איך מותג יכול לצלוח את המלחמה? המומחים עונים

השיח על המצב הכלכלי העגום אינו יורד מהכותרות. חברות האשראי פיץ', שרק לאחרונה הורידה את דירוג האשראי של ישראל מרמה A+ לרמה  A, חתמה את הנושא ובכך מיישרת קו עם שתי הסוכנויות האחרות מודי'ס ו- P&S. אבל אף ישראלי לא צריך לחכות לסוכנויות דירוג אשראי כדי להבין שהמצב הכלכלי בישראל כרגע, או החל מ ה-7/10,  הגיע לאחת מנקודות השפל  בתולדות מדינת ישראל. גם נתוני הלמ"ס שפורסמו בפברואר השנה העידו על כך. מתחת לכל הנתונים יש את המציאות הכלכלית הקשה: עסקים נסגרו כי לא הצליחו להפעיל אותם בשל יציאה למילואים, אנשים נאלצו לעזוב בתים והרבה פעמים גם את העסקים שלהם. במציאות של הלם, אבל, לחץ, וחוסר וודאות יש פגיעה בסופו של דבר בצריכה. אין כמעט מותג שלא הושפע מהמצב הבטחוני והכלכלי. מומחיות בשיווק, מיתוג וקידום עסקים מנסות לעזור ונותנות טיפים למותגים, איך לשרוד את התקופה:

סיסיליה סיוון, בעלים ומנכ"ל של משרד מיתוג ויעוץ אסטרטגי ב-360 :

"הפכו את הישראלי ל"הלקוח" שלכם": בימים אלו כאשר מדינת ישראל ללא תיירות נכנסת, עלינו להגיע לישראלים המשוועים למעט אוויר צח וניתוק מהסביבה שלהם.  אותם אלו שבחרו לא לטוס בשל ביטולי טיסות, ילדים בצבא, פחד כלכלי ממה יהיה וכיוצ"ב. מומלץ להבין את החששות של הישראלים בימים אלו  מלצאת, לטייל, לנפוש בשל המלחמה, המורל הלאומי ועוד. מאידך ניתן להבין את הצורך העצום דווקא אחרי כמעט שנה של מלחמה, להתאוורר ולנשום. התאימו את מה שאתם "מוכרים" בענף המלונאות והלייף סטייל ומשווקים לישראלי בשנת 2024 הקשוחה מאוד. 

בתחום המסעדנות: הציעו תוכן ומבצעים לשעות הצהריים, חזקו את השעות המוקדמות בתקופת האיום האירני, עודדו להגיע בשעות בהם הוא ירגיש יותר בטוח. לחשוב על העסק מה הוא עוד יכול לייצר ולתת לדוגמה אם לצאת עם קמפיינים של משלוחים, ה"תענוג" יגיע אליך עד הבית, גם אם עד כה הייתם צריכים להגיע ללוקיישן. וזה נכון להרבה תחומים של מוצרים ומותגים.

הנגשה ליד הבית: האופציה לפתוח פופ-אפ בלוקיישנים "בטוחים" ולהתאגד עם עסקים נוספים, להרכיב לייצר תוכן ולגרות את הצרכן הישראלי שאוהב לבלות ולחיות המותג צריך להישאר בתודעה וזה הזמן להשקיע יצירתיות ומשאבים. 

בתחום המלונאות:  צריך לעודד את הישראלי לבוא. שהוא ירגיש שמה שמנסים לשווק לו, עונה בדיוק על הצורך של חופשה, קרוב לבית ובמחיר יותר גמיש ונגיש. על כל המותגים להבין שהישראלים עכשיו הם פה, ויש לצאת מנקודת הנחה על כל מה שהם מתמודדים ומה יכול להקל עליהם, להוסיף תוכן משלים לחוויית לינה, לגרות את הקהל בכך שמשתפים אותם מבחינה ויזואלית וטקסטואלית שהמקום להירגע ולבלות זה אצלם. לשתף ברגישות שגם המותג צריך אותם בתקופה זו (תלוי באסטרטגיית מותג).


לא כל הצפון בוער: מותגים ועסקים שמוכרים כ"צפוניים" צריכים להיות גמישים ולהבין את הפחדים של להגיע "לצפון" בעת הזו. מצד שני, יש הרבה מאד אטרקציות ב"צפון" שאינן נמצאות באיזור הקרבות. מומלץ לעשות קמפיין ממוקד בהעברת המסר שהלוקיישן שלהם הוא בטוח, ואף לעודד את הישראלים לצאת, לטייל, לנפוש, לבקר.

שלומית עוזרי וקנין, מנכ"לית ובעלים של קבוצת הדיגיטל "נועדים":    

"עלינו להכיר בכך שאי היציבות הבטחונית והכלכלית מלווה אותנו זה שנים בעוצמות שונות ובהיבט העסקי חייבים להתנהל בתוכה ולא לחכות שהיא תחלוף. מציעה להתמקד בשלושה מהלכים עיקריים:

התמדה  – גם בימים קשים אנשים צריכים שירותים ומוצרים. קפאון שיווקי הוא הוספת חטא על פשע ולכן אל תפסיקו לייצר תוכן. קבעו סשנים קבועים ליצירת תוכן ושימרו על נוכחות דיגיטלית מלאה של העסק שלכם.

צרו מסלולים מותאמי מצב  –  בתחילת המלחמה יצרנו חבילת מלחמה שגרמה ללקוחותינו להעריך ולהתחבר לחברה ביתר קלות. צרו מסלולי התקשרות תואמי מצב שיקלו על הלקוחות ויאפשרו להם להתחבר למותג שלכם ולראות בו כאקטואלי ומחובר למציאות.

 RTM-  – Real Time Marketingהתאימו את התוכן למצב, אל תפחדו לדבר על  המציאות, כולנו חיים אותה ומכירים בה, זה הופך את המותג לאנושי מאוד כאשר הוא מדבר על נושאים אקטואליים. עשו זאת לא רק בכתובים, דברו על זה עם הלקוחות שלכם גם בשיחות ופגישות, זה מאוורר רגשות ומייצר תחושה של שותפות גורל, שימו טאבו על פוליטיקה ונושאים השנויים במחלוקת אבל שתפו בתחושות ובתקוות שלכם.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו
 אמיתי ורון תומר, צילום - חן גלילי (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח