זיו מנדל למנהלי הרכש: "באמצעות הנטוורקינג, יכול מנהל הרכש להפוך מגורם תפעולי למוביל עסקי"

המפגש השני בסדנה למנהלי הרכש שמקיימת מטריקס התמקד בנושא "אמנות הנטוורקינג ככלי ניהול למצויינות והצלחה". המפגש נערך בבית BMC Software בהנחייתו של זיו מנדל, מנכ"ל משותף של ג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס, ומטריקס גלובל, חטיבת האופשור של מטריקס.



שביעות רצון המשתתפים הייתה גבוהה במיוחד ורבים ציינו כי זו הייתה אחת ההרצאות היותר רלבנטיות לתפקידם ולחיים בכלל.



מנדל הסביר כי "הנטוורקינג הוא כלי ניהולי חשוב ביותר בעידן הנוכחי, ובייחוד לאנשי הרכש, שנתפסים כגורם תפעולי בארגון ולא כמוביל עסקי או גוף השותף לקבלת החלטות וביצוע מהלכים". הוא הוסיף כי "הנטוורקינג הוא קריטי לעבודתם של מנהלי הרכש כיוון שכמעט בכל מהלך ניהולי, המשאבים להצלחה נמצאים בידיהם של אנשים שאינם תחת סמכותם הפורמאלית, כגון ספקים, עמיתים וכדומה, ולפיכך יצירת קשרים היא קריטית".



לדברי מנדל, " אנשי הרכש רבים תופסים עצמם כאנשי עשייה של 'השורה התחתונה', ולכן רבים מהם אינם משקיעים בהגדלת מעגלי השפעה אישיים". לטענתו, אין זה מספיק להשקיע רק בתועלת העסקית. יצירת הנטוורקינג צריכה להיעשות כתשתית לקידום אינטרסים ופעילויות עתידיות, ולא למען מטרה ספציפית לטווח הקרוב. "מנהלים מצליחים הם כאלו שמשקיעים 30% מזמנם ביצירה ותחזוק של מעגלי קשרים והשפעה בתוך ומחוץ לארגון, ועל כן, כל ארגון צריך להכשיר את מנהליו בתחום זה", אמר. מנדל סיכם חלק זה של הדיון באומרו כי "אין ספק שבאמצעות הנטוורקינג, יכול מנהל הרכש להפוך למוביל עסקי גם ברמה של קביעת תמחורים וגם בדיאלוג מול הלקוחות".



החלק השני של המפגש, הוקדש לתרגול ויישום המיומנויות שנלמדו בחלק הראשון. מנדל חילק את הנוכחים לקבוצות, שם ערכו המשתתפים היכרות אישית האחד עם השני והחליפו כרטיסי ביקור. הפעילות הקבוצתית המשיכה לשיחה קולחת בין מנהלי הרכש מן הארגונים השונים, עד לתום המפגש.



מפגש הסיכום של הסדנה, ייערך ב- 21.7 אותו תנחה רנית זקצר, ה- CTO של מטריקס בנושא ה- Buzzwords הטכנולוגיים.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים