"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום החצי הראשון של שנת 2005. לתשומת לבכם: מכיוון שמדובר במחירים ריאליים מוערכים, בסיטואציה בה ההבדל בין הגופים המדורגים הייתה פלוס מינוס 3% , יהיה באותו המקום בדרוג יותר מגורם אחד (ראו דוגמת המפרסמים המובילים). הדירוגים המצ"ב כוללים את כל המגזרים והמדיות.
תתי ענפים
תת ענף רשתות שיווק מוביל את הטבלה אחרי שהדיח את תת ענף תקשורת סלולרית מהבכורה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 29 מליון דולר. סופר פארם היא המותג המובילה בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.2 מליון דולר באמצעות משרד באומן בר ריבנאי והקמפיינים הבולטים "הפסטיבל הבינלאומי לפיסול מקצועי בחול" ו"מהפיכת התרופות יוצאת לדרך".
תת ענף כבלים/לווין עולה אל המקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 13.2 מליון דולר. HOT היא המובילה בפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.2 מיליון דולר וקמפיינים בולטים לערוץ XTRA באמצעות שלמור אבנון עמיחי ולחגיגת תחילת השנה ושירות ה- VOD באמצעות משרד באומן בר ריבנאי.
תת ענף מכללות וסמינרים ממשיך לטפס ומתמקם החציון במקום התשיעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-7.5 מליון דולר. המכללה המובילה בפרסום היא המכללה למנהל באמצעות יהושע TBWA והקמפיין הבולט "18,000 בוגרים, אלפי מנהלים" ובמקום השני בקטגוריה ממוקמת מכללת ת"א עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 625 אלף דולר באמצעות משרד באומן בר ריבנאי ושחקן החיזוק יעקב פרי, יו"ר חבר הנאמנים בקמפיין הבולט "היום הפתוח".
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מוסר כי: "מסקנותיה של וועדת בכר "עושות טוב" לשוק הפרסום עם כניסתו בפעם הראשונה של תת ענף קרנות לטבלת 20 הגדולים. עקב השינויים המבניים הצפויים בשוק הקרנות וקופות הגמל התעצם ההיקף הפרסומי בתחום. הגוף המוביל בפרסום בקטגוריה הוא בנק לאומי על קרנותיו השונות. במקום השני ממוקמת מיטב באמצעות מקאן טופר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 900 אלף דולר".
מפרסמים
נתי יעקובי: "יונליוור מצטרפת החציון אל קבוצת שטראוס עלית בהובלת טבלת המפרסמים! החברה מגדילה משמעותית החציון את תקציב הפרסום שלה ועולה מן המקום השביעי בסוף 2004 אל המקום הראשון בשותפות עם שטראוס עלית. שני המותגים המושקעים ביותר בפרסום של יונליוור הם AXE באמצעות משרד ראובני פרידן וקליק באמצעות המשרד באומן בר ריבנאי".
בתחום הסלולר ממוקמות פלאפון וסלקום במקום השלישי ואילו פרטנר שהתמקמה בסוף 2004 במקום הרביעי מתמקמת החציון במקום החמישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-6.5 מליון דולר.
משרדי פרסום
אדלר חומסקי וורשבסקי מטפס החציון אל המקום השלישי לאחר שסיים את 2004 במקום הרביעי. הסיבות לעלייה היא בזק שהתמתגה מחדש החציון בווליום פרסומי גבוה, מפעל הפיס שפרסם את לוטו בלי הפסקה ו- ESC שלא נחו לרגע, עם מסלולים, שירותים ומכשירים חדשים. יעקובי מוסיף כי משרד בולט נוסף החציון הוא אריאלי PUBLICIS שהגדיל משמעותית את היקף הפרסום החציון ועלה אל המקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 13.8 מליון דולר. המותגים הבולטים בפרסום של המשרד הם לאומי קארד, לאומי פיא, ביסלי, קרלסברג ותדיראן CARRIER.
לראשונה מפרסמת יפעת את דירוג המפרסמים המובילים בפרסום באינטרנט (לא כולל תוכן שיווקי) על סמך דיווחי וואלה, נענע, NRG ואתרים נוספים. במקום הראשון ממוקמת פלאפון באמצעותEURO 4D עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 700 אלף דולר וקמפיין בולט ל- SMS חופשי ברשת ב- ESC. במקום השני ממוקמת בזק באמצעות גריי אינטראקטיב ומיתוג מחודש. במקום השלישי ממוקמת סלקום באמצעות מקאן דיגיטל עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 500 אלף דולר ופרסום בולט לסלקום ווליום.