- שם איש השיווק ותפקיד: יוסי חן, מנכ"ל ובעלים חברת הליסינג "מוביל ליס"
- שם החברה: מוביל ליס
- שנת הקמה: 2004
- מספר עובדים: 17 + עובדי אאוטסורסינג
- פרופיל:
יוסי חן הוא יזם ובעל וותק וניסיון רב בענף הליסינג וההשכרה לכלי רכב, משנת 1979. חן שימש עד שנת 1989 כמנהל השיווק של חברת ההשכרה הבינ"ל "אוויס". בשנת 1989 יזם, הקים וניהל את חברת "אוטורנט" ובסוף 1991 מכר את אחזקותיו שם.
בתחילת 1992 יזם, הקים וניהל את חברת "אוטומוביל ניהול ציי רכב" אשר קמה כחברת רבים (18 בעלי מניות). חן שימש כמנכ"ל החברה עד 1996. בשנה זו, עובתה הנהלת החברה תוך צמצומה לארבעה בעלי מניות פעילים ובהיקף צי של מעל 2,000 כלי רכב.
באפריל 2002 נמכרה פעילות "אוטומוביל" לקבוצת אמפא אשר החזיקה בחברת "חמית בדר השכרת רכב". שתי החברות מוזגו תחת השם "אמפא קפיטל קאר ליס", אשר נמכרה בימים אלה לקבוצת קרסו, יבואני ניסן ורנו.
במסגרת המיזוג בין שתי החברות, שימש יוסי חן כמנהל שיווק של החברה הממוזגת במשך שנתיים. היקף פעילות החברה בתקופת המיזוג צמח לכ-4,000 כלי רכב.
בשנת 2004 הקים חן את חברת הליסינג "מוביל ליס" וכיום מחזיקה החברה בצי של 1,200 כלי רכב.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בימים אלו משלימה חברת "מוביל ליס" לצייד לקוח חדש בכ-200 כלי רכב ויותר, כאשר היקף העסקה מוערך בכ-27 מיליון שקל. הלוקח בחר בנו לאחר מכרז ליסינג והמכוניות מסופקות לכ-200 משתמשים העוסקים בתחום החינוך. "מוביל ליס" עמדה במבחני הלקוח בנושא טיב השירות והיעילות, שהרי מדובר במתן שרות כלל ארצי ולנו יש היכולת להיערך לכך מבחינה תפעולית.
מהלך שיווקי נוסף שנמצא לקראת השלמתו הוא שת"פ אינפורמטיבי עם חברת ההשמה המקוונת "אולג'ובס" ((ALLJOBS, בתחום הליסינג המוסדי והפרטי ורכישת תיק ליסינג מחברה גדולה בהיקף של כ-500 לקוחות. הכוונה היא ללינקג' בין גיוס מנהלים ועובדים בכירים לבין הצורך בכלי רכב עבורם אשר אותו תספק "מוביל ליס".
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
לא אוכל לוותר על הסברת נושא הליסינג באופן יסודי וחשיפתו באופן שקוף וברור ללקוחות, מאחר והתחום עומד לפרוץ לשוק הגדול (הפרטי) ושם אסור "לשרוף" אותו. וכן, אני רוצה להיות שם בין הראשונים ובצורה הנכונה ביותר.
לכן, בימים אלו נערכת פעילות שיווקית של הפצת עלונים על "מוביל ליס" בין מאות לקוחותינו ועובדיהם על מנת לקדם את נושא הליסינג לשוק הפרטי. השוק הפרטי חשוב לי מאד ולא אוותר על השקעה בפעילות שיווקית למגזר זה. לדעתי, אם עסקת הליסינג הפרטי תהיה בנויה נכון מבחינת עלויות המימון והתזרים ללקוח, יעדיף משק הבית את "עסקת הליסינג הנכונה" על פני הרכישה העצמית ושמירה על ההון הפרטי בבית.
לצורך העניין נגייס עוד מספר נציגי מכירות שיעברו השתלמות על מודל הליסינג של
החברה שהינו שונה באופן מוחלט מהמקובל בשוק.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
לאחרונה, בשל נפח החברה אשר הולך וגדל ומתוך זיהוי הזדמנות כי דווקא עכשיו יש תנועה של התפתחות (איטית אומנם) בענף, פונה החברה למהלך מתבקש של "הפצת הבשורה" באמצעות הפעלת מערכת יחסי ציבור ולשם כך שכרה החברה את הפיגורות שלדעתה תעשנה את העבודה המקצועית והטובה ביותר.
התכנון השיווקי בארגון מתבצע על ידי תכנון פיננסי לפי תנאי השוק הניידים מאוד וכמובן לפי נפח מסגרות האשראי הקיימות, העומדות לפי התכנון על כ- 150 מיליון שקל למחצית השנייה של השנה.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:
מהלך נכון ומתבקש התבצע לאחרונה על-ידי קבוצת קרסו ברכישתה את חברת "אמפא ליס". בנוסף למחירה הטוב (לדעתי) של העסקה, ומתוך הכרת הנפשות הפועלות, נראה כי החברה תשפר מאוד את רמת פעילותה המקצועית ותשמור על המוצר שנקרא "ליסינג תפעולי/מימוני".
אין ספק שהמתחרים בענף הליסינג משווקים את מוצריהם בזהירות מתחדשת, בשל המצב הכלכלי השורר בשוק הרכב ובשוק ההון. זהו, למעשה, המהלך השיווקי הרחב והגדול ביותר שנוקטות כל המתחרות בשוק זה ועל כך אני מפרגן ומתנהג גם בהתאם.
- השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
סמי רוזנברג ז"ל (מבעליו של קונצרן קופל טורס)
מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
לי אייקוקה
עיתון/ מגזין מועדף:
גלובס ו"דה מרקר"
דף הבית שלך באינטרנט:
YNET
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
קפה דבורה – רמת חן
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
הונדה אקורד TYPE S
מהו ג'וב חלומותיך?
הג'וב הנוכחי
חופשה חלומית:
POUDER MOUNTAIN יוטה ארה"ב, ו-MAHOPACK KIRK LAKE ניו יורק