עלייה בצריכת מדיה במגזר הערבי

בהמשך לסקר המדיה וסגנון החיים למגזר הערבי בישראל שבוצע לראשונה ב-2008, פורסמו היום סקר SMI 2009 (Sector Media Index) למגזר הערבי מבית TGI.



הסקר כולל נתוני חשיפה למדיה הפונה למגזר בשילוב עם סגנון חיים ודמוגרפיה. הסקר נערך במגזר הערבי גילאי 18+ וכולל כ-1,000 נדגמים ובחן את אמצעי המדיה בשפה הערבית.



לאחר שענף המדיה נהנה בשנים האחרונות מכלי המחקר ותכנון המדיה של סקר TGI נוצרה דרישה מהגורמים המקצועיים בענף הפרסום, בתחום הפרסום המגזרי לסקרים ייעודיים במגזרים השונים ,במסגרת זו מתפרסם היום נתוני סקר SMI מבית TGI למגזר הערבי , הסקר הינו ביוזמת וועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום ומשרדי הפרסום במגזר הערבי בראשות מר פדול מאזווי ונעשה תוך פיקוח ובקרה של הגופים השותפים למיזם – מקאן, טריו, מגזרים, Sectors ומזאוי.



ממצאי הסקר עולה כי כ-60% מהמגזר (גילאי 18+) נחשפים לגיליון ממוצע של עיתון יום ו' כלשהו (עלייה מ-46% ב-2008), כ-34% מאזינים לרדיו ביום חול ממוצע (לעומת 30% ב-2008), כ-49% גולשים לאינטרנט ביום ממוצע (עלייה מ-38%). עוד עולה מהסקר כי כ-61% מכלל המגזר ביקרו באתר אינטרנט בשפה הערבית כלשהו בחודש "האחרון" לעומת כ-44% ב-2008 (חשוב לציין כי נתון זה מבוסס על בדיקה נעזרת של אתרים נבחרים).



בנושא העמדות 90% מסכימים כי "זה חשוב שיהיה לנשים הזדמנות להשקיע בקריירה שלהן" לעומת (87.5%) ב-2008.לעומת זאת, 69% מסכימים שנשים צריכות להשקיע בעיקר בבית ובילדים (וזאת לעומת 74% ב-2008). אז למרות הניגוד בין העמדות, ניתן לצפות לליברליזציה קלה בעמדות כלפי תפקיד האישה בקרב המגזר.



עוד עולה מהסקר כי קרוב ל-88% מדווחים כי הם מודעים לחשיבות לתזונה בריאה – גידול מ-84% ב-2008 (ודומה לתופעה הנצפת ב-TGI הכללי). בדומה, קיימת עלייה מ-79% ב-2008 ל-84% הקוראים את התוויות של אריזות המזון כדי לראות איזה רכיבים הוא מכיל. למרות האמור לעיל, כמחצית האוכלוסייה טוענים כי "מזון בריאות ודיאטה זה לא בשבילי".



בנושא הטכנולוגיה, רק 36% טוענים שאין להם גישה לטכנולוגיה מודרנית לעומת 47% לפני שנה, דבר שבא לידי ביטוי בגידול השימוש באינטרנט בקרב הקהל.



לגבי שימוש במוצרים חדשים כ-54% מדווחים כי כאשר הם רואים מוצר חדש הם קונים אותו לעומת כ-66% ב-2008 ורק 42% חושבים שמוצרים מתוצרת חוץ בדרך כלל איכותיים יותר מאשר תוצרת הארץ לעומת 53% ב-2008. מבחינת בחירת הסופרמרקט, כ-80% מעדיפים נוחיות ונגישות על מחיר לעומת כ-72% ב-2008.



בדומה למאגר ה-TGI, ממצאי סקר SMI מיועדים לעיבוד במערכת הניתוח Telmar המאפשרת ניתוח והצלבת הנתונים על ידי משתמש המערכת, כולל בניית תמהילים אופטימאליים של פריסות מדיה וקבלת הערכת הפוטנציאל לחשיפה לקמפיינים, הערכת Effective Reach (ההזדמנות לראות X פעמים), שכיחות החשיפה, הערכת CPT (עלות לאלף), חשיפה ייחודית ועוד.





פדול מזאווי, מנכ"ל משרד פרסום מזאווי ויו"ר וועדת המחקר הייעודי לסקר SMI של אגוד חברות הפרסום, אמר: "היוזמה של לעשות SMI במגזר הערבי ופרסום תוצאות הסקר הראשון בשנה שעברה תרם את חלקו והתבטא, בתוצאות הסקר השני, בעליית צריכת המדיה במגזר הערבי. זה הודות למאמץ המבורך שצינורות המדיה השקיעו בעניין. הסקר מלמד, שבהעדר מדורת שבט, המשקל הקובע להעצמת החשיפה בתקשורת הערבית הינו התכנון ובניית תמהיל מדיה מקצועי".



איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל הוסיף: "החברה שמחה להמשיך להיות שותפה לקידום המקצועי של ענף הפרסום ובשיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום , לספק כלי עבודה ממקצועיים ומתקדמים גם לפלח ה"מגזרי" זאת כמובן בנוסף לכלי המחקר TGI בוגרים ו- TGI חרדים אשר בעולם הדינמי של מפת התקשורת בישראל מספק החברה, בצורה אובייקטיבית, את התמונה האמיתית על המגמות ושעורי הקריאה /חשיפה של גורמי המדיה השונים". מאגרי החברה ממשיך להוות את הכלים העיקרים של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח