חברת מאור הכרמל הישראלית קיבלה את נציגות חברת Nedap Retail Supportההולנדית, מובילה עולמית במוצרי תמיכה אלקטרוניים לשוק הקמעונאי. במסגרת קבלת הנציגות, מאור הכרמל אחראית להפצה, התקנה ושירות של מוצרי החברה העולמית. צפי ההכנסות בשנה הראשונה מוערך בלמעלה מחצי מיליון ₪.
החברה ההולנדית היא אחת משלוש החברות המובילות בעולם בתחום בקרת פריטים אלקטרונית (Electronic Article Surveillance EAS-), בצוותא עם הענקיות צ'קפוינט וסנסומטיק. עיקר פעילות החברה היא תמיכה בתפעול רשתות קמעונאיות על ידי מובילות בטכנולוגיות RF
ו- RFID, ושילובן במערכות מניעת אבדן המותקנות ברשתות השיווק המובילות באירופה במגוון ענפי המשק.
מאור הכרמל בע"מ הינה חברה פרטית בבעלות אבי שפינדלר, שקמה על בסיס מאור הכרמל שירותי חשמל, שנוסדה ב- 1998. החברה עוסקת בתכנון וביצוע פרויקטים בתחום החשמל ומתח נמוך עבור רשתות השיווק המובילות בארץ, ובנוסף מספקת ליווי ושירותי אחזקה מונעת ושוטפת בתחום החשמל. מבין לקוחותיה: הריבוע הכחול, קואופ ישראל, סופר פארם, ניו פארם, המשביר, אופיס דיפו, FOX, תמנון, בילבונג, מנגו, גוטקס מותגים, זארה – פול אנד בר, דוקטור בייבי ועוד.
עיקר הפעילות בישראל תתמקד בשיווק ובהתקנת מערכות חכמות מתוצרת Nedap בחנויות ובסניפי רשתות השיווק הגדולות בארץ. מערכות אלו מסוגלות לבצע ספירת נכנסים לחנות (סה"כ מבקרים, לפי מ"ר, ועוד) יחד עם ספירת מספר נטרולי התגים בקופת בית העסק (תהליך הקניה). בעזרת שקלול המידע המתקבל, המערכות המתקדמות מספקות עבור הרשת או הסניף דוחות שמהם מפיקים המנהלים מידע רב ושימושי, כמו השוואה של כמות מבקרים מול מספר קונים בפועל. בנוסף, המערכת יודעת לבצע השוואות של נתונים המתקבלים מחנויות שפועלות תחת אותה רשת, בארץ ובחו"ל. בדומה לשימוש הרווח בחו"ל, גם לרשתות בישראל יוצע הפתרון של מערכת למניעת אבדן.
המערכות הקיימות כיום ברשתות וחנויות בישראל יודעות לבצע פעולה אחת (או זמזמים או ספירת לקוחות), ואין ביכולתן לשלב בין שתי פעולות או יותר. ייחודן של פתרונות Nedap, היא יכולתם לבצע אינטגרציה בין פעולות ספירת הלקוחות ומניעת האובדן בעזרת מערכת אחת, תוך התחייבות לכך שכל תג מניעת אובדן היוצא ממפעל החברה עבר בקרת איכות ונמצא תקין– יתרון אשר המתחרים אינם יכולים להציע.
לדברי אבי שפינדלר מנכ"ל חברת מאור הכרמל, "בימים אלו כאשר התחרות היא על כל שקל עודף אותו מוציא הלקוח ברשתות השיווק, החכמה היא ליצור ולהשתמש בכלים שיווקיים מהם ניתן יהיה ללמוד את התנהגות הצרכן ומכך להסיק לגבי פעילות נכונה של המשווק. פעילות מאור הכרמל ברשתות השיווק המובילות בארץ חשפה אותנו לדרישה למערכות אלו אשר יהיו מסוגלות
לנתח פעילות סניף מסוים, ובכך לבחון את טיב פועלם של מנהל החנות ו/או מנהל האזור, ולהשוות את ביצועיו העסקיים ויכולתו לייצר הכנסה בהשוואה לסניף בעל שטח מכירה ומיקום דומים, ובנוסף ליהנות ממערכת למניעת אובדן מהמתקדמות, היעילות, והמעוצבות ביותר."