רכבי שטח וסגנון חיים: בחינת הקשר בין בעלות על רכבי שטח ונהיגת אקסטרים

רכב SUV כבר מזמן הפך לסמל להרפתקאות ולטיולי שטח מחוץ לעיר. מטיולי קמפינג בסוף השבוע ועד לנסיעות של קבוצות חוקרים לגילויים מקומות חדשים ומרתקים בעולם, הקשר בין בעלות על רכבי שטח לבין התשוקה והתחביב להרפתקאות ואקסטרים הוא חד משמעי. מאמר זה יעמיק בקשר הסימביוטי הזה, ויבדוק כיצד בעלות על רכבי שטח תורמת למשיכה הולכת וגוברת למסעות טבע הרפתקנית, וכיצד הביקוש לפעילויות כאלה השפיע על האבולוציה של עיצוב רכבי שטח.

 

איך זה התחיל?

מבחינה היסטורית, רכב השטח כמו SUV תוכנן כרכב רב תכליתי, המתאים הן לכבישים עירוניים והן לתנאיי שטח קשים. הרבגוניות, הקיבולת והעיצוב החזק שלו הפכו אותו לרכב המועדף עבור חובבי נסיעות שטח רבים. בעלות על רכב שטח לא רק מאפשרת למשתמש לצאת לשטחים מאתגרים אלא גם מקלה על הובלה של ציוד הכרחי כגון אוהלים, ציוד דיג, אופני הרים או קיאקים. המרחב הנוסף ויכולת הגרירה המשופרת המצויים ברכבי שטח מספקים יתרונות מעשיים לאלה המנהלים אורח חיים פעיל.

מנקודת מבט אחרת, רכב השטח היה גם סמל להעצמה ועצמאות. היכולת הטבועה בכלי רכב אלה לנווט בנופים שונים יכולה לעורר תחושת הרפתקה ולעורר אנשים להתחיל לצאת בפעילויות טבע. כך, רכב השטח הפך להיות ליותר מסתם מכונית – הוא היה לסגנון חיים, המקדם חקר, הרפתקאות וחיבור עם הטבע.

רכבים מודרניים

רכבי שטח מודרניים התפתחו בתגובה לביקוש הגובר לרכבים המתאימים לטיולי טבע מחוץ לעיר. היצרנים שאפו לאזן בין נוחות, טכנולוגיה ויכולת נהיגה בשטח, תוך שילוב תכונות כגון צמיגים המתאימים לנהיגת שטח, מערכות ניווט מתקדמות ופתרונות אחסון משופרים. פיתוחים אלה הפכו את רכבי השטח למתאימים יותר לטיולי טבע, ומחזקים את הפופולריות שלהם בקרב חובבי שטח.

השיווק

בנוסף לכך, אסטרטגיות השיווק של יצרני הרכב מחזקות עוד יותר את הקשר בין רכבי שטח וטיולים בטבע. פרסומות מתארות לעתים קרובות רכבי שטח כובשים שטחים קשים, גוררים סירות או עמוסים בציוד מחנאות. תמונות אלו תורמות לתפיסה של רכבי שטח כרכבים המיועדים לאנשים הרפתקנים.

רכב לא רק לנסיעות שטח

עם זאת, חשוב לציין שבעלות על רכב שטח אינה רק קשורה לאהבה לטיולי טבע. בשנים האחרונות, רכבי השטח נרכשו יותר ויותר בשל סגנונם ומעמדם. אנשים רבים החיים בעיר בוחרים ברכבי שטח כמו קרוסאובר בשל רמת הבטיחות הגבוהה שלהם, המושבים הגבוהים יותר ושטח הפנים הרב. תופעה זו של 'רכבי שטח עירוניים' מעידה על כך שלמרות שיש קשר חזק בין בעלות על רכבי שטח וטיולי טבע, אין מדובר בחיבור אבסולוטי.

איכות סביבה

יתר על כן, ישנם שיקולים סביבתיים הקשורים לבעלות על רכבי שטח שאי אפשר להתעלם מהם. אומנם רכבים אלה שימושיים ללא ספק לחובבי שטח, אבל לרוב הם חסכוניים פחות בדלק ופולטים יותר פחמן דו חמצני בהשוואה למכוניות קטנות וחסכוניות יותר. כתוצאה מכך, חובבי נהיגת שטח שחשוב להם לשמור על איכות הסביבה עשויים לבחור סוגי רכב אחרים בעלות השפעה סביבתית קטנה יותר.

 

לסיכום, הקשר בין בעלות על רכבי שטח לבין תחביבים של טיולי טבע ונהיגת שטח הוא משמעותי. העיצוב החזק והרבגוניות של רכב השטח הפכו אותו לבחירה מועדפת עבור חובבים נהיגת אקסטרים. הקשר בין השניים נותר גורם מרכזי בשוק הרכב. ההתפתחות המתמשכת של רכב השטח כדי לעמוד בדרישות של נהגים חובבי הרפתקאות על מכונית מאשרת מחדש את תפקידו של סוג זה של רכב כמנחה הרפתקאות וחקר. לפיכך, רכב השטח אינו רק משקף את אורח החיים של בעליו, אלא הוא גם מאפשר, מעודד אנשים לאמץ את ההנאות ליציאה לטיולי טבע.

אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
Claire Denis © Marian Stefanowski

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח