עשרת הדברים שלא מומלץ לעשות בניהול הקמפיין הפרסומי בגוגל

הרבה מאמרים וכתבות מעניקים לך את הכלים לגבי איך לפרסם נכון בגוגל אדוורדס, הפעם אנו ניגש לנושא מזווית שונה במקצת – מהם עשרת הדברים שלא מומלץ לעשות במהלך הקמפיין הפרסומי בגוגל:


1) שם חברה – לרוב לא מומלץ לכתוב את שם החברה בכותרת המודעה. זכור כי קמפיין הפרסום בגוגל מושפע מרלוונטיות המודעה שלך לגולש. סביר להניח כי גולש שחיפש את שם המוצר /השירות שלך יעדיף ללחוץ על מודעה שהכותרת שלה כוללת את שם השירות/ המוצר. וזכרו – ככול שאחוז ההקלקות גבוה יותר, כך המחיר שתשלמו לקליק יהיה נמוך יותר.


2) תחומים אסורים לפרסום – זכור כי אסור לפרסם בקישורים הממומנים מודעות בנושא אלכוהול, סמים, סקס ותרופות (אלא אם כן מעבירים אישור חתום לגוגל). פרסום בתחומים אלה יימחקו ע"י גוגל ויחסמו אותך מלפרסם בגוגל בסופו של דבר. יחד עם זאת אם ברצונך לפרסם מוצרי אלכוהול ניתן לפרסם מודעה תחת התחומים של יין, שמפניה ומשקאות בהתאם למגבלות הפרסום של גוגל.


3) אל תפרסם תחת מילת חיפוש אחת בלבד – ככל שמילות החיפוש שלך יהיו ממוקדות יותר, כך גדל הסיכוי שתגיע לגולשים רלוונטיים מבחינתך. פרסום על מילת חיפוש כללית אחת מגדיל את הסיכויים להקלקות מיותרות מצד קהל יעד לא ממוקד. כך לדוגמא אם אתה מוכר מוצרי מזון, לא מומלץ לפרסם תחת המילה אוכל או מזון, אלא תחת המוצרים הספציפיים שאתה מוכר.


4) תוכן המודעה – אסור מבחינת גוגל לשים סימן קריאה בכותרת מודעת הפרסום. לא מומלץ לפרסם מידע כללי אודות החברה, אלא תוכן שיווקי שיגרה את הצרכן המיועד להקליק על המודעה. מומלץ גם לא לפרסם מספר טלפון במודעה עצמה – מרבית האנשים לא יתקשרו ללא בחינת האתר ומספר הטלפון תופס מקום של תוכן שיווקי אטרקטיבי יותר.


5) הגבל את החשבון היומי שלך – לעולם אל תגדיר חשבון פתוח ללא הגבלת תקציב, כמו כן מומלץ להגביל את התקציב היומי לסכום ריאלי מבחינתך. פרסום ללא הגבלה בגוגל, יכול לגרור מספר הקלקות אדיר, שיעלו לך סכומי כסף עצומים ולא יניבו רווח משמעותי.


6) אל תפרסם את כל המודעות תחת קמפיין פרסומי אחד – חלק את המודעות לפי מילות מפתח, מוצרים ותחומים ולכל אחד מהם כתוב מודעה נפרדת ורלוונטית, המופיעה תחת כותרת מילת המפתח המתאימה. רבים מהמפרסמים מרכזים את כל מילות המפתח שלהם תחת מודעה אחת ובכך מקטינים משמעותית את רלוונטיות המודעה ומעלים את העלות הממוצעת לקליק שעליהם לשלם.


7) אל תפנה גולשים לאתר הבית שלך – זוהי טעות נפוצה בקרב מפרסמים. גולש אשר חיפש מוצר מסוים מעוניין לראות את עמוד המוצר הרלוונטי ולא לשוטט ברחבי האתר בחיפושים אחר מוצר זה. הפנה גולשים ממודעות שונות לעמודים שונים ורלוונטיים למודעה הספציפית.


8) אל תבקש כתובת מייל בשדה הצור קשר – או כל פרטים מזהים נוספים פרט לשם, מספר טלפון (ולעיתים גם חברה). כל פרט נוסף שאתה מבקש בשדה צור הקשר באתרך מוריד משמעותית את כמות הפונם אליך. ובאותו עניין מקם תמיד את מודעת "צור קשר" ישירות בעמוד אליו מגיע הגולש, אל תגרום לו לחפש אחריו בנבכי האתר.


9) אל תתחיל בסכומים מופרזים את הפרסום בגוגל – זכור כי בתחילת מסע הפרסום אתה עדיין אינך בעל ניסיון וסביר להניח שתעשה טעויות לא מעטות. התחל בסכום צנוע יחסית והגדל אותו עם הזמן ביחס ישיר למדד הרווחים מהפרסום.


10) אל תתחיל לפרסם ללא ידע מוקדם – קרא ספרים ומאמרים בנושא, השתתף בסמינרים מקוונים של גוגל או בסמינרי הפרסום של גוגל ברחבי הארץ למפרסמים מתחילים, דבר עם אנשים שכבר מפרסמים לאורך זמן בהצלחה. זכור כי כמו בכל דבר בחיים – ללא ידע, ניסיון והבנה בתחום סיכוייך להצליח בקמפיין הפרסומי פחותים בהרבה.


בהצלחה.


*הכותב עובד ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ומוסמך לניהול קמפיינים בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש www.webseminar.co.il www.websem.co.il

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח