתחומי העניין שלו. לא מספיק לסמן מטרות פדגוגיות, אלא יש צורך אמיתי במציאת הדרך ללמד ביצירתיות מתוך תחומי העניין של התלמידים, כך ניתן להעביר ידע וערכים בצורה טבעית ועמוקה.
כשהאנגלית היא בכל מקום – במשחקים, שירים, סרטוני יו-טיוב וטיקטוק, רשתות חברתיות, סדרות וסרטים, תכנות ואפילו (OMG) ביומיום, המתבגרים של היום לא צריכים תמריץ ללמוד אנגלית, הם רוצים ללמוד אנגלית ובעיקר כזו שתאפשר להם להשתמש בה ובצורה טובה. אבל למידה ושכלול של אנגלית לא נעשית בוואקום, היא צריכה להיות רלוונטית, מאתגרת, רב-תחומית, יצירתית ומעודכנת ולהשתמש בשלל הכלים האפשריים לייצר למידה המותאמת ללומד. אז איך ניתן להתחיל או לשפר מיומנויות לשליטה מלאה בשפה האנגלית?
משכללים מיומנויות בדרך מהנה וטבעית – מסגרת לימודית קטנה (עד שמונה בני נוער בכל קבוצה) מאפשרת מחד אינטימיות ומאידך עבודת צוות, שבאה באופן טבעי עם מחויבות לשותפים לתהליך הלמידה. כאשר לכל קבוצה גם מוצמדת מורה דוברת אנגלית המעודדת דיבור בקול רם לחיזוק הבטחון העצמי, וכן מתאימה את הלמידה לקצב האישי ולתחומי העניין של כל תלמיד, התוצאות יגיעו מהר מאוד. ברגע שהדגש הוא על שימוש פרקטי ואקטיבי באנגלית בכל שלבי הלמידה, בכיתה ומחוץ לה, השימוש בשפה האנגלית הופך לטבעי יותר ככל שהלמידה מתקדמת. וכמובן ששינון חומרים אינו עומד על הפרק אלא שימוש במשחקים, שאלוני טריוויה, אפליקציות, סרטים, סרטונים ושירים, היוצרים עניין ומוטיבציה פנימית ללמוד, בכיף ובאופן טבעי.
עבודה רב-תחומית ויצירתית בקבוצה – אופי הלמידה, הקבוצות הקטנות, מגוון תחומי העניין והכלים השונים ללמידה מייצרים מתוך עצמם אווירה רב-תחומית שמעודדת יצירתיות וביטוי עצמי. דרך תכנים שונים באנגלית הם נחשפים לתחומים הנוגעים מעשית לחיים שלהם כמו תזונה נכונה, איכות סביבה, אמפטיה, סבלנות וערכים אוניברסליים אחרים שהם חלק בלתי נפרד מהמיומנויות הנדרשות בעולם התעסוקה של היום ועוד יותר בזה העתידי. העבודה בקבוצות קטנות, תוך הדרכה חיובית, לא רק משפרת יכולות באנגלית, אלא גם בונה את היכולת לדבר אל קהל, לחזק את הביטחון העצמי ולעבוד בשיתוף פעולה, והכל בשימוש בשפה האנגלית תוך הבנת הזרימה של השפה, ממש כמו שלומדים שפת אם.
הקבוצות הקטנות, הגישה האישית ושיטת הלימוד האקטיבית מאפשרות למידת אנגלית תוך פיתוח מגוון של מיומנויות שיכשירו את המתבגרים לקראת אתגרי העתיד בשוק התעסוקה.
"אנגלית כבר מזמן אינה בגדר nice to have, זה מפתח בסיסי כמעט לכל עבודה עתידית וכרטיס כניסה לעולם הגלובלי, שמונח בכף ידם".